Stack – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Stack – C / C++ – Fórum – Programujte.comStack – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Robo
~ Anonymní uživatel
82 příspěvků
8. 9. 2013   #1
-
0
-

Mojou úlohou je naprogramovať zásobník, ktorý pre uloženie položiek používa dynamické pole.
Nechápem tam len jednej veci a to funkcia pop. 

//top = posledny prvok
//pitems = smernik na zaciatok dynamickeho pola
bool Stack::pop_back(Item & item){
	if(top > 0){
		item = pitems[--top];
		return true;
	}
	return false;
}

prečo sa k položke item priraďuje položka predtým a vôbec prečo má metóda nejaké parametre.
Šak keď sa jedná o zásobník, tak pri funckii pop nepotrebujem mať žiadne parametre, kedže mi odstráni vždy posledný prvok. Jednoducho znížim top.

bool Stack::pop_back(){
	if(top > 0){
		top--;
		return true;
	}
	return false;
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.167.–
Reklama
Reklama
metthal
~ Anonymní uživatel
27 příspěvků
8. 9. 2013   #2
-
0
-

Niekedy je to pozadovane spravanie, aby pop nie len ze ten prvok zmazal, ale aby ta aj informoval o tom co za prvok zmazal, preto ten parameter. No a preco je tam --top, tak to je jednoduche, mas v zasobniku 3 prvky, top je teda 3 a ak zavolas pop, tak dekrementujes top na 2 a vratis prvok na pozicii 2, ktory je posledny v zasobniku, kedze sa indexuje od 0.

Nahlásit jako SPAM
IP: 147.229.208.–
Martin Kozibrátka0
Stálý člen
9. 9. 2013   #3
-
0
-

Shrnul bych to asi takto:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1sobn%C3%ADk_(datov%C3%A1_struktura)

#include <iostream>
 
using namespace std;
 
class Stack
{
private:
    int *p;
    int top,length;
 
public:
    Stack(int = 0);
    ~Stack();
 
    void push(int);
    int pop();
    void display();
};
 
Stack::Stack(int size)
{
    top=-1;
    length=size;
    if(size == 0)
        p = 0;
    else
        p=new int[length];
}
 
Stack::~Stack()
{
    if(p!=0)
        delete [] p;
}
 
void Stack::push(int elem)
{
    if(p == 0)                //If the stack size is zero, allow user to mention it at runtime
    {
        cout<<"Stack of zero size"<<endl;
        cout<<"Enter a size for stack : ";
        cin >> length;
        p=new int[length];
    }
    if(top==(length-1))     //If the top reaches to the maximum stack size
    {
        cout<<"\nCannot push "<<elem<<", Stack full"<<endl;
        return;
    }
    else
    {
        top++;
        p[top]=elem;
    }
}
int Stack::pop()
{
    if(p==0 || top==-1)
    {
        cout<<"Stack empty!";
        return -1;
    }
    int ret=p[top];
    top--;
    length--;
 
    return ret;
}
 
void Stack::display()
{
    for(int i = 0; i <= top; i++)
        cout<<p[i]<<" ";
    cout<<endl;
}
 
int main()
{
    Stack s1;             //We are creating a stack of size 'zero'
    s1.push(1);
    s1.display();
    s1.push(2);
    s1.push(3);
    s1.push(4);
    s1.push(5);
    s1.display();
    s1.pop();
    s1.display();
    s1.pop();
    s1.display();
    s1.pop();
    s1.display();
    s1.pop();
    s1.display();
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 188.120.221.–
Savana.cz - neomezený webhosting za pár kaček :)
vitamin
~ Anonymní uživatel
1090 příspěvků
9. 9. 2013   #4
-
0
-

#1 Robo
Ten tvoj zasobnik ma zopar vad. Konstruktori sa volaju pre cele pole aj ked je zasobnik prazdny. Dalsia nevyhoda je ze pri volani pop() sa nevola destructor pre Item. Item musi mat pretazeny operatot=. Ak je item primityvny typ ako int alebo jednoducha sruktura tak to nevadi ale pre zlozitejsie triedy je nepouzitelny.

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.225.222.–
Robo
~ Anonymní uživatel
82 příspěvků
9. 9. 2013   #5
-
0
-

Takto to mám spravené

#include <iostream>
#include "prd.h"

Stack::Stack(){
	pitems = new Item[MAX];
	size = 0;
	top = 0;
}

Stack::~Stack(){
	delete [] pitems;
}

Stack::Stack(const Stack & st){
	pitems = new Item[MAX];
	size = st.size;
	top = st.top;

	for(int i = 0; i < st.top; i++){
		pitems[i] = st.pitems[i];
	}
}
	
bool Stack::isempty(){
	return size == 0;
}

bool Stack::isfull(){
	return size == MAX;
}

bool Stack::push_back(const Item & item){
	if(top < MAX){
		pitems[top++] = item;
		size++;
		return true;
	}
	return false;
}

bool Stack::pop_back(){
	if(top > 0){
		top--;
		size--;
		return true;
	}
	return false;
}

Stack & Stack::operator=(const Stack & st){
	if(this == & st)
		return *this;
	delete [] pitems;
	pitems = new Item[MAX];
	size = st.size;
	top = st.top;

	for(int i = 0; i < st.top; i++){
		pitems[i] = st.pitems[i];
	}
	return *this;
}

std::ostream & operator<<(std::ostream & os, const Stack & st){
	for(int i = 0; i < st.top; i++){
		os << st.pitems[i] << std::endl;
	}
	return os;
}

Akurát ten pop som nechápal, prečo je to tak riešené
#4 vitamin
šak ja aj tak volám konštruktor, že mi vytvorí celé pole a deštruktor mi ho potom uvoľní

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.167.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 99 hostů

Podobná vlákna

Stack — založil Qwerty

Stack Overfloaw v cyklu — založil _Radek_

Full-Stack web developer — založil kristyna

Gaussian Blur - ImageJ Stack — založil samuel

Stack smashing detected error — založil Sefiros

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý