Aby mohli hrat dva, musi se data zapisovat na server (do souboru, do sql, do sdilene pameti). Do souboru, daji se vygooglovat priklady na guestbook, pocitadlo. Samozrejme, sql je lepsi, lepe se s nim pracuje.
http://peter-mlich.wz.cz/…/ppbook6.php
Podivej, mas stranku z formularem, vyplnis policka, kliknes odeslat a php vyrobi uplne novou stranku a pritom zpracuje odeslane udaje. To je bezny prenos.
Ajax dela totez, ale uklada data do js promenne. Jedna z moznosti je treba pouzit iframe, kteremu nastavis pres css neviditelnost a na onload zavolas nejakou funkci <iframe src="..." onload="">. To uz dneska prohlizece muzou blokovat, i window.top.mojefunkce(this.body.innerHTML);
No, dalsi zadrhel muze byt v tom, jak chapes ajax. Stranka se musi prenest a to nejakou dobu trva. Proto to funguje jako casovac a ne plynuly kod. Mas kod, pak mas treba
... x = nactistranku()
a pokracujes v kodu, tak s X nelze pracovat, protoze stranka se stale prenasi. (teda, pokud nenastavis prenos na typ=synchronni, coz se nedela). Takze se to resi tak, ze funkce pro prenos po skonceni zavola jinou funkci, ktera program dokonci. Principialne nejak takto
... nactistranku('ulozdata');
... function nactistranku(f) {window[f](prenesena_data);} // + jsou tam funkce pro prenos
... function ulozdata(data) {alert(data);} // zobraz prenesena data alertem
Spousta lidi to prave pise takto pod sebe a divi se, ze to nic nezobrazi, kdyz se to jeste nepreneslo:
... x = nactistranku();
... alert(x);