To ian : Druhé řešení mi dává hodně velký smysl, zkusím si s tím trochu pohrát. Tahle možnost mě nenapadla ani se mi to nepodařilo najít. Děkuju moc za radu!!!
Jestli budu mít chvíli, zkusím zagooglit i na ty preprocesorová makra, nicméně abych řekl pravdu, aktuálně je to pro mě naprosto neznámé území.
Příspěvky odeslané z IP adresy 94.113.9.–
To Linnest : Ono to zadání jsem trochu zkrátil, ta "šablona" byla zavádějící, myšlena byla funkcionalita šablony. Pokud by byla možnost použít "template", tak se to dá naimplementovat docela snadno. Ale mám obavy, že to není tento případ. Mě spíš šlo o to, jestli nejde nějakou "fintou" dosáhnout toho, abych mohl pracovat s generickými parametry, aniž bych používal klíčové slovo template. Např. struktura bude mít ve vstupních parametrech typ int, přičemž adekvátně si podle toho nastavím všechny proměnné v rámci této struktury.
Děkuju všem za postřehy! Tenhle příklad je bezpochyby v praxi k ničemu a má ilustrovat, že jsem pochopil sílu šablon a vím co nahrazují :o)
Ahoj,
řeším školní úlohu v C++ a bohužel se mi nedaří přijít na nějaký inteligentní nápad řešení, google také pod mými dotazy mlčí.
Zadání je: Naimplementujte vlastní šablonu ve stylu STL (např. vector), ale nepoužívejte přitom příkaz template.
Zkusil jsem na to jít cestou třídy "vektor" s virtuální funkcí push_back, od ní podědit příslušnou třídu pro vybrané typy - integer, char, atd. napr. class vektor_char : public vektor, vektor_int:public vektor. V kazde z nich pak pretizit operator [] vzdy pro prislusny datovy typ. Nicmene s timto resenim jsem neuspel - STL pracuje univerzalne a nemusis premyslet, kterou tridu pouzit.
Dokazete prosim nekdo poradit? Je nejaka moznost napr. na datovy kontejner, aniz bych pouzil STL?
Dekuju,
Petr