Pár zásad k vytvoření dobrého webu II.
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Pár zásad k vytvoření dobrého webu II.Pár zásad k vytvoření dobrého webu II.

 

Pár zásad k vytvoření dobrého webu II.

Google       Google       21. 4. 2007       9 235×
Reklama
Reklama

Minulý článek byl napsán v bodech, nevidím tedy důvod, proč by to tak nemělo být i nyní.


  1. Dodržujte základní strukturu jazyka HTML. Definujte DOCTYPE, který informuje o verzi jazyka, ve kterém je stránka napsána. Hodně důležité je také kódování. Bez něj by uživatel při pohledu na vaše stránky viděl místo písmen s háčky a čárkami jen změť různých čtverečků a otazníků. Proto na něj nezapomínejte.
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
    <html>
      <head>
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8">
      <title></title>
      </head>
      <body>
    ...obsah webu...
      </body>
    </html>
  2. Tabulky používejte na tabulková data, ne na layout stránky. Tabulky byste měli používat například na srovnání produktů nebo informace o uživatelích. Když ovládáte kaskádové styly, není podle mě důvod, proč využívat tabulky na layout stránky.
  3. Obrázky informačního charakteru vkládejte pomocí (X)HTML a obrázky dekorační pomocí kaskádových stylů (CSS). Obrázky informačního charakteru jsou myšleny například grafy, bez kterých by stránka neměla pro návštěvníka žádný význam. Dekorační obrázky jsou například loga firem či tlačítka menu.
  4. Odkazy by měly být podtržené a pokud možno i barevně odlišené od normálního textu. To proto, aby uživatel poznal, na co může kliknout a na co zase ne. Je už takovým zvykem dávat odkazům tzv. hover efekt – odkaz po najetí myší změní barvu, sklon písma nebo cokoliv jiného.
  5. Použitelnost – uživatel by se měl na vašich stránkách umět rychle orientovat. Nejlepší zkouška použitelnosti je posadit k hotové stránce například vašeho příbuzného, sledovat, jak dlouho mu trvá najít potřebné informace, jak se na webu orientuje, a poté se ho zeptat, co by změnil.
  6. Přístupnost – snažte se myslet také na uživatele vlastnící textové prohlížeče. Oni neuvidí obrázky. Oni neuvidí CSS styly. Oni uvidí pouze text formátovaný pomocí HTML značek. S tím souvisí další častá chyba webmasterů. Hodně z nich používá samé DIVy a SPANy, a to i například pro nadpis. Pro nadpis existuje tag <h1><h6>. Kdybyste nadpisy psali pomocí <div>, tak by uživatel s textovým prohlížečem nepoznal, co je nadpis a co nadpis není. Proto používejte tag <div> pouze v nejnutnějších případech – například ke stavbě layoutů. Existuje mnoho tagů, o kterých polovina webmasterů nemá ani potuchy. Jsou jimi například tagy <pre>, <address>, <q> nebo <cite>.
  7. Dbejte na dostatečný kontrast textu a pozadí stránky. Nezapomeňte na to, že každý uživatel má jiný monitor, jinou grafickou kartu, to znamená i jiné nastavení barev, takže nemusí vidět barvy na vašich stránkách přesně tak, jak je vidíte vy.

  8. Závěrem bych chtěl dodat pouze to, že porušení těchto nepsaných „pravidel“ není trestné. Díky Bohu. Jinak by totiž polovina webmasterů seděla za mřížemi.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor studuje pátým rokem na Gymnáziu v Ledči nad Sázavou. Zajímá se o tvorbu webu a o dění ve světě IT. Baví ho sportovat a poslouchat hudbu.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý