GUI v Javě – Java – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

GUI v Javě – Java – Fórum – Programujte.comGUI v Javě – Java – Fórum – Programujte.com

 

Mirek
~ Anonymní uživatel
62 příspěvků
13. 6. 2009   #1
-
0
-

Jsem v Javě úplný začátečník a rád bych věděl, co mi doporučíte pro tvorbu GUI v NetBeans. Četl jsem, že AWT je zastaralé, prvky Swing se mně vzhledově hnusí. Mám z C++ zkušenosti s QT, ale nikde jsem nenašel návod, jak integrovat QT(Jambi) do NetBeans. Díky za každou radu.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.177.119.–
Zerog0
Newbie
13. 6. 2009   #2
-
0
-

Trošku OT: Jak se ti může swing hnusit, když výsledná aplikace vypadá uplně stějně jak každé jiné okno v OS kde aplikace jede? (podle nastavení LookAndFeed).

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.103.5.–
Quiark0
Věrný člen
13. 6. 2009   #3
-
0
-

No výchozí styl Metal je fakt hnus. A z nějakého mě neznámého důvodu i ten windowsový styl vypadá a chová se nějak divně - jako by si Swing ty GUI prvky implementoval sám, místo toho, aby použil nativní.

Naštěstí existují pro swing styly, které vypadají poměrně k světu. A další možnost je použít SWT http://www.eclipse.org/swt/, které používá třeba Eclipse a díky tomu vypadá a používá se hezky.

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.140.–
Zerog0
Newbie
13. 6. 2009   #4
-
0
-

No je divný, že já mam vychozí SystemLookAndFeel. Nevím proč a vůbec mě to teda nevadí :). Každopádně když se používá SystemLookAndFeel, tak JVM používa nativní.

CrossPlatformLookAndFeel (Metal) si implementuje java asi sama, a je fakt hnusny :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.103.5.–
Quiark0
Věrný člen
13. 6. 2009   #5
-
0
-

No právě že až tak úplně nativní nejsou. Tuhle se mi podařilo pustit na windows styl Mac OS X, fungovalo to sice jen napůl, ale je vidět, že to prostě částečně implementuje znova. A i ten windows styl je prostě takovej divnej, viz třeba menu, dialog na otevření souboru, fonty (ale z javy 5 na 6 se to zlepšilo).

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.140.–
Mirek