Programování her v Pythonu-Pravda 1.série-1. část(Úvod do organizování) – Python – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Programování her v Pythonu-Pravda 1.série-1. část(Úvod do organizování) – Python – Fórum – Programujte.comProgramování her v Pythonu-Pravda 1.série-1. část(Úvod do organizování) – Python – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Dany
~ Anonymní uživatel
37 příspěvků
1. 9. 2007   #1
-
0
-

WELCOME!
Začnu tím proč to dávám sem:
protože se nemůžu na programujte.com lognout a tohle je bezvadné místo, jak to zveřejnit!
Pokračuju tím co se bude dít:
Budou tři série-trilogie o tom, jak se programujou hry v pythonu, tedy:
1.série-Organizace a pravá správa projektu
2.série-Tipy a srovnání
3.série-Příklad, aneb dodělej si sám.
Napřed musím vyjasnit, že hry se v pythonu nejlépe programují objektově, a tak to budeme dělat i my!
Úvod do organizace:
To pochopíte až uvidíte strom projektové složky(v GM máte 1 soubor který tohle všechno obsahuje, ale pozor! Neníjediný kdo to umí! Existuje tucet takových programů ve kterých takto můžete pracovat s projektem, např. Erik):

Arkanoid

Run.bat
Run.py*
-Objekts
--Pálka
--§objekt.pyw/.py**
---Sсripts
---§mousemove.pyw/.py
---§lives.pyw/.py
---§bonusreactions.pyw/.py
--Cihly
--§object.pyw/.py
--§position.pyw/.py
---Existing rules
---§demolitionlevel.pyw/py
---§color.pyw/.py
---§bonuses.pyw/.py
----Special
----§xpixelcopy.pyw/.py
---Colision
---§colision.pyw/.py
---§extrarules.pyw/.py
---§pixelperfect.pyw/.py
--Ball
--object.pyw/.py
---Collision
---§col.pyw/.py
----Col. addons
----§pixelperfect.pyw/.py
----§roomcol.pyw/.py
----§roomcolgraphics.pyw/.py
-Sound
--§sound.pyw/.py
--§soundcontrol.pyw/.py
--Effects
--DAT§tick.waw***
--DAT§bum.waw
--DAT§lose.waw
--DAT§win.waw
--Music
--DAT§soundtrack.trk
--DAT§music1.mus
--DAT§music2.mus
--DAT§music3-mus
--General
---§conrtol.py/.pyw
---Control script
---SCRIPT§include.****
---SCRIPT§programstring.
-Rooms
--Menu
--§objects.py
--§actions.py
--§menu.room/.py
-§lvl1.
-§lvl2.
-§lvl3.
-§lvl4.
-§lvl5.
-§lvl6.
-§lvl7.
-§lvl8.
-§lvl9.
-§lvl10.
-§bosslvl.py
-§bosslvl.
*Skrytý soubor
**Soubor
***Datový soubor
****Skript
Úvod do správy projektu:
Projekt má svou složku, objekt má svou složku a vše co je v něm a je jiného významu, jiné akce neže původní(základní) má svou složku! Toto pravidlo si zapamtatujte, než se do toho zamotáte! A to mi teda věřte, že to nebude nic příjemného!:( vzlyk-vzlyk-bulím-bulím když vzpomínám na pohled znetvořeného projektu pyBrian(na sourceforge)!
Tip:__init__.py vám pěkně znetvoří život, radši to zkraťte, nebo to prostě někam schovejte-protože to nebudete potřebovat, proč?
Protože objekty...:
Ve složce jakéhokoli objektu je vyvolávácí script, je to v podstatě to samé co __init__.py , akorát jsou tam základní skripty pro dějství, tak proto se tam název __init__.py moc nehodí;)
--Run.py--
Jeho úkol:
Sebrat celý projekt do kupy a potichoučku, počástech ho hezky spustit.
Proč ho tam vůbec dávat?:
Dobrá otázka, sice to jde spustit i přes příkazový řádek(shell) milého Pythonka, ale nikdo by se s tím nepáral, a co víc, jinak to nepůjde zkomplimovat do exéčka( a je to 3X stabilnější)! Já jsem sice zkoušel udělat prográmek který to udělá za vás, ale je natolik nestabilní že o jeho příhodách ani nechci mluvit(a už ne vůbec ho zveřejňovat!-nechci se ztrapnit)!
Výhody:
všimli jste si že se tam vůbec nenachází složka graphics?Ale ano!jistě že ano!GRAFIKA JDE NAHRÁT PŘÍMO ZE SOUBORU RUN.PY(nebo třeba install.py, říkejte si tomu jak chcete)A TAK JE NAHRÁVÁNÍ AŽ 10X RYCHLEJŠÍ!AVŠAK POZOR, PŘEC JEN JE LEPŠÍ DĚLAT TU GRAFIKU PŘÍMO DO VYVOLÁVACÍHO SKRIPTU OBJEKTU!
Ahoj!Zvonek zvoní, třído-rozchod!
V.0.9.6.78
ONLY ADMIN READ:psal jsem to 8 hodin! tak mi chyby raději opravte než aby jste mi ten příspěvek odstraníte!!!

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Reklama
Reklama
Chrasty
~ Redaktor
+4
Posthunter
1. 9. 2007   #2
-
0
-

tohle vypadá zajímavě...možná by stálo za to někoho kontaktovat a uveřejnit to na programujte.com jako články:)

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
geon0
Grafoman
2. 9. 2007   #3
-
0
-

nic nechápu, ničemu neroumím, spousta nepřesností a polopravd :-( nedovedu si představit, že by podle tohohle si kdokoliv mohl něco naučit nebo vytvořit jiným způsobem než copy a paste :-(

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
geon. volume doprava.
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 19 hostů

Podobná vlákna

Začala 3.série IT Crowd! — založil MZetko

Serie tlacitek v Tkinter — založil maral

Red Dwarf - 9. serie — založil D-Fox

C++ (uvod) — založil silent

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý