Anonymní profil Martin – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil Martin – Programujte.comAnonymní profil Martin – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 193.35.102.–

Visual Basic › změna focusu na objekt s .on…
13. 8. 2014   #192944

Zdravim,

píšu makro v excelu a mám problém s objektama, na kterejch je vlastnost .onAction (dropdowny, checkboxy, buttony). Uživatel edituje nějaký buňky a přepíná se mezi nima, nebo mačká tlačítka, rozbaluje listy a kliká zatržítka. "Problém" nastává, když edituje nějakou  buňku a chce kliknout na objekt s přiřazenou onAction vlastností - uživatel nejdřív musí opustit editovanou buňku (enter, nebo jinak) a pak může klikat na zmíněnej objekt. Stejnej objekt bez onAction vlastnosti funguje bez potvrzení editovaný hodnoty v buňce (dá se na něj "překliknout"). Netušil by někdo, jak zajistit focus na objekt s onAction vlastností při kliknutí na něj z právě editovaný buňky? Pro uživatele je matoucí, že se každá buňka pak chová "jinak". Uživatelé jsou ve velký míře klikači...

Java › předávání referencí na objekty
4. 9. 2013   #181032

Ok, odpovim si sám... třída EigerGui musí bejt singleton a vracet odkaz sama na sebe, resp na svůj odkaz vytvořenej konstruktorem s parametrem sebe sama

public class EigerGui{
private static final EigerGui singleton = new WigerGui();
public EigerGui getEigerGui(){
	return singleton;
}
private EigerGui(){
}
}
Java › JEE6 tutorial ..CZ?
29. 8. 2013   #180889

tak teď abych sháněl už jee7..

Java › předávání referencí na objekty
29. 8. 2013   #180887

Zdravim,

 chtěl vych pomocí NetBeans udělat jednoduché GUI. Nechci ale progarm psát do jednotlivých tlačítek, chci volat metody jiných tříd. V tomhle konkrétnim případě mačkám nějaký tlačítko, to zavolá metodu jiný třídy, která má změnit hodnotu jakýhosi JPane....

teď mám něco jako:

public class EigerGui extends javax.swing.JFrame {
    static EigerGui ui = new EigerGui(); //muj zasah
    public EigerGui() {
        initComponents();
    }

public void addTextJpane1(String string){ //muj setter

/*cpu tady nakej string do jpane*/

}

private void jButton1ActionPerformed(java.awt.event.ActionEvent evt) {

Word word = new Word();

word.nactiButton(ui);

}

public static void main(String args[]) {
       
        java.awt.EventQueue.invokeLater(new Runnable() {
            public void run() {
                     ui.setVisible(true); //puvodne zde new EigerGui.setVisible(true);
                
            }
        });
    }

public class Word {

	public void nactiButton(EigerGui gui){

		/* kod */

		gui.addTextJpane1("nejakejstring");

	}

}

No... to sice nějak funguje, ale
1) gui vypadá, že nemá takovej ten "look and feel" - je to nevzhledný okno, což před zásahem do kódu generovanýho NetBeans nebylo.. ale to je míň podstatný.
2) na různejch fórech odrazujou od tohodle způsobu předávání referencí na objekty(třídy), většinou kvůli vícevláknovejm aplikacím. Jakej jinej způsob ale mám, když všichni members ve třídě nějakýho JFormu(ale obecně správně celkem ve všech třídách) krom getterů a setterů jsou private?

můžete mně někdo někam postrčit, nasměrovat, nebo ukázat na příkladu, jak bych měl košér postupovat? Nechci psát kód tak, aby to "nějak" fungovalo.. špatnejch návyků už mám i tak dost, tak by můj kód mohl bejt aspoň náznakem čistej :)

Martin
Java › JEE6 tutorial ..CZ?
11. 6. 2013   #177820

Zdravim,

 rád bych použil nějaký tutoriál, nebo knihu v češtině.. něco jako http://docs.oracle.com/…utorial/doc/ :) Probíjení se cizim odbornym textem je zdlouhavý a hrozně unavující :(

Pokud budete mít nějaký tip, sem s nim. Třeba jsem něco přehlíd a něco existuje, ale zatipátrám neúspěšně...

Díky!

C / C++ › Netbeans gcc 3.4.4 Error cre…
19. 3. 2013   #173013

Mno nejde vo cestu někde v kódu, ale vo cestu k celýmu projektu, kterou obstarává IDE(?). Zrovna třeba NetBeans žádnný uvozovky, ani esc char v dialogu, kde se vytváří projekt nechtěj. Divný je, že včera všechno fungovalo normálně a nejsem si vědomej žádný změny v nastavení IDE. Krom použití střídavě externího a interního terminálu.

C / C++ › Netbeans gcc 3.4.4 Error cre…
19. 3. 2013   #173002

Zdravím,

 narazil jsem na záludnost při spouštění jakéhokoliv projektu. Build proběhne normálně, ale pak zahlásí:

Error creating process /cygdrive/c/Documents and Settings/uzivatel/Dokumenty/NetBeansProjects/projekt/dist/Debug/Cygwin-Windows/projekt, (error 0).

Zjistil jsem na těch internetech, že pomůže (a je to pravda) umístit projekt do jiného adresáře (kde nejsou mezery v cestě, tj v názvech adresářů), ale neleze mi do hlavy, proč se to začalo chovat takhle z mýho pohledu z ničeho nic. Tuhle konfiguraci používám delší dobu a nikdy jsem problém neměl s whitespace v cestě.
Ps.: při použití externího externího terminálu je to errorcode 193

Máte někdo zkušenosti s řešením podobné situace?

C / C++ › funkce vracející pointer na…
27. 2. 2013   #172163

#22 zlz
bod pro tebe.. opět :)

C / C++ › funkce vracející pointer na…
27. 2. 2013   #172162

-gcc i g++ ver. 3.4.4
-myslel jsem, že lod**pole == lod*pole[], páč jsem měl za to, že pole[] je vlastně jenom ukazatel?
-printf bych pro zajímavost vyzkoušet měl...

C / C++ › funkce vracející pointer na…
27. 2. 2013   #172159

#18 zlz
hmm, máš pravdu, políčko je teď jako ze škatulky.
 

if (pole==0){ // NESMYSL

timhle jsem myslel situaci, kdy ukazatel na blok paměti bude null, když z nějakýho důvodu calloc selže.. (vrací přeci null při neúspěchu?)
Jinak díky za rady, snad se to vstřebá 

C / C++ › funkce vracející pointer na…
27. 2. 2013   #172153

jak to vidim hned po calloc

C / C++ › funkce vracející pointer na…
27. 2. 2013   #172152

#14 zlz
Aasi pro začátek dobrej nápad. Ale jinak je blbý, že se někde zas zakládá proměnná, žere to paměť a je to z principu pomalejší (pro začáteční tréningový projekty nepodstatný)..

jinak ale i s těma dereferencema by to mělo fungovat stejně, ne?

C / C++ › funkce vracející pointer na…
27. 2. 2013   #172151

#13 KIIV
pravda, *(*pole+i).y jsem jen tak testoval, jak se bude chovat, originálně má být stejný přiřazení, jako na předchozím řádku.
nahodne2, to je taky pravda, tam nemá být modulo, ale obyč dělení třema(prozatim, asi to neni nejideálnější:)).
ale moje ide (+ kompilátor gcc/g++) mi ukazuje pořád prapodivný hodnoty v poli, když se ho pokoušim zobrazit tak, jak jsem popsal... Čili bych si tak myslel, že se pokoušim koukat na ten pointer nějak blbě...

C / C++ › funkce vracející pointer na…
27. 2. 2013   #172146

Co je blbý, že mi někde něco uniká... calloc má nulovat alokovanou paměť, nebo ne? Používám netbeans jako IDE, který zobrazí pole jenom, když si růčo přidám watches alá *pole@rozsah. V nultym indexu jsou nuly, v prvnim je nula jenom v proměnný x a y, v dalších indexech už jsou nesmysly... Uvažuju dost stejnej kód, jako doposud:

void vytvorLode(lod*pole[],int pocet,int velikost){
    printf("generuju lode, cekej\n");
        *pole = (lod*) calloc(pocet,sizeof(lod));
        if (pole==0){
            printf("nepodarilo se alokovat pamet!\n");
            exit(1);
        }
        srand ( time(NULL) );
        int nahodne;
        int nahodne2;
        for (int i=0; i<pocet;i++){ //tolikrat, kolik je lodi
                nahodne=rand()%(velikost+1);
                nahodne2=rand()%3%(velikost+1);
                int konflikt=1;
                while (konflikt>0){
                    konflikt=KontrolujSouradnice(pole,i,nahodne,nahodne2); //kontrola duplicit souradnic
                    nahodne=rand()%(velikost+1);
                    nahodne2=rand()%3%(velikost+1);
                }//whend
                (*pole)[i].x = nahodne;
                *(*pole+i).y  = nahodne2;
        }//4
}//vytvorLode


koukám se teda někam jinam? jestli ano, tak jak definuju "watch" na pointer tak, aby to vypadalo jako pole a mohl jsem tak debugovat s aktuálníma hodnotama? Nebo je pudl zakopanej jinde?

C / C++ › funkce vracející pointer na…
25. 2. 2013   #172062

#10 KIIV
Ale vsak ja vim, ze to myslis dobre... tak aby Ti to vydrzelo, az se budu ptat po milion-sesty :) Beztak dik, nepovazuju fundovanou radu za uplnou samozrejmost..

C / C++ › funkce vracející pointer na…
25. 2. 2013   #172060

to proto, že mi to IDE přepsalo z tečky. Myslel jsem, že je to normální zápis takový definice. takže místo 

pole[i]->x = nahodne;

dám

(*pole)[i].x = nahodne;

... zdá se, že to dělá zhruba to, co chci, tak myslim, že jsem se trefil.

jinak cesta za C/C++ je trnitá, tak jsem si tu rovnou zrobil profil, abyste věděli, že zas prosí vo radu ten lammer, pro příště...

Martin
C / C++ › funkce vracející pointer na…
25. 2. 2013   #172045

ok, technická. nemůžu přijít na to, proč mi to kape na i==2. Kód by měl generovat náhodné souřadnice pro známou hru lodě:

void vytvorLode(lod**pole,int pocet){
        *pole = (lod *) calloc(pocet,sizeof(lod));
         srand ( time(NULL) );
        int nahodne = ((int) rand())%5;
        for (int i=0; i<pocet;i++){
            pole[i]->x = nahodne;
            int nahodne2 = ((int) rand())%5;
            pole[i]->y  = nahodne2;
            pole[i]->potopena=0;
        }//for
}//vytvorLode

struktura lod jsou tři integery. funkci volám takhle:

lod *pole=NULL;
vytvorLode(&pole,3);

překladač mi vynadal do "Signal received: SIGSEGV (Segmentation fault)". Asi se odkazuju nějak nesmyslně..
Moje představy: funkci předávám pointer na typ lod; funkce vezme pointer a alokuje místo v paměti na několik struktur typu lod; pak nasází náhodně hodnoty do struktur lod v alokované paměti... tak co mi uniká?
Díky za tipy....

Martin
C / C++ › funkce vracející pointer na…
21. 2. 2013   #171782

Bezva, díky... Takhle to bude asi většinou stačit. Už si jenom zvyknout na pointry na pointry na pole pointrů na pointry na funkce třeba... život není krásný. :)

Martin
C / C++ › funkce vracející pointer na…
21. 2. 2013   #171773

#2 vitamin
ok, fajn, ale jak teda vrátim z nějaké funkce pole, když pokaždé bude nutně lokální? Třeba ve složitějších případech nebudu vědět, jak to pole bude vypadat a budu ho muset vytvořit až ve funkci? Globální proměnné používat nechci.

že pole[0]== *pointer je jasné...

Martin
C / C++ › funkce vracející pointer na…
21. 2. 2013   #171770

Zdravim,
v první řadě mne nekamenujte za lamadotaz, s C začínám a problém jsem se snažil hledat(asi nedostatečně).
Chtěl bych vrátit funkcí pointer na pole typů (holý C). Jak mám deklarovat funkci? Jak mám deklarovat a inicializovat ten vracenej pointer? Myslel jsem, že nějak třeba takhle, ale překladač mi to celkem reklamoval:

int *p_pole(int a, int b){
    int soucet;
    soucet = a+b;
    int pole[3];
    pole[0]=a;
    pole[1]=b;
    pole[2]=soucet;
    int (*p_pole)[];  //pointer na pole
    p_pole=&pole[0];
    return p_pole;
}

díky za tip, jednou se tomu budu smát...

Martin
Java › JPA 2.0 realizace relace
20. 11. 2012   #167223

#4 Dano
jo, RTFM většinou nějak pomůže i když třeba lecos zůstane záhadou a člověk se musí spokojit s faktem, že to takhle má bejt. Ale už jsem tomu přišel víceméně na kloub...

Martin
Java › JPA 2.0 realizace relace
15. 11. 2012   #166879

Tak prvně nechci použít xml, chtěl bych využívat anotace. Zajímalo by mne, jaký je rozdíl mezi napr.:

@Entity
@Table(name="login")

....

@ManyToMany(
        targetEntity=skoleni.class,
        cascade=CascadeType.ALL
    )
    @JoinTable(
        name="nn-loginskoleni",
        joinColumns=@JoinColumn(name="ID_LOGIN"),
        inverseJoinColumns=@JoinColumn(name="ID_SKOLENI")
    )

private List<Skoleni> hlasovalproskoleni;

.......

A timto:

@Entity
@Table(name="login")

.....

@ManyToMany(
        cascade =CascadeType.ALL,
        mappedBy = "skoleni",
        targetEntity =login.class /*todle je snad i nepovinne*/

private List<Skoleni> hlasovalproskoleni;

.....

Martin
Java › JPA 2.0 realizace relace
14. 11. 2012   #166785

Zdravím,

potřeboval bych poradit, jak realizovat spojení databázových tabulek, když chci propojit 2 tabulky s cizími klíči s jednou tabulkou s primárním klíčem. Přikládám model, jakou databázi zamýšlím pro pochopení, či vyvedení z omylu, že takto rozhodně ne :)

pro jistotu bych rád viděl jak mappedby anotaci, tak tu joinovou.

Díky moc, pokud mi někdo poradíte ;)

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý