× Aktuálně z oboru

SHIELD Experience Upgrade 7 – méně hledání a více zábavy [ clanek/2018052902-shield-experience-upgrade-7-mene-hledani-a-vice-zabavy/ ]
Celá zprávička [ clanek/2018052902-shield-experience-upgrade-7-mene-hledani-a-vice-zabavy/ ]

Flash - Velikonoční košík

[ http://programujte.com/profil/6187-tomas-vitek/ ]Google [ ?rel=author ]       [ http://programujte.com/profil/118-zdenek-lehocky/ ]Google [ ?rel=author ]       30. 12. 2006       19 165×

Do velikonoc je sice ještě daleko, ale my si je můžeme přiblížit flashovou hrou, ve které budeme chytat vejce do košíku.

Dnes se naučíme, jak ve Flashi vytvořit jednoduchou hru, ve které budete chytat vejce do košíku. Tento návod je psaný pro Flash MX 2004 a Flash 8 a hru jsme dělali na IVT.


Nejdříve si nakreslíme buď ve Flashi, nebo v nějakém externím programu dva obrázky: košík a vejce. Tyto objekty pomocí tlačítka F8 převeďte na symbol a pojmenujte třeba vajicko a kosik. Také nezapomeňte stejně pojmenovat i Movie Clipy obou objektů. Do kosik dejte skript:

onClipEvent (load) {
	Mouse.hide();
	startDrag(this, true, 30, 300, 500, 300);
}

Tento skript nám zajistí, aby nebyla vidět myš a aby se objekt kosik pohyboval za myší. Nyní uděláme padání vajíčka. Do vajicko dejte tento skript:

onClipEvent (load) {
	rychlostPadu = Math.random()*10+5;
}
onClipEvent (enterFrame) {
	this._y += rychlostPadu;
}

Neboli vajíčko se bude pohybovat náhodně vygenerovanou rychlostí. Nyní nám padá pouze jedno vejce. Skript pro opakované padání vajec vložíme do prvního snímku animace:

pocetVajec = 3;
for (i=1; i<=pocetVajec;  i++){
	vajicko.duplicateMovieClip("vajicko"+i, i+100);
}

Tento skript zajistí, aby, když je na obrazovce méně vajec než 3, se vytvořilo nové vejce s vlastnostmi toho starého. Proměnnou pocetVajec nastavte podle toho, kolik vajec chcete mít zároveň na obrazovce. Dále si nastavíme, aby vajíčka padala zhora, a to v náhodném počtu a rychlosti. Toho docílíme s pomocí funkce Math.random. Kód zapsaný do objektu vajicko bude vypadat takto:

onClipEvent (load) {
	this._x = Math.random()*400+25;
	rychlostPadu = Math.random()*20+5;
}

Místo čísla 25 si nastavte šířku (width) vajíčka. V dalším kódu si nastavíme, aby se vytvořily kopie vajíček a následně padaly a vytvářely se další. Kód:

onClipEvent (load){
	function konec(){
		this._y=-75;
		this._x=Math.random()*400+25;
		rychlostPadu=Math.random()*20+5;
	}
	konec();
}
onClipEvent (enterFrame){
	this._y+= rychlostPadu
	if (this._y>400) {
		konec();
	}
}

Neboli když se vejce ocitne 75 px nad y=0, tak se dalšímu nastaví stejné parametry jako tomu předchozímu. No a teď už máme hru hotovu. Můžete si ji vybavit ještě počítadlem chycených vajec nebo highscore. Také můžete nastavit větší Frame Rate, aby hra běhala plynuleji, potom ale budete muset změnit hodnoty rychlosti pádu. Toť vše.


Článek stažen z webu Programujte.com [ http://programujte.com/clanek/2006122701-flash-velikonocni-kosik/ ].