hanpari
"Jaká je podle tebe pravděpodobnost, že ve 100 případech bude (random() < 0.7) == True. Kolem 70%. Co myslíš? "
"85"
"Jak jsi přišel na 85%?"
Co myslis? :) Udelal jsem program, ktery mi spustil 100x random a porovnal s 0.7. Ve skutecnosti jsem si tipnul cislo, protoze ten program muze vypsat 0 az 100. Ted mne zajimaji jine veci...
http://mlich.zam.slu.cz/…sorting3.htm - rozbal si efectivity test a spust, ve FF mi tam naskakuje 250 pro alg 0 i 1 (lepe, kdyz si das max time 200, ale to bys musel najit v kodu)
No, ale proc to zminuji. Sortovani se da pouzit pro nahodne zamichani.
function cmpRnd(a,b) {return 0.66 - Math.random();} // a = arr[0], b = arr[1]; 0, 1, 2 zavisi na sortovacim algoritmu
arr.sort(cmpRnd)
Cislo 0.66 jsem si vymyslel. Cim vetsi je a, tim vic nastane situaci, ze se 'a' bude muset vymenit s 'b'.
U pvp her je mozne rici, ze ma zbran 500 dmg, pravd. 70% snizi dmg o 30%. A jeste budes pocitat critical last hit jako pravdepodobnost 50%, kdyz X klesne pod nulu pro X = hp - 3 * (0.7 * 500).
50% uz muzes urcit jako prumer treba 10 nahodnych hodnot. V idealnim pripade je to 50%. Cim vice hodnot, tim lepsi pravdepodobnost. Ale vysledek mas jen jeden.
A cim lepsi random algoritmus, tim lepsi rozptyl.
Jenze prumer nebude 0, pokud vsech 10 hodnot nebude nula a totez, nebude 100. Takze se neda pouzit na pravdepodobnosti jako 70%, ale jen 50%.