Anonymní profil Kolemjdouci – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Anonymní profil Kolemjdouci – Programujte.comAnonymní profil Kolemjdouci – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 178.255.168.–

Otrok
Python › Gcdump - nevim jak na to
27. 2. 2014   #187765

Mendelize.py je nějaký krátký prográmek, který má nahrazovat hodnoty v textovém souboru. Tedy má fungovat asi tak, že mu dám soubor ve kterým je text, on vyhledá třeba znak X a přepíše ho na Y, nebo vyhledá číslo 123 a nahradí 456. Jde mi spíše o to, jak to mám použít. Kód tohoto programu je tady:


#!/usr/bin/python
import re
def path_from_gcode( fp ):
    
    for line in fp:
        
        match = re.match( "G00X(.*)Y(.*)Z(.*)", line )
        if match:
            groups = match.groups()
            yield (float(groups[0]), float(groups[1]), float(groups[2]))
            continue
            
        match = re.match( "G00Z(.*)", line )
        if match:
            yield (None, None, float(match.groups()[0]))
            continue
            
        match = re.match( "X(.*)Y(.*)", line )
        if match:
            groups = match.groups()
            yield (float(groups[0]), float(groups[1]), None)
            continue
            
        match = re.match( "Z(.*)", line )
        if match:
            yield (None, None, float(match.groups()[0]))
            continue
            
        match = re.match( "G01Z(.*)", line )
        if match:
            yield (None, None, float(match.groups()[0]))
            continue
            
def mendel_gcode_from_path( path, toolup=0.5, zfeedrate=30, xyfeedrate=300 ):
    for x,y,z in path:
        if x is None and y is None and z is not None:
            print "G1 F%d"%zfeedrate
            if z==0:
                print "G1 Z0"
            elif z>0:
                print "G1 Z%0.4f"%toolup
            print "G1 F%d"%xyfeedrate
        else:
            print "G1 X%0.4f Y%0.4f"%(x,y)
from optparse import OptionParser
def main():
    usage = "usage: %prog [options] filename"
    parser = OptionParser(usage)
    parser.add_option("-t", "--toolup", dest="toolup", default=0.5,
                      help="length to rise tool on toolup")
    parser.add_option("-z", "--zrate", dest="zrate", default=30,
                      help="z feedrate")
    parser.add_option("-f", "--xyrate", dest="xyrate", default=300,
                      help="x and y feedrate")
    
    (options, args) = parser.parse_args()
    if len(args) != 1:
        parser.error("incorrect number of arguments")
    fp = open( args[0] )
        
    mendel_gcode_from_path( path_from_gcode( fp ), toolup=float(options.toolup),
                            zfeedrate=float(options.zrate), xyfeedrate=float(options.xyrate) )
                            
if __name__=='__main__':
    main()

Otrok
Python › Gcdump - nevim jak na to
27. 2. 2014   #187747

Ahoj, mám dotaz pro Pythonu znalé. Může mi někdo vysvětlit postup tohoto kódu, nemohu se dokopat konce. A co je myšleno tím gcdump a kde to najdu.


mendelize.py postprocesses cad.py .g files into a form that works well in the mendel.

$ mendelize.py hello.g | gcdump

actually, that doesn't work for some reason, though it should.

the workaround is:

$ mendelize.py hello.g > hello.mendel

-- open hello.mendel, and copy the entire file -- run gcdump, which will give you an interactive console to dump gcode into the mendel $ gcdump -- then paste the gcode in there. It'll start going. Woo!
 

Jojo
C / C++ › 0 - 1 Evoluce
16. 8. 2013   #180487

Aha, takže procesor je tedy elektro-obvodama takový mechanický základní program počítače ?

Jojo
C / C++ › 0 - 1 Evoluce
16. 8. 2013   #180469

Ahoj, chtěl bych se zeptat, kde si lze něco přečíst ohledně toho, jak se vytvořil prvopočáteční systém, kterým šlo už něco programovat. Přečetl jsem si něco o binární a hexadecimální aritmetice a jde mi o to, jak vlastně počítač, tedy hardware zjistí že určitá kombinace 0 a 1 udělá něco, třeba ví že má rozsvítit jeden pixel, napíše "a", atd atd. Kde jsou ty prvopočáteční instrukce, tedy základní deska, processor ? Je někde nějaký článek který pochopí i laik ? díky

Jojo
Vzdělání › Má smysl studovat VŠ při prá…
13. 8. 2013   #180298

A jak jsi na tom časově při dálkovém, máš volno na koníčky, nebo je to z práce do učebnice a tak pořád dokola ?

Jojo
Vzdělání › Má smysl studovat VŠ při prá…
13. 8. 2013   #180286

Dobré by bylo pro pracujícího člověka vědět co se má naučit na určitý ročník, připravit si to rok předem a udělat zkoušky. Pak si dát rok pauzu a drtit se na další ročník. Sice by škola trvala déle, tedy 2x tolik, ale nebylo by to pro pracujícího člověka takové utrpení. Ale tohle určitě žádná nenabídne. Kdyby ano, šel bych do toho.

Kolemjdouci
C / C++ › Visual Studio a Codeblocks
10. 8. 2013   #180172

Tak už jsem to našel, chyba byla v Linker->System->Subsystem (aby se to vytisklo v konzoli musí být nastaveno Console (/SUBSYSTEM:CONSOLE), jinak když je nastaveno Windows (/SUBSYSTEM:WINDOWS) tak se to vytiskne do adresáře. Co je tedy to správné nastavení ?

Kolemjdouci
C / C++ › C++, OpenGL, SDL /// C++, Op…
9. 8. 2013   #180150

Aha, to je docela dobrý poznatek, dík.

Kolemjdouci
C / C++ › C++, OpenGL, SDL /// C++, Op…
9. 8. 2013   #180147

Právě že to okno pomocí OpenGL by mělo jít udělat, viděl jsem to na youtube, jsou tam nějaký tutorialy.

Kolemjdouci
C / C++ › Visual Studio a Codeblocks
8. 8. 2013   #180110

Tak ani neproblinke

Kolemjdouci
C / C++ › Visual Studio a Codeblocks
8. 8. 2013   #180109

JJ problikne, ale v okně není hláška z std::cout

Kolemjdouci
C / C++ › Visual Studio a Codeblocks
8. 8. 2013   #180064

Nevím, já jsem amatér. Jako administrator jsem už zkoušel a žádná změna. Možná to je tím, že stisknu tlačítko Local Windows Debugger. Kompilace jinak proběhne v pohodě až na to, že třeba tenhle lehký tutorial:

//Include SDL functions and datatypes
#include "SDL.h"
#include <iostream>

int main(int argc, char* args[])
{
    SDL_Init ( SDL_INIT_EVERYTHING);
    std::cout<<"SDL is running\n";
    SDL_Quit();
    return 0;
}

program poté nelze spustit.

Ale třeba tutorial kde umisťuji hello.bmp je program po spuštění v pořádku.

Kolemjdouci
C / C++ › Visual Studio a Codeblocks
8. 8. 2013   #180052

JJ díky moc. Prošel jsem to a nastavený to mám správně. Po kompilaci toho prvního tutorialu mi to však píše zase Cannot find or open the PDB file a k tomu asi třicet názvů dll souborů někde v Windows\SysWOW64.

Kolemjdouci
C / C++ › Visual Studio a Codeblocks
7. 8. 2013   #180044

Dobrá, otázka zní:

1. Potřebuji na SDL Codeblocks, nebo mi stačí Visualstudio ? Všude v tutorialech mají na SDL Codeblocks, pokud tomu dobře rozumim tak SDL je přeci jen knihovna a Codeblocks jen kompilátor, nebo ne ?

2. Pokud nepotřebuji, co dělat ve Visual Studiu s touto hláškou: Cannot find or open the PDB file.

Kolemjdouci
C / C++ › Visual Studio a Codeblocks
7. 8. 2013   #180041

Asi jsem dotaz napsal špatně. Otázka zní, když už jeden kompilátor mám, musím mít codeblocks, abych používal SDL ? 

Kolemjdouci
C / C++ › Visual Studio a Codeblocks
7. 8. 2013   #180040

Jestli to jde, dal jsem si SDL knihovnu do visual studia ale při kompilaci to naháže hlášky typu nemám SysWOW64\ntdll.dll a dalších x desítek. Když googluju tak všude se mluví o codeblocks, tak nevím co dělám špatně. VS jsem nastavil podle youtube. Chtěl bych pouze začít dělat nějaké tutorialy v SDL.

Kolemjdouci
C / C++ › Visual Studio a Codeblocks
7. 8. 2013   #180038

Ahoj, je možné rozchodit Codeblocks ve Visual Studiu ? A když ano, je někde nějaký návod krok za krokem jak ?

Kolemjdouci
C / C++ › C++, OpenGL, SDL /// C++, Op…
5. 8. 2013   #179928

Jak pročítám různá fóra, tak docela oblíbená kombinace je C++, OpenGL, SDL, přičemž SDL se používá pro nastavení různých menu a ovládacích prvků a OpenGL pro tvorbu grafiky. Viděl jsem však, že to co se dá vytvořit pomocí SDL jde i v OpenGL. Proč tomu tedy tak je, že se raději používá ta kombinace tří ?

Kolemjdouci
C / C++ › delete na pointer
1. 8. 2013   #179791

Vyzkoušel, sice je to v C a to já se neučím podle struktur :) Ta trojka se smazala a ty ostatní se smažou vlastně při ukončení programu. Jak jsem již psal, mne mátlo, že to má nějakou spojitost s mazáním pointeru a ono ne.

děkuji za rychlé objasnění.

Kolemjdouci
C / C++ › delete na pointer
1. 8. 2013   #179787

Aha, děkuji, to mimo rozsah platnosti znamená tedy ukončení funkce int main() ve které je zápis,

tedy v bloku od { do } ? Já si myslel že to má něco společného s ukazatelem ukMourek, takže ten s tim nesouvisí jak se zdá, pouze jde o ten konec bloku ? 

Kolemjdouci
C / C++ › delete na pointer
1. 8. 2013   #179785

Ahoj, může mi někdo prosím vysvětlit na tomto případě:

ProstaKocka Micka;
ProstaKocka * ukMourek = new ProstaKocka;
delete ukMourek;

Proč smazáním ukazatele ukMourek a uvolněním paměti dojde k smazání i Micka ? Oboje má jinou adresu umístění v paměti. Když smažu tedy ukMourek tak nemohu smazat i Micka. Nebo když se volá destruktor tak bere vše co se týká jména jedné třídy a maže na vícero místech ?

Kolemjdouci
C / C++ › Učebnice pro tvoření grafiky…
28. 7. 2013   #179682

na knihu mrknu,

to vitamin:

děkuji, to je docela dobré vědět, chtěl bych, aby to co vytvořím bylo funkční napříč systémy.

Kolemjdouci
C / C++ › Učebnice pro tvoření grafiky…
26. 7. 2013   #179636

Dík. Vida něco existuje. 

Ještě drobný dotaz, co je lepší zvolit jako první, DirectX, openGL,  nebo spíš umí ten první z knihovny něco, co ten druhý neumí, a proto bych měl raději zvolit variantu x a ne y ? Myslím něco klíčového co bych v budoucnu mohl postrádat, pokud bych zůstal u té nevhodné varianty. A ještě jedna otázka. Která z těch variant se lépe učí ?

Tak já se jdu nadrtit to C++, ať v tom DirectX a openGL taky něco umím vůbec udělat :)

Kolemjdouci
C / C++ › Učebnice pro tvoření grafiky…
26. 7. 2013   #179629

O DirectX jsem také uvažoval, a toho, že všechno je v AJ jsem se obával. Sice si to dokážu přeložit, ale přeci jenom číst AJ text je náročnější a zdlouhavé :) Tak asi zvolím DirectX, nebo openGL pro start, snad to bude dobrá volba. Stránky "nehe" vypadají zajímavě, určitě se budou hodit, děkuji.

Kolemjdouci
C / C++ › Učebnice pro tvoření grafiky…
26. 7. 2013   #179623

A co spojit C++ a OpenGL ? Pochopí to i začátečník ?

Kolemjdouci
C / C++ › Učebnice pro tvoření grafiky…
26. 7. 2013   #179619

Já jsem spíše začátečník a v C++ jsem někde v základech, teď se budu učit nějaké pointery. C++ mi docela vyhovuje, zatím je to pro mě pochopitelný jazyk jako pro amatéra, jediné co mi chybí je použít kód přímo pro nějaký grafický výstup. O C# jsem četl, že je určený již pro znalé C++ a to já nejsem. Bohatě by mi stačila nějaká učebnice pro jednoduché hry, třeba jak skáče postavička přes krabice nebo tak. Potřebuji se odrazit a dělat něco atraktivnějšího, než vykreslovat obdélníky pomocí znaku * na obrazovce. Nemám přehled o knihovnách a tak si rád nechám poradit. Můj cíl je tvořit ve 2d, kde by se dalo pohybovat obrazcem i v úrovních. O 3d zatím nemám zájem.

Kolemjdouci
C / C++ › Učebnice pro tvoření grafiky…
25. 7. 2013   #179596

Ahoj, měl bych dotaz. Mohl by mi někdo zkušený poradit jak začít dělat v C++ grafiku ? Respektive jakou knihovnu zvolit ? V C++ jsem začátečník, už bych rád ale tvořil něco s grafikou. Vím že existují knihovny SDL nebo Allegro, ale existují na to i učebnice ? Rád bych začal s 2d grafikou. Jako začátek bych si stanovil třeba pohyb čtverečku po obrazovce pomocí kurz. šipek atd., poté třeba nějakou lehčí hru... 

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý