a tady je přímo příklad na DirectX11 height maps
http://www.rastertek.com/tertut02.html
http://www.rastertek.com/tutterr.html
https://github.com/Dan6040/SharpDX-Rastertek-Tutorials/blob/master/README.md
a tady je přímo příklad na DirectX11 height maps
http://www.rastertek.com/tertut02.html
http://www.rastertek.com/tutterr.html
https://github.com/Dan6040/SharpDX-Rastertek-Tutorials/blob/master/README.md
a tady sem to našel v C++
https://github.com/tobybessant/Terrain-Generation
a terrain generator
https://github.com/Jaysmito101/TerraForge3D
a něco na CodeProjektu
https://www.codeproject.com/Articles/14154/OpenGL-Terrain-Generation-An-Introduction
a tady je přímo heightmap příklad na githubu
https://github.com/djorna/terrain-generation
https://libs.garden/cpp/search?q=terrain+generation
http://www.rastertek.com/tutindex.html
aha tak zkus starej XNA 4.0 ..
http://virtuallyprogramming.com/XNATutorials/ThreeDTutorials/Terrain/Terrain.html
de to celkem snadno a je to v rámci Csharp
https://stackoverflow.com/questions/11532280/xna-creating-a-terrain
https://github.com/simondarksidej/XNAGameStudio/wiki/Riemers3DXNA4advterrainoverview
http://www.richardssoftware.net/2013/09/dynamic-terrain-rendering-with-slimdx.html
hm tady máš krásnej příklad
https://www.codeproject.com/Articles/11681/3D-Terrain-Visualisation-in-Managed-DirectX-9-and
a tady o tom máš celou knížku
http://lib.ysu.am/open_books/312636.pdf
a tady máš video
https://www.youtube.com/watch?v=istvTrLR4J4
https://www.youtube.com/watch?v=X7k9Wq2FF90
https://developer.nvidia.com/gpugems/gpugems3/part-i-geometry/chapter-1-generating-complex-procedural-terrains-using-gpu
já bych to asi udělal v Unity jestli potřebuješ jen obrázek
https://forum.unity.com/threads/question-how-to-load-a-terrain-from-a-file.44544/
na netu je všude spousta příkladů pro heslo
Unity terrain from data file
a jinak video návod pro Unity je třeba tady
https://www.youtube.com/watch?v=bFGXghavsD8
To co chceš dělá např. 3D Studio Max. Máš soubor s body X,Y,Z a 3DSMax ti udělá horský terén
https://www.youtube.com/watch?v=fSATE1G89GI
neni to algoritmus v C# nebo C++ ale dostaneš výsledný obrázek
jestli na to budeš potřebovat 3DS tak napiš ...
jinak umí to i Matlab a návod je tady:
1# figure(01);
1# A=load('$001');
1# a3=A(:,3);
1# a5=A(:,1);
1# x=reshape(a5,$002,$003);
1# a5=A(:,2);
1# y=reshape(a5,$002,$003);
1# a4=reshape(a3,$002,$003);
1# d1=min(A);
1# d2=max(A);
0# [xi,yi]=meshgrid(d1(1):$004:d2(1),d1(2):$005:d2(2));
0# zi=interp2(x,y,a4,xi,yi,'bicubic');
0# zi=interp2(x,y,a4,xi,yi,'bilinear');
0# zi=interp2(x,y,a4,xi,yi,'nearest');
0# surf(x,y,a4);
0# surf(xi,yi,zi);
0# surfc(x,y,a4);
0# surfc(xi,yi,zi);
0# mesh(x,y,a4);
0# mesh(xi,yi,zi);
1# meshc(x,y,a4);
0# meshc(xi,yi,zi);
1# axis tight;
1# xlabel('value 1');
1# ylabel('value 2');
1# zlabel('objective value');
a jsi schopen to uložit jako jpg obrázek. a jestli to chceš použít a vysvětlit tak dej vědět.
a pak samozřejmě když to chceš v C++ nebo C# tak by si musel použít Unity nebo DirectX nebo Vulkan nebo OpenGL... .
tak se rozhodni co chceš ...