PHP - 1. lekce
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

PHP - 1. lekcePHP - 1. lekce

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

PHP - 1. lekce

Google       zatím neprovedena       22. 4. 2005       35 444×
  • Co jsou to proměnné:
  • Opět jednoduše řečeno se jedná o místo, kde uchováváme hodnoty. S těmito hodnotami můžeme následně pracovat. Můžeme proměnné mezi sebou násobit, sčítat, spojovat texty atd.

    ..
    Reklama
    Reklama

    Proměnné zapisujeme pomocí znaku $, za kterým následuje název proměnné.

    Název proměnné musí začínat písmenem nebo podtržítkem, za kterým následuje libovolný počet písmen, podtržítek nebo číslic. Názvy bychom mìli také psát bez diakritiky (háčků a čárek) a v názvech nesmíme dělat mezery. PHP je také citlivé na velikosti písmen v názvu proměnné. Proměnná $Test a proměnná $test jsou dvě různé proměnné.

    Vhodné názvy jsou tedy:

    <?
    $_Ahoj="Vitej...";
    $Cas="18:12:20";
    $id=1;
    ?>

    A nevhodný název promìnné:

    <?
    $12letadel="Vitej...";
    ?>

    Na hodnoty promenných se můžeme také odkazovat (proměnná se odkazuje na hodnotu jiné proměnné):

    <?
    $jmeno="Petr";
    $jmeno1=$jmeno;
    echo "Jmenuji se $jmeno1"// Vypise "Petr"
    ?>

    Pamatuj si: Název proměnné musí začínat písmenem nebo podtržítkem, za kterým následuje libovolný počet písmen, podtržítek nebo číslic. Názvy bychom měli také psát bez diakritiky (háčků a čárek) a v názvech nesmíme dělat mezery.

    Rada:  Jednopísmenné názvy nebývají to nejlepší.
    Příliš dlouhé názvy taky nejsou to pravé ořechové.
    Když používáte sebepopisující názvy proměnných, bývá dobré se rozhodnout pro češtinu nebo jiný jazyk, ale nemíchat to.
    Když už musí být název proměnné dlouhý, udělá občas nějaké to velké písmeno situaci snesitelnější.($jajsempromena->$JaJsemPromena)

    Úkol: Vytvořte dvě proměnné, do jedné uložte Jméno do druhé Příjmení.No a nakonec jméno a příjmení zobrazte v tabulce o jednom sloupci se dvěma řadky.

    ×Odeslání článku na tvůj Kindle

    Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
    Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

    E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

    TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

    Tagy:
    Hlasování bylo ukončeno    
    0 hlasů
    Google
    (fotka) Tomáš VinduškaEx-programátor a admin, programuje v PHP a MySQL.
    Web    

    Nové články

    Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

    V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

    Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

    Reklama
    Reklama
    Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

    Zavádění Master Data Management v praxi

    Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

    1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
    2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

    Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

    5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

    Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


     

    Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

    Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

    Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
    Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
    Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

    Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
    Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý