No "jmenoPostavy" by null být nemělo, když to jméno napíšu v té hře. A "postava.getJmeno()" tak tam vůbec nevím, co by to mohlo způsobit, protože ve třídě Postava tu metodu mám, jedině jestli to nebude něco ve třídě Prostor.
Příspěvky odeslané z IP adresy 88.102.95.–
Tak jsem to koumal až do dnes a vůbec nevím, co s tím. Kdyby byl někdo tak hodný a podíval se mi na to, tak tady je odkaz ke stažení: http://www.mediafire.com/?9e7b89jvemhd53v
Ještě jsem se snažil nějak vymyslet situaci, když na určitém místě(prostranství) použiju příkaz Jdi, tak mě to zabije. Chtěl bych totiž vytvořit ještě příkaz Běž(s tím mít problém nebudu), který se zde bude muset použít. To, co jsem vymyslel je vepsané do příkazu Jdi, ale bohužel to nefunguje.
Když tak děkuju.
Jojo dělám tuhle adventuru :)
Problém je, že já nějakou adventuru z borce mám a dělal jsem podobně tenhle příkaz, ale vyhazuje to tu chybu.
Pokud hru hraju, tak dám zabij "a jméno postavy", takže té metodě tu postavu pošlu.
Prolezl jsem všechny třídy a vůbec nevím, v čem by mohl být problém, můžu sem zkopírova celý kód té třídy PrikazZabij.
Zdravím vás,
jsem v programování začátečník a za úkol jsme dostali vymyslet a naprogramovat takovou malou adventuru. Programuji v BlueJ. Každý příkaz(např. Jdi, Seber, RozhledniSe) má vlastní třídu, stejně tak Věci, Batoh, Postavy, Místnosti, Herní Plán, Hra atd.. Nyní potřebuju vytvořit příkaz Zabij, který způsobí to, že když budu mít v batohu krumpáč, tak zabiju vrátné. BlueJ mi to bez problému přeloží, ale když hru spustím a chci zabít vrátného, tak to vyjede tuto chybu:
java.lang.NullPointerException
at PrikazZabij.proved(PrikazZabij.java:40)
at Hra.zpracujPrikaz(Hra.java:81)
at TextoveRozhrani.hraj(TextoveRozhrani.java:42)
ve třídě PrikazZabij mi to zvýrazní tento řádek if (postava.getJmeno().equals(jmenoPostavy))
Je tu někdo, kdo by mi s tím dokázal pomoct? Děkuju, případně mohu soubory někam upnout.