Názory ke článku Dejte dětem počítačovou hru, dáte jim možná i práci – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Názory ke článku Dejte dětem počítačovou hru, dáte jim možná i práci – Programujte.comNázory ke článku Dejte dětem počítačovou hru, dáte jim možná i práci – Programujte.com

 

Názory ke článku Dejte dětem počítačovou hru, dáte jim možná i práci

filczek   NOVÝ
19. 1. 2007

Škoda že nejsem ještě ve škole ,třeba tam místo výuky teď bude probíhat obří pařba :))
Naše armáda taky používá "akční hru" ale je to simulátor takže to nemá nic společnýho s Quake 3 arena....
to video se dá stáhnout tady http://video.fi.muni.cz/

SneakerXZ   NOVÝ
19. 1. 2007

V malém množství lék ve velkém pohroma...

djanosik   NOVÝ
19. 1. 2007

Tak nějak.

S obsahem článku snad nemohu nesouhlasit, ale chce to zdůraznit, že se k tomu každá hra nehodí.

Blujacker   NOVÝ
19. 1. 2007

S obsahem článku snad nemohu nesouhlasit, ale chce to zdůraznit, že se k tomu každá hra nehodí.


tj, třeba z takovýho DOOM III se toho dítě moc nenaučí. teda kromě toho jak co nejrychleji zabít oživlýho zombie :ms_0435:

Mautinek, autor článku   NOVÝ
19. 1. 2007

samozřejmě, článek nevyjadřuje můj názor, jen jsem se snažil interpretovat názory vědců :-) ale jinak práce na PC by měla být ve školách častější než je dnes...

Binduch   NOVÝ
19. 1. 2007

Chmmm taky si dovolim nesouhlasit. Spis me to prijde jen jako vymluva proc hry hrat, vsechno to co se u toho clovek muze naucit a takovy reci. Samozrejme bych to nezavrhoval uplne, ale rozhodne hry nejlepe v malem mnozstvi.

benghi   NOVÝ
19. 1. 2007

Náš školní systém má jinou slabinu. Neprodukuje svébytný samostatný jedince. Na tom hry nic nezmění, jejich působení je v něčem jiným. Ať se dostanu do libovolný situace, musím se z ní umět nějakým způsobem vysekat a ten způsob musím být schopen vymyslet, což začíná být problém. Dnešní mládež (ale nebudu jak důchodci, moji současníci na tom nejsou líp) vyžaduje, aby za ně myslel někdo jinej. No a pokud se dostanou do situace, na kterou nemají návod, tak jsou v hajzlu. Pochopitelně až na vyjímky.

Všiml jsem si ale jiný věci. Ty lidi, kteří mají nejhorší výsledky ve škole a mají tzv. problémy s chováním, jsou v dalším životě většinou lepší a samostatnější, než premianti. To mne vede k myšlence, že jest tu cosi prohnilé.

Druhým problémem podle mýho je, že většina lidí, co dnes učí, nikdy nebyla v praxi a tudíž nemají představu, jak to v praxi funguje. Kdo někdy zažil učitelskej sbor v nějaký škole ví o čem mluvím. Učitel by imho měl mít >50 let a do těch 50 by měl sbírat praxi v oboru, kterej učí, ale s tím v dnešní době neprorazím, to je mi jasný. Děsí mě 26letí doktoranti, kteří už učí lidi o chlup mladší. Chybějící praxe je imho ten problém.

Jinak hry naučej člověka nebrat to až zas tak vážně. Je snazší zabít člověka, pokud jste v počítačový hře pokosili armády. Hraním her se totiž vytváří psychologickej problém při kterým subjekt nerozlišuje mezi realitou (reálným kvérem) a fikcí (kvér v počítačový hře). Důkladnou přípravou a dlouhodobým vlivem her (ať už jakýchkoliv - počítačové nevyjímaje) tento rozdíl smažete úplně.

Čili chápu na co to používá armáda.

U lékařů nejde o zručnost. Pokud totiž budete trvale myslet na to, že jedinej špatnej tah a ten člověk je mrtvej, pak ten špatnej tah nejspíš uděláte. Pokud řídíte letadlo a máte za sebou hafo lidí a uvědomujete si, že uděláte jedinou chybu a zabijete je, pak s tím nejspíš velmi brzo mrdnete o zem. Chce to určitej odstup, kterej ty hry svým způsobem dají, ale POZOR! Kritickým parametrem je jeho míra.

Čili ano, souhlasím s tím, ale byl bych zároveň velmi opatrnej, aby to neudělalo víc škody než užitku.

Mautinek, autor článku   NOVÝ
20. 1. 2007

s tvým názorem ve směs souhlasím...ono jde spíš o to, určit tu správnou míru, která by měla být dětem dávkována, je jasné, že malé děti nemohou hrát akční hry typu Vietcong, Quake, Doom atd. Prostě na to ještě nejsou připraveni, ze začátku by to měly být možná strategické a výchovné hry, typu Kosti hýbejte se, jestli znáte...

To s tím, že učitelé nemají moc zkušeností s realneho života je bohužel pravda, ale to se týče hlavně základních a středních škol, kdy člověk dodělá vysokou a jde hned učit, ale nedokáži si asi představit, že by měl, předtím než začne učit, dělat nějakou praxi, samozřejmě, že by to bylo dobré, ale v dnešním systému to opravdu nejde...

Darkweaver   NOVÝ
20. 1. 2007

Kdyz si vezmete takovej Warcraft 3 ... Cool parba .... Musite u toho dost premejslet .... hraje to i nase matematikarka ... a rika ze je to docela prospesne v male mire ..... naucite se tam rychle logicky premyslet a da se to uplatnit i jinde .... jak uz bylo receno .. zalezi na hre :)

chytrolin   NOVÝ
21. 1. 2007

Jeden z velkym problemu je, ze predevsim starsi generace odmitaji pocitace a internet (tudis i pocitacove hry) a povazuji ho za zcela zbytecnou vec. Je to z velke casti generacni problem. Podleme se pomoci her vyucovat urcite bude (uz se tomu tak obcas deje i dnes), je to spravna cesta, ale otazka je, jak dlouho to bude trvat. Za jak dlouho starsi generace uzna potrebu novych technologii.

Mautinek, autor článku   NOVÝ
21. 1. 2007

já jsem v tomto docela skeptik a myslím, že dnešní starší generace (40. , 50. léta 20 stol.) se k počítačům už moc nepřimkne. ale mladší generace počítače už používají a jsou jim součástí života. takže časem to bude lepší a lepší, myslím.

pa3k   NOVÝ
21. 1. 2007

Môj súhlas, okrem:

Je snazší zabít člověka, pokud jste v počítačový hře pokosili armády. Hraním her se totiž vytváří psychologickej problém při kterým subjekt nerozlišuje mezi realitou (reálným kvérem) a fikcí (kvér v počítačový hře).


To snáď platí len pre psychicky nevyrovaných a mentálne narušených jedincov. Hraním krvavých a brutálnych akčných hier sa citlivosť u zdravého a psychicky vyvinutého jedinca neznižuje. Je to často prekrúcaný fakt. Problém samozrejme môže nastať u malých detí a u psychopatov. U tých psychipatov, je to ale väčšinou už len spúštacia reakcia pre vyplavenie existujúcich problémov napovrch.

chytrolin   NOVÝ
22. 1. 2007

Presne tak, ale tento proces by nebylo k zahozeni urychlit.

Mautinek, autor článku   NOVÝ
22. 1. 2007

ano, bylo by to dobré, ale vůbec mě nenapadá jak to globálně uskutečnit...bohužel

geon   NOVÝ
22. 1. 2007

to je jednoduchý: mladý starý postřílej, pak se sami uhrajou k smrti, a ostatní dobijou záplavy, vichry a kalamity :-D a bude zase vymalováno

Mautinek, autor článku   NOVÝ
23. 1. 2007

geon napsal: to je jednoduchý: mladý starý postřílej, pak se sami uhrajou k smrti, a ostatní dobijou záplavy, vichry a kalamity :-D a bude zase vymalováno


:-D zajímavé řešení:-D pak by se zase začínalo od znova a počítače by dloouho problem nebyl :-D

Přidej svůj názor

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo e-mailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Reaguješ na příspěvek:
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové názory e-mailem (pouze pro přihlášené)
Sleduj názory ke článku a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.



Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý