Anonymní profil Artush – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil Artush – Programujte.comAnonymní profil Artush – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 91.103.166.–

Java › Posun pozadí hry
16. 12. 2012   #169019

 Tak tady je není úplně dořešený ještě se mi blbě pohybuje panák

p.s.: Ano vím je to prasácky napsané:)

Teď je to udělané tak že hráč kliká k okrajům a to vytváří posun..

když jsem to dal při posunu panáka tak se obraz posouval strašně rychle... ale aspoň všechno fungovalo :| 

package rpg;

import java.awt.Color;
import java.awt.Font;
import java.awt.Image;

import java.awt.Graphics;
import java.awt.event.KeyEvent;
import java.awt.event.MouseEvent;

import javax.swing.ImageIcon;


public class Hrac {
	int x,y,z = 3;
	int err;
	int e2;
	Bod konec = new Bod(0,0);
	Bod klik = new Bod(0,0);
	int naboje = 50;
	int zivoty = 5;
	int zivotyMax = 5;
	int skore = 0;
	boolean ukaz = false;
	boolean test = true;
	static Font text = new Font("Tahoma",Font.BOLD,12);
	Image left,right,rightA,leftA,vyb,klikl;
	int sx,sy;
	int stredX = 12, stredY = 50;
	boolean select = false;
	boolean move = false;
	boolean kliknul = false;
	boolean kolize = false;
	int j=0;
	Start s;
	Dum d;
	int offsetX,offsetY;
	boolean open = false;
	public boolean start= true;
	
	public Hrac(){	
		x = 500-stredX+offsetX;
		y = 300-stredY+offsetY;
		konec.setX(x+offsetX+stredX) ;
		konec.setY(y+offsetY+stredY);
		offsetX = 0;
		offsetY = 0;
		ImageIcon v = new ImageIcon("src/pohyb/oznaceni.png");
		vyb = v.getImage();
		ImageIcon k = new ImageIcon("src/pohyb/klik.gif");
		klikl = k.getImage();
		ImageIcon l = new ImageIcon("src/pohyb/left.png");
		left = l.getImage();
		ImageIcon la = new ImageIcon("src/pohyb/left.gif");
		leftA = la.getImage();
		ImageIcon r = new ImageIcon("src/pohyb/right.png");
		right = r.getImage();
		ImageIcon rA = new ImageIcon("src/pohyb/right.gif");
		rightA = rA.getImage();

	}
	
	public void pohyb(){
		
		int dx = java.lang.Math.abs(konec.getX()-stredX - x);
        int dy = java.lang.Math.abs(konec.getY()-stredY - y);

        sx = (x < konec.getX()-stredX) ? 1 : -1;
        sy = (y < konec.getY()-stredY) ? 1 : -1;
        
        if(x+offsetX == konec.getX()-stredX){
        	e2 = 0;
        	err = dx - dy;
        }
       
        int i = 0;
        
        while (i != 1 ) {

        	if(x+24+offsetX >= 400+offsetX && x+offsetX <= 628+offsetX  && y+50+offsetY>=0+offsetY  && y+50+offsetY<=200+offsetY ){
        		kolize = true;
        		if(x+24 >= 400+offsetX  )
        			x = x-2;
        		 
        		if(x <= 628+offsetX  && x>=620+offsetX  && y+50 >= 0+offsetY )
        			x = x+3;
        		if(y+50 >= 0+offsetY )
        			y = y+3;
        		if(y+25<=200+offsetY && y+25>=180+offsetY)
        			y = y-3;
        		j=0;
        		break;
        	}
    		if(x+offsetX == konec.getX()+offsetX-stredX && y+offsetX == konec.getY()+offsetY-stredY){
            	break;
            }
            
            e2 = 2 * err;

            if (e2 > -dy) {
                err = err - dy;
                x = x + sx;
                //offsetX = offsetX - sx ;
            }

            if (e2 < dx) {
                err = err + dx;
                y = y + sy;
                //offsetY = offsetY - sy;
            }
            i++;
    	
        }
	}
	
	public int getX(){
		return x;
	}
	public int getY(){
		return y;
	}
	public int getZivoty(){
		return zivoty;
	}
	public void setZivoty(int x){
		zivoty = zivoty - x;
	}
	
	
	 public void vykresli(Graphics g2d,int x,int y){		
		if(select == true){
			g2d.drawImage(vyb, x-4, y+28, null);
		}
		if( konec.getX()+offsetX-stredX != x && konec.getY()+offsetY-stredY != y){
			g2d.drawImage(klikl,klik.getX()-17, klik.getY()-20, null);	
		}
		if(x == konec.getX()+offsetX)move = false;
		if(y == konec.getY()+offsetY)move = false;
		if(konec.getX()+offsetX-stredX == x && konec.getY()+offsetY-stredY == y && z == 3)g2d.drawImage(left,x,y,null);
		if(konec.getX()+offsetX-stredX == x && konec.getY()+offsetY-stredY == y && z == 4)g2d.drawImage(right,x,y,null);
		if(move == false){
			if(select == false && z == 4)g2d.drawImage(right,x,y,null);
			if(select == false && z == 3)g2d.drawImage(left,x,y,null);
		}
		
		
		if(konec.getX()+offsetX-stredX < x && select == true){
			g2d.drawImage(leftA,x,y,null);
			z = 3;
		}
		if(konec.getX()+offsetX-stredX > x && select == true){   
			g2d.drawImage(rightA,x,y,null);
			z = 4;
		}
		
		if(konec.getX()+offsetX-stredX < x  && select == false && konec.getX()+offsetX != getX()+offsetX && konec.getY()+offsetY != getY()+offsetY){
			g2d.drawImage(leftA,x,y,null);
			z = 3;
			move = true;
		}
		if(konec.getX()+offsetX-stredX > x  && select == false && konec.getX()+offsetX != getX()+offsetX && konec.getY()+offsetY != getY()+offsetY){
			g2d.drawImage(rightA,x,y,null);
			z = 4;
			move = true;
		}
		
		if(ukaz == true){
			g2d.setFont(text); 
			g2d.setColor(Color.WHITE);
			g2d.drawString(zivoty + " / " + zivotyMax,getX()-10,getY()-10 );
		}
		if(open == true && x > 400+offsetX && x < 500+offsetX && y > 160+offsetY && y+50 < 240+offsetY){
			g2d.setFont(text); 
			g2d.setColor(Color.RED);
			g2d.drawString("VSTOUPIT? Y/N",getX()-10,getY()-10 );
		}
		
		
    }
	 
	
	
	      
	public void keyPressed(KeyEvent e){
		int key = e.getKeyCode();
		if(key == KeyEvent.VK_A)
			test = true;
		if(key == KeyEvent.VK_SPACE)
			ukaz = true;
		
	}
	
	public void keyRelesed(KeyEvent e){
		int key = e.getKeyCode();
		
		if(key == KeyEvent.VK_A)
			select = true;
		if(key == KeyEvent.VK_SPACE)
			ukaz = false;
		
	}
	public void mousePressed(MouseEvent evt) {
		int button = evt.getButton();
			if(button == MouseEvent.BUTTON1){
				if(evt.getX() > 980+offsetX) offsetX = offsetX - 8 ;
				if(evt.getX() < 20+offsetX) offsetX = offsetX + 8 ;
				if(evt.getY() > 580+offsetY) offsetY = offsetY - 8 ;
				if(evt.getY() < 20+offsetY) offsetY = offsetY + 8 ;
				
				if(evt.getX() >= 400+offsetX && evt.getX() <= 628+offsetX && evt.getY() >=0+offsetY && evt.getY()<=200+offsetY){
					
					if(open == false && select == true){
						open = true;
					}
					
						
				}else{
					
					if( evt.getY() < y+2*stredY+offsetY && evt.getY() > y+offsetY && evt.getX() < x+2*stredX+offsetX && evt.getX() > x+offsetX){
						select = true;
					}
					if(select == true){
						konec.setX(evt.getX());
						konec.setY(evt.getY()); 
					}
						
					if( evt.getY() < y+2*stredY+offsetY && evt.getY() > y+offsetY && evt.getX() < x+2*stredX+offsetX && evt.getX() > x+offsetX){
						kliknul = false;
					}else{
						kliknul = true;
					}
				}
				
				klik.setX(evt.getX());
				klik.setY(evt.getY());
				
				
			}
			if(button == MouseEvent.BUTTON3){	
				if( evt.getY() > 0 && evt.getX() > 0){
					if(evt.getX() >= 400+offsetX && evt.getX() <= 628+offsetX && evt.getY()+50>=0+offsetY && evt.getY()<=200+offsetY){
						if(select == true)open = false;
					}else {
						select = false;
					}	
				}
				
			}
	}		
	public void mouseRelesed(MouseEvent evt) {
		int button = evt.getButton();
			if(button == MouseEvent.BUTTON1){	
					kliknul = false;
					
			}
	}		
}
Java › Posun pozadí hry
16. 12. 2012   #169016

#3 Honza
jo dam to tu hned jak dodelam ten pohyb

Artush
Java › Posun pozadí hry
15. 12. 2012   #168981

Vyřešeno ! :)

stačilo si zadat  proměnné a podle postupu postavy posouvat pozadí a objekty na ní (ten barák) + posouvat i všechny kolize :)

Artush
Java › Posun pozadí hry
15. 12. 2012   #168974

Zdravím chtěl jsem se zeptat zda je možné přes JFrame, který má př.: 800*600 což značí uživatelovo zorné pole a kdyby se pohnul s hráčem a přiblížil na pár pixelů k okraji zobrazovala by se mu další část mapy která má třeba 3000*3000

prostě jak v nějaké RPG hře když přesouvate postavu.

Nevíte někdo poradit? byl bych rád :)

děkuji

Př.:

hráč u kraje => posune se mapa 

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý