Jednoduchý šifrovací program - 1. část
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Jednoduchý šifrovací program - 1. částJednoduchý šifrovací program - 1. část

 
Hledat
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Jednoduchý šifrovací program - 1. část

Google       Google       21. 4. 2008       39 142×

V tomto dílu se podíváme na primitivní šifrovací program.

Reklama
Reklama

Nejdříve si povíme, jak to celé bude fungovat (teoreticky). Prvně se napsaný text rozdělí na jednotlivé znaky. Tyto znaky se převedou na číselnou řadu Unicode. Posléze se ke každému číselnému znaku připočte číslo 16. Takto vzniklá čísla se s mezerami uloží a vypíší do textBoxu. Dešifrace už je jednoduchá, ale v kódu hůře proveditelná. Od čísla se odečte 16 a následně zapíše do textBoxu.

Na první formulář si vložíme:

  • 2× textBox
  • 2× button

Na druhý formulář si vložíme:

  • 2× textBox
  • 1× button
  • 1× label

První formulář:

Druhý formulář:

Šifrování

Založíme nový projekt Windows File. Vše sestavíme podle předchozího obrázku. Do button1 (Šifrovat) na prvním formuláři vložíme tento kód:

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            int x = 0;
            string retezec_1 = "\t";
            string retezec_2;
            string Text = textBox1.Text;
            int PocetZnaku = Text.Length;
            while (x < PocetZnaku)
            {
                
                char znak = Text[x];
                int cislo = (int)znak;
                cislo = cislo + 16;       
                string hodnota = cislo.ToString();
                retezec_2 = hodnota + "\t";
                retezec_1 = retezec_1 + retezec_2;
                textBox2.Text = retezec_1;
                x = x + 1;
            }
        }

Nyní si vše vysvětlíme. Proměnná x nám slouží jako počítadlo pro cyklus While. Z textBoxu1 si vložíme text do proměnné Text. Proměnná PocetZnaku nám pomáhá při cyklu While jako počítadlo pro horní hranici tohoto cyklu.

Nyní velmi důležitá část. Do proměnné znak se nám vloží znak, který je na indexu určujícím proměnnou x. Teď má proměnná x hodnotu 0, tak se uloží 1. znak z řetězce Text. Při každém průběhu cyklu se hodnota proměnné x zvětšuje o 1. Tím prakticky cyklus projede všechny znaky z řetězce.

Dále se nám v cyklu vloží do proměnné cislo číselná hodnota znaku v proměnné znak. Poté se nám hodnota proměnné cislo zvětšuje o 16. Abychom mohli toto všechno vypsat do textBoxu, tak musíme hodnotu proměnné klas převést do proměnné hodnota typu string.

Další proměnná retezec_2 nám „spojuje“ proměnnou hodnota se znakem \t. Tento znak simuluje stisknutí klávesy TAB, takže vám udělá mezeru a nespojí vám čísla různých znaků. Proměnná retezec_1 nám „spojuje“ řetězce retezec_1 a retezec_2 (při každém průběhu cyklu se dále připíše řetězec, aniž by smazal ten původní).

Další funkce už jen vypíše do textBox2 hodnotu proměnné retezec_1. Poslední proměnná se zvětšuje o jedno číslo a tím zabraňuje nekonečnému cyklu a následovnému dokončení šifrování.

Dešifrování

Vše sestavíme podle předchozího obrázku. Do button2 (Dešifrovat) na prvním formuláři vložíme tento kód:

Form2 form = new Form2();
form.Show();

Tento kód nám zapne druhý formulář.

Do button1 na druhém formuláři vložíme tento kód:

string retezec_1 = textBox2.Text;
            string retezec_2 = textBox1.Text;
            int cislo = int.Parse(retezec_2);
            cislo = cislo - 16;
            string DesifrovanyText = cislo.ToString();
            char znak = (char)cislo;
            retezec_1  = retezec_1  + DesifrovanyText;
            textBox2.Text = retezec_1;

Do proměnné retezec_2 se vloží hodnota z textBox1. Proměnná cislo převádí string (retezec_2) na int, protože od stringu neodečtete 16. Dále se od proměnné cislo odečítá 16 kvůli dešifraci. Proměnná převádí číselnou hodnotu na znak. Jak jste si určitě všimli, tak na začátku kódu je proměnná, která obsahuje hodnotu z textBox2. Je to proto, aby se nám textBox2 stále nepřepisoval, ale doplňoval. To zjistíte na předposledním řádku. Znak v proměnné retezec_1 se přidává k proměnné DesifrovanyText a následně se vypíše do textBox2.

Omlouvám se za případné chyby, nebo neodborné názvy. Příště si celý program upravíme, abychom nemuseli jednotlivé znaky při dešifraci vypisovat, ale aby se nám to dělalo automaticky.

Tento program si můžete stáhnout.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje v jazycích C#, PHP, HTML,Python a Visual Basic.Zajímá se o tvorbu umělé inteligence, software a osobní aplikace.Svá řešení publikoval na stránkách www.soom.cz.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku Konference: Moderní informační systémy podporují automatizaci

Konference: Moderní informační systémy podporují automatizaci

Současná situace v šíření onemocnění Covid-19 klade na řadu firem nové nároky a mnohé z nich jsou nyní více než kdy jindy závislé na nejmodernějších informačních technologiích. Proto i v oblasti podnikových informačních systémů vidíme rostoucí důraz na automatizaci nebo na důslednou integraci. Také o těchto trendech se bude mluvit na konferenci Firemní informační systémy, která se koná 24.9.2020 v pražském Kongresovém centru Vavruška na Karlově náměstí.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Nebezpečí ukrytá v USB: z nuly na škvarek za pět sekund

Nebezpečí ukrytá v USB: z nuly na škvarek za pět sekund

Za cenu šesti dolarů lze celkem bez obtíží koupit nový, líbivě vyhlížející flash disk. Přidaná hodnota, které se vám spolu s ním dostane, už tak moc líbivá není. To, co se před pár sekundami tvářilo jako externí disk, se po připojení k počítači změní v důmyslné elektrické křeslo, které vaše zařízení v onen příslovečný škvarek promění za pár sekund. Cílovou skupinou pro koupi takových zařízení by mohli být záškodníci, kteří by tímto způsobem osnovali pomstu třeba vůči záletnému partnerovi. 

Obrázek ke článku Znalosti, dovednosti i prestižní titul MBA: Jde to i moderně a online

Znalosti, dovednosti i prestižní titul MBA: Jde to i moderně a online

Snad nikdy není špatná příležitost na investici do hodnotného vzdělání. Obzvlášť v případě, že absolvent dovede teoretické poznatky přetavit v praktické dovednosti, využitelné při řešení problémů i v komunikaci. Právě na to se specializuje studijní program MBA Řízení informačních technologií, vyučovaný na Business Institutu.

Obrázek ke článku Coding Bootcamp Praha: Obor IT krize nepoznamenala, žádaní jsou weboví vývojáři

Coding Bootcamp Praha: Obor IT krize nepoznamenala, žádaní jsou weboví vývojáři

Pandemie Covid-19 otřásla trhem práce v základech. Dopady krize pocítilo celkově až 45 % zaměstnanců. Není divu, že čím dál větší jistotu přináší obor IT. Ten zůstal krizí téměř nepoznamenán a při nutnosti začít dělat věci na dálku se ještě více ukázalo, jak moc mnohé firmy kvalitní IT potřebují. Do IT nyní přicházejí začátečníci, kteří v něm vidí lukrativní budoucnost a jistotu, ale i freelanceři a zaměstnanci z oborů zasažených krizí

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032020 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý