USART u ATtiny2313 – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

USART u ATtiny2313 – C / C++ – Fórum – Programujte.comUSART u ATtiny2313 – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Vlákno bylo úspěšně vloženo.
Pokud sám přijdeš na řešení, nezapomeň ho sem přidat!
rudla
~ Anonymní uživatel
11 příspěvků
8. 5. 2014   #1
-
0
-

Zdravím,

mám dotaz ohledně psaní programu pro ATtiny 2313, kde bych měl posílat data z PC do 2313. Problém je v tom, že jsem ve škole zrovna na USART nebyl, tudíž nevím, o co se jedná. Když jsem se ptal učitele, nic mi ko tomu neřekl. Normálka. Od spolužáků tomu nějak výrazně nerozumím. V podstatě jen vím, že bránu B mám nastavit jako výsupní a D jako vstup.
Podle  zadání je přenosová rychlost 19200 Bd, datový rámec: 8 bitů pro data, 1 STOP bit a sundá parita.

Popravdě vůbec nechápu, o co se jedná. Mám k dispozici kód od spolužačky, ze kterého poznám asi jen podle názvu, že jde o USART.

#include <avr/io.h>
#define F_CPU 20000000UL
#define BAUD 9600
#include<util/setbaud.h>
#include<avr/interrupt.h>
static void USART_init(void)
{
	UBRRH = UBRRH_VALUE;
	UBRRL = UBRRL_VALUE;
	UCSRB = (1<<RXEN)|(1<<TXEN)|(1<<RXCIE);
	UCSRC = (1<<USBS)|(3<<UCSZ0);
}

/*void USART_init() // 9600 Bd => jedna možnost
{
	UBRRH = 0;
	UBRRL = 0x81;
	UCSRB = (1<<RXEN) | (1<<TXEN);
	UCSRC = (1<<USBS); //2 stop bity
}
*/
int main(void)
{
	USART_init();  // 9600 Bd 
	//sei();  
	UDR = 'A'; //0x41
    while(1)
    {

    }
}

Prosím, je tu někdo, kdo by byl s tím schopen trochnu hnout? Díky moc.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.181.44.–
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
8. 5. 2014   #2
-
0
-

stahni si datasheet pro attiny2313 a tam si najdi sekci o usartu.. ve zkratce je to seriovej port pro komunikaci mezi zarizenima (musi mit stejnej baudrate - rychlost komunikace, protoze asynchronni verze neprenasi po kabelech hodinovy signal - proto je taky asynchronni)