Kreslenie do Canvas – Java – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Kreslenie do Canvas – Java – Fórum – Programujte.comKreslenie do Canvas – Java – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
lubo0
Newbie
8. 2. 2009   #1
-
0
-

Zdravím!

Chcel by som vedieť ako sa dá kresliť do Canvas zo vzdialeného objektu. Hľadal som na internete, ale väčšina príkladov používa definovanie vykresľovania v metóde paint(). Približne takto:



public class MyCanvas extends Canvas{
public void paint(Graphics g){
g.setColor( Color.RED );
g.drawLine(0,0,10,10)
}
}

A podobne.

Aby som priblížil čo ja chcem:
1. Vytvorím si nové okno (nový JFrame).
2. Vytvorím si kresliacu plochu ( novú Canvas )
3. Canvas pridám do JFrame ( JFrame.add( canvas) )
4. Získam si odkaz na grafický kontext Canvas
5. Z nejakého vzdialeného objektu budem kresliť do Canvas a to tak že mu predám jej grafický kontext

Dá sa to nejak spraviť? Neviem ako získať grafický kontext Canvas tak, aby som ho mohol predať ďalšiemu objektu ktorý cez neho bude do Canvas kresliť. Trieda Canvas má metódu getGraphics() ktorá vracia objekt Graphics, ale keď som ho predal ďalšiemu objektu aby cez neho kreslil do Canvas, tak to nefungovalo.

Ďakujem za pomoc.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.216.247.–
Reklama
Reklama
o-lox0
Super člen
9. 2. 2009   #2
-
0
-

To mi dost dobře nedává smysl, když si někde postavím řezbárnu, tak v ní budu i řezat.
Nesmontuji fabriku jinde, než potřebuji dělat lišty, to je pomatené.

I když se to moc nezdá tady to chce chápat správně objektový přístup.

-
MyCanvas my = new MyCanvas(); // norm init
my.Line(1,1,10,10); // kdekoliv kde chci kreslit

Line samozrejme nandas jako funkci - obsah do MyCanvas
MyCanvas {
// vse deklarovat public
Line()
OutText()
Clear()
Circle()
"a paint()"
}

Toto je bezne pouzivany pristup mam pocit, ze na nej musis naopak narazit vsude,
jakekoliv hatmatilske krkolomnosti jineho pristupu bych zamitl.
(typu vytvoreni Image mimo, zisk Graphic a nakonec kopirovani do Canvasu)

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.71.152.–
tommz90
Stálý člen
11. 2. 2009   #3
-
0
-

o-lox: Nemusí být nutně pravda - už jsem hodně krát viděl přístup k problémy typu: Mám třídu plocha, která představuje grafickou plochu (plátno nebo nějaký graf. engine). Dále vytvořím třídy, které chci nakreslit, třeba kruh, čtverec, čáru... implementující určité rozhraní (třeba IKreslitelny), jež deklaruje mimojiné metodu nakresliSe(nějaké kreslítko). V třídě plocha je potom pole objektů typu IKreslitelny, kterým třída plocha akorát volá metodu nakresliSe(x) ...

nicméně jak to napsat v jave nevím, takže se omlouvám za menší offtopic.

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.209.19.–
o-lox0
Super člen
11. 2. 2009   #4
-
0
-

Jo pokud byl dotaz (lubo) myšlen jak mají vykreslovat související objekty do Canvas,
pak bych jim implementoval interface s fill, nebo je rovnou udelal deditelne
a jejich (Ellipse2D.Double) shape (i jakkoliv jinak slozite) posilal kreslit do Canvas (funkci fill {graphic.fill(shape);}
a jsme zase možná u toho ze nepredavam nikdy Image ani Graphic.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.71.152.–
lubo0
Newbie
11. 2. 2009   #5
-
0
-

Takže ak mám napríklad objekty ako štvorec, kruh, elipsa... a chcem ich vykresľovať do jednej plochy, možným riešením je implementovať každému útvaru interface napr. Kreslenie. Potom vytvoriť v ploche pole typu Kreslenie, ktorý deklaruje metódu nakresliSa a každému prvku v poli priradiť jeden z útvarov a potom ich vykresľovať pomocou objekt_v_poli.nakresliSa(); ? Tuším som takéto riešenie problému už videl, aj keď sa to netýkalo práve kreslenia, ale bolo to podobné. Ak som to správne pochopil, lepšie teda urobím ak Canvas priradím objekt ktorý chcem vykresľovať ako keby som sa snažil z Canvas vytiahnuť Graphic ?

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.216.244.–
o-lox0
Super člen
12. 2. 2009   #6
-
0
-

lubo: To o čem píšeš už přesahuje tvůj předhozený Canvas,
já neprogramuju v Javě 5.0 a ta má na to rovnou "předvymyšlené" virtuální plátno
z vectorvirtuals/VVDisplay.., pro mne jsou
to zase další nadbytečné kudrlinky. Klidně se vydej směrem Javy 5, přes Canvas to dělám
já trochu jinak (nedokážu říct co je jednoznačně horší/lepší, záleží
na tom kolik chceš zapsat kudrlinkového kódu, atd.) takto:
vytvořim si hierarchii objektů, které mají proměnnou shape (Elipsa,Ctverec,..)
tu inicializuji (new) a provadim (nejen) s ni transformace.
Ty pak posílám kreslit do Canvasu
společnou děděnou metodou kresli(Shape shape) - nic ti nebrání udělat to ale přes interface
Canvas má ode mne tu funkci kresli s graphic.fill(shape očekává), toť fungl celá paráda.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.71.152.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 31 hostů

Podobná vlákna

Online kreslenie v PHP — založil Smokie

Kreslenie krivky v canvase — založil audiotrack

XNA kreslenie ciar — založil Jimi

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý