Anonymní profil David – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil David – Programujte.comAnonymní profil David – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 90.182.53.–

David
.NET › Návrh serveru pro tiled hru
28. 4. 2012   #157143

Zdravím,

potřeboval bych poradit s návrhem fungování serveru pro 2D tiled hru. S kódem ani tak nemám problém, jako spíše s představou jak by to mělo fungovat. Nejprve napíšu, jak si to představuji.

Server bude obsluhovat dva objekty Mobile a Item ty se budou ukládat do statického Listu. Každá mobile bude mít nějakou svou umělou inteligenci ( kam se bude pohybovat, co udělá v případě interakci s hráčem, atd...). No a jde o to, jak se budou tyto funkce volat. Napadá mě, že na serveru bude běžet hlavní smyčka, ta projede celý list s Mobiles a u každé zavolá funkci s AI. Nebo má mít každá (nebo alespoň skupina) Mobile své vlákno a má fungovat nezávisle na ostatních?

Dále co se týče clientů, pro každého klienta jsem myslel jedno vlákno, po vzoru: http://www.switchonthecode.com/tutorials/csharp-tutorial-simple-threaded-tcp-server Ale jak to udělat dál, mají vlákna pouze přijmout packet a zařadit ho do fronty, která se bude provádět v jednom vlákně, nebo mají jednotlivá vlákna zpracovávat a provádět daný packet?

Ukládání serveru bych rád řešil pomocí Serializace a Deserializace do binárního souboru, ale s tím si myslím poradím.

Co se týče clienta, tak ten bude v XNA a měl by sloužit pouze jako zobrazovací a ovládací prvek, jinak veškeré prověřování (pohyb, útok, prostě jakákoli akce) bude z důvodu bezpečnosti probíhat na serveru.

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý