Anonymní profil René – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil René – Programujte.comAnonymní profil René – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 212.80.67.–

René
Java › Java_ seminárka
3. 2. 2015   #198754

Cau hodní lidé :) 

Potřeboval bych pomoct s Javou. Mám za úkol vytvořit viz. niže pomužete prosím ? :) 

Navrhněte třídu Losovani, která bude simulovat zjednodušenou verzi sázkové hry Sportka. V naší simulaci bude losováno 5 čísel z celkem 40. Mechanizmus losování bude proveden následovně:

vytvořit pole „osudi“ o 40 prvcích a naplnit jej hodnotami 1 – 40
vytvořit pole „tah“ o 5 prvcích
pomocí Math.random() získat náhodné číslo v rozsahu 0 – 1 a převést je na rozsah 0 – 39 (odpovídá rozsahu indexů pole „osudi“)
použít převedené náhodné číslo (musí být následně přetypované na typ int) jako index pro pole „osudi“ a zkopírovat příslušný prvek s daným indexem (vylosované číslo) do pole „tah“
po vylosování všech 5 čísel z „osudi“ vypsat všechna vylosovaná čísla z pole „tah“

Vytvořte třídu Obdelnik, která bude představovat obdelík v rovině. Kromě rozměrů (členské proměnné a, b typu int), bude obsahovat i souřadnice levého horního rohu (členské proměnné lhrx, lhry typu int). Třída bude též implementovat následující konstruktor a metody:

konstruktor se 4 parametry pro zadání rozměrů a souřadnic levého horního rohu
metoda nastavRozmery( … ) – pro nastavení rozměrů s kontrolou, že příslušné parametry jsou kladné.
metoda dotyk(Obdelnik obd), která dostane jako parametr referenční proměnnou na jiný objekt (druhý obdélník) třídy Obdelnik a provede výpočet, zda se obdélníky dotýkají. V případě, že se obdélníky dotýkají vypíše v tomto smyslu informativní text.
metoda prekryv(Obdelnik obd), která dostane jako parametr referenční proměnnou na jiný objekt třídy Obdelnik a provede výpočet, zda se obdélníky překrývají. V případě, že se obdélníky překrývají vypíše v tomto smyslu informativní text.

Vytvořte alespoň 4 objekty třídy Obdelnik, tak, že dva obdélníky se budou dotýkat a dva překrývat. Následně u všech objektů třídy Obdelnik zavolejte metody dotyk(...) a prekryv(...).

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý