JavaScript – 8. lekce
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

JavaScript – 8. lekceJavaScript – 8. lekce

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

JavaScript – 8. lekce

Google       Google       30. 3. 2006       24 172×

  • Vlastnosti oken
  • Náhodné akce
  • Eval

Reklama
Reklama

Vlastnosti oken

Vlastnost Popis
closed kontroluje, zda bylo okno zavřeno
defaultstatus vkládá implicitně nastavený stavový řádek
lenght udává počet rámců v okně
name udává název okna
offscreenbuffering pracuje s aktualizací okna
opener okno, ve kterém bylo otevřeno naše okno
parent okno, ve kterém jsou definovány rámy
self pracuje s aktuálním oknem
status nstavuje text stavového řádku
close() zavře dané okno
open() otevře (vytvoří) dané okno
moveby(x,y) posune okno o x,y pixelů
moveto(x,y) posune okno na x,y pixelů
print() vytiskne obsah okna
resizeby(x,y) změní velikost okna o x,y pixelů
resizeto(x.y) změní velikost okna na x,y pixelů


Příkaz okna Typ okna
alert(vlastnosti) výstražné okno
confirm okno vracející true nebo false
prompt okno pro odesílání hodnot

Náhodné akce

V této kapitole si ukážeme, jak náhodně vybírat a používat prvky nějakého pole. Ukážeme si příklad náhodné změny barvy jednoho odstavce.

Do hlavičky píšeme:


<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function zmena_barvy(){
 barva = new Array("darkred", "silver", "#7F8000", "green", "purple", "#FFCB00");
 x = Math.round(Math.random()*5);
 document.all.odstavec.style.color = barva[x];
}
</script>

A do těla dokumentu:


<span id="odstavec">Text měnící barvu.</span>
<input type="button" onclick="zmena_barvy()" value="Změň barvu">

A výsledek? N o otestujte si sami (klikejte víckrát):

Text měnící barvu 

Vysvětlivky:

  • new Array – viz 4. lekce – sekce Pole
  • Math.round – okruh, ve kterém se budeme pohybovat
  • Math.random – specifikace náhodného výběru
  • *5 – udává, u kterého prvku pole skončíme (začíná se od nuly)
  • document.all… – vysvětlili jsme si u funkcí

Eval

Eval je jednoduchá funkce, která nám vypočítá zadaný matematický údaj.

ukážeme si jako příklad kalkulačku:


<form name="formular">
<input type="text" value="Výraz" name="kalkulacka" size="20">
<input type="button" value="Vypočítej" onclick="alert(eval(document.formular.kalkulacka.value))">
</form>

Račte si to zkusit sami.

Něco k vysvětlení:

  • document.formular.kalkulacka.value – říká, že bereme výraz z formuláře 'formular' a z kolonky 'kalkulacka'

Úkol

Udělejte stránku, ze které se spustí okno, kde bude jedna kolonka a tlačítko počítající příklady a další tři tlačítka: 1. tlačítko rozšíří a prodlouží okno o 10 px, 2. tlačítko posune okno o 10 px dolů a o 10 px doprava, 3. tlačítko okno zavře.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

4 názory  —  4 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Tomáš BobekAutor je designérem stránek (2D grafika), ovládá jazyky HTML, CSS, PHP, JavaScript a zajímá se o programování v Javě.Krom programujte.com se podílí na projektech maths.cz (jako redaktor a grafik), ceskewebstudio.cz (jako designér) a webber.cz (jako JavaScript scriptař). Ostatní volný čas rád tráví s přáteli nebo sportuje (tenis, nohejbal, hokejbal, závodně fotbal).
Web     Twitter     Facebook    

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý