https://stackoverflow.com/questions/19556544/algorithm-for-shape-calculation-ellipse
Tady to treba resi jaksi pres kruznice. ale tez si myslim, ze to dopocitava.
Příspěvky odeslané z IP adresy 2001:718:2601:258:d4b9:38bf:16cb:a3ea...–
Jakoze si vykreslis pixelove tu array do pole. Opet bych pouzil zoom, treba 100x. A pak posouvas jednotlive body po obvodu elipsy dokud netrefis zvolenou vzdalenost dvou bodu. Tak je tam nasunes vsechny a zjistis, ze ti z obvodu jeste hodnu kus zbyva. Tak vzdalenost zvetsis a body posunes.
Kdyby ta krovka byla primka, tak to vypada takto:
------------------------ rozdel na 3 stejne casti
delka primky je 24 (treba obvod elipsy)
odhadovana min delka je 24/3 = 8. ale zvolil 50%, 4
x---x---x---x----------- - nepokryl jse cely obvod, v = v + 1
x----x----x----x-------- - opet nic, znovu v = v + 1
x-----x------x------x--- - opet nic, v = v + 1
x------x-------x-------x - pokryl jsem cely obvod, zbytek je 0
A totez delas s elipsou, posunes o +1 +2, +3, dokud vzdalenost bodu A=B neodpovida nebo je vetsi nez vzdalenost, kterou sis zvolil
https://tex.stackexchange.com/questions/352694/equilateral-polygon-inscribed-within-an-ellipse-in-tikz
- tady maji tez zajimave reseni
- nechce se mi to cist, ale nejspis body postupne posouvaji po obvodu elipsy a zvetsuji jejich vzajemnou vzdalenost, dokud to jde
Kolegyne fyzicka mela jeste zajimavy napad. Pouzit zoom. Pouzit m-nasobek n-uhelniku a ten vepsat do o-nasobku elipsy. Tam se dostanes do stavu, ze pixelova vzdalenost bude hodne podobna primce. A muzes prave vychazet z toho obvodu.
Elipsa se pocitacove da vykreslit ruzne. Obvykle se pouziva prepocet pres sin, cos jako u kruznice. Pokud to staci priblizne, pak by stacilo spocitat pocet pixelu na obvodu a doufat, ze to bude podobne jako usecka mezi body, procentualne.
Jinak google, asi...
google = vykreslit nuhelnik do elipsy
google = nakreslit mnohouhelnik do elipsy
google = draw polygon into elipse
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pravideln%C3%BD_mnoho%C3%BAheln%C3%ADk
Ramer–Douglas–Peucker algorithm
https://stackoverflow.com/…th-a-polygon
https://gis.stackexchange.com/…ygon-in-qgis
- tady treba pouzivaji takovy dost fake-postup, kdy vykresluji polygon na obvodu elipsy pomoci tecen v bode
https://www.geeksforgeeks.org/…-c-graphics/
Podle mne bys na to musel jit matematicky. Mozna rozdelit obvod na stejne uhly a spocitat pruseciky s elipsou. Ale, protoze u elipsy ty uhly se meni, tak bys to nemel vzdy stejne dlouhe :)
Nebo nejakym jinym zpusobem. Nenapada mne ted nic schudne, ale nejsem matematik. Mozna vyuzit pomer stran a/b, rozdil sinu kosinu pro pravidelny uhel a uhel pak nejak upravit.
Existuje forum matematika.cz
Znam jednu osobu, ktere se muzu zeptat :)