V tom zdrojáku som zabudol dať "/" pre uzatvaráci tag péčka.
Moja otázka ale stále platí :-)
V tom zdrojáku som zabudol dať "/" pre uzatvaráci tag péčka.
Moja otázka ale stále platí :-)
Prečo zelený <div> nezobrazí horizontálny scrollbar ak je jeho šírka menšia než <p> ?
Ak je <p> {float:left} alebo tam float vôbec nie je, scrollbar sa objaví...prečo teda scrollbar nefunguje aj s {float:right} ?
Dík za objasnenie.
<div style="overflow:auto;margin-left:100px;background-color:green;max-width:300px;min-height:200px">
<p style="float:right;width:200px;background-color:red;">
block block block block block block
block block block block block block
block block block block block block
<p>
</div>
Este ma napadla dalsia dolezita otazka:
3. Kompatibilita zobrazenia widgetov na roznych platformach
Ak sa nemylim (ak ano opravte ma), tak v starom Visual Basicu vzhlad napriklad buttonu vychadzal z nejakych defaultnych kniznic vo Windowse. To znamena ze zobrazenie buttonu nebolo rovnake na inej verzii Windows,na inom OS, alebo to bolo zavisle od systemoveho zobrazenia windowsu - themes. Alebo napriklad v pripade tvorby vzhladu buttonu pre webovu aplikaciu cez CSS sa opet moze stat, ze na roznych platformach to moze vyzerat inak. Cital som niekde clanok, ze CSS je sice standard, ale vysledok vzhladu nie je vzdy rovnaky.
Existuje dnes uz nejaka moznost ze vzhlad widgetu sa 'zabali' priamo do aplikacie a nie je to zavisle na externych standardoch/knizniciach/nastaveniach v ramci konkretneho systemu ?
Zdravim,
Takze mam dve otazky:
1. Ako sa implementuje grafika pre form controls (buttony, dropboxy, textboxy,atd)
Predpokladam ze tato otazka je velmi vseobecna a zavisi zrejme od konkretnej vyvojovej platformy ako sa grafika implementuje. Prosim o vase skusenost z prostredia v ktorom vyvijate, ako grafiku implementujete.
Mam si to predstavit tak, ze z palety widgetov vyberiete napriklad button a dane prostredie umoznuje priradit obrazok pre stav 'kludovy' a obrazok pre stav 'kliknuty' ? Alebo je to flexibilinejsie a to tym smerom, ze dane prostrednie umoznuje editovat vzhlad widgetu priamo v prostredi - border type, fill, shadows,font,opacity atd.
Ako je to v pripade dynamickych grafickych prvkov - napriklad chcem vytvorit grafiku pre scrollbar, ktory moze prisposobovat svoju velkost - vyvojove prostredie to vnima ako vektorovy obrazok a dokaze sirky/vysku obrazku pre scrollbar menit bez deformacie ? A co v pripade napriklad progress baru, ktory meni podla stavu svoj vzhlad plynulym prechodom. Grafik UI musi v tomto pripade dodat nie staticky obrazok ale animaciu ? Umoznuju vyvojove prostredia priradovat aj animacie pre form controls ?
Ufff, vycerpavajue, ale verim ze niekto odpovie. Potrebujem mat v tom jasne, aby som vedel ako spravne navrhovat grafiku pre UI a funkcionalitu widgetov.
2. Co v pripade ak pre prototyp aplikacie navhrnem nejaky widget, ktory potrebne chovanie/funkcie vo vyvojom prostredu neponuka. Je mozne si zcustomizovat existujuci wiget, popripade vymysliet uplne novy ? Ako v to praxi funguje, je vyvoj custom widgetu narocna vec pre projekt, ktora sa vacsinou nepraktikuje kvoli casu a financiam ? Napriklad navrhnem custom dropbox, ktory si prisposobim vlozenim vlastnych symbolov a zadefinujem ako sa tieto symboly + vzhlad poloziek chova pri selekcii.