Anonymní profil Osiris – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Anonymní profil Osiris – Programujte.comAnonymní profil Osiris – Programujte.com

 

Příspěvky odeslané z IP adresy 85.70.130.–

C / C++ › exe to cpp
6. 1. 2009   #93781

silent napsal:
tak ale to mosi byt hodne slozite jinac by si to mohl delat potom kazdy a to je blbost asi si kazdy sam napr upravoval nejaky program kdo umi trochu programovat



No hodně složité to není. Naopak je velmi jednoduché disassemblovat EXE soubor. Problém je potom se vyznat v ASM kódu a případně tam něco upravovat. A určitě kdo umí jen trochu programovat, tak to určitě nezvládne. Chce to velmi zkušeného člověka.

Pascal › Rekurzívne zoradenie prvkov…
24. 12. 2008   #92617

To evandar : Ten profesor ti to řekl špatně, takhle to dělat rozhodně nejde. Quicksort pracuje tak, že si vybere pivota, a rozdělí pole na dvě poloviny - s prvky menší, než pivot a s prvky většími, než pivot a zavolá se rekurzivně na obě poloviny, pokud jsou větší než 1. Prakticky se ti stane jen vzácně, že se ti to rozdělí na dvě STEJNĚ velké poloviny.

C / C++ › Pomoc s blbým programem
17. 12. 2008   #92153

To scd : Pokud jsi můj komentář nepochopil, tak ho nekomentuj.

C / C++ › Pomoc s blbým programem
14. 12. 2008   #91915

Pokud jde jen o počet těch kombinací, pak to lze převést na násobení spousty polynomů.

P1 = 1 + x^1 + x^2 + x^3 + ... + x^N
P2 = 1 + x^2 + x^4 + x^6 + x^8 + ... + x^N
P5 = 1 + x^5 + x^10 + x^15 + x^20 + ... + x^N
P10 = 1 + x^10 + x^20 + x^30 + ... + x^N
P20 = 1 + x^20 + x^40 + x^60 + x^80 + x^N
P50 = 1 + x^50 + x^N

PT = P1*P2*P5*P10*P20*P50

Tyhlety polynomy vynásobíš, a podíváš se na KOEFICIENT u x^N a tento koeficient je počet kombinací.
Pokud máš konstantní počet těch hodnot, pak to lze řešit v čase O(n log n), protože polynomy dokážeš násobit v čase O(n log n) pomocí FFT.

Jinak polynomiální algoritmus na VÝPIS jednoduše existovat nemůže, protože těch kombinací je exponenciálně mnoho.

.NET › Object to string
4. 12. 2008   #91072

To Anonymní uživatel : Chápeš rozdíl mezi atributem a hodnotou atributu?

.NET › Object to string
4. 12. 2008   #91070

To Anonymní uživatel : No pokud má proměnná hodnotu null, znamená to, že proměnná není nastavena na instanci objektu.

.NET › Object to string
4. 12. 2008   #91068

No pokud víš, co je null hodnota, tak nutně musíš vědět, co znamená "Odkaz na objekt není nastaven na instanci objektu. ".

.NET › Object to string
4. 12. 2008   #91065

To Anonymní uživatel : Znáš alespoň základy programování? Víš, co je to null hodnota?

.NET › Object to string
4. 12. 2008   #91063

To Anonymní uživatel : Vždyť ti to napsalo česky, že "Odkaz na objekt není nastaven na instanci objektu.". Nerozumíš češtině?

Vzdělání › Kam na vysoku ?
28. 11. 2008   #90729

To mephi : Já bych tu praxi zase až tak nepřeceňoval. Praxe je cenná ale kvalitní teorie také, pokud nechceš skončit jako programátor n+1-ho databázového klienta k Oraclu. Já třeba pracuji jen o prázdninách a jinak se věnuji pouze škole.

Na MFF je velmi velký výběr jak teoretických, tak praktických předmětů. Dokonce si můžeš zapisovat i předměty z jiných studijních programů (Fyzika, Matematika) a jsou ti za ně automaticky uznány kredity. Víceméně si můžeš zapsat co chceš a při studiu musíš splnit povinné předměty + nějaké kredity z povinně volitelných. Co se týče technického vybavení a prostředí, je dobré, protože nedávno (před pár lety) celá budova prošla kompletní rekonstrukcí. Koleje poreferovat nemůžu, protože tam nebydlím.

Vzdělání › Kam na vysoku ?
28. 11. 2008   #90712

To FylL : Proč je podle tebe teorie zbytečná? Na matfyzu se učí hodně potřebné teorie. Já ji třeba (většinou) chápu. Domnívám se, že si myslíš, že je zbytečná jen proto, že ji nechápeš, kdybys ji chápal, věděl bys, kde má uplatnění. Třeba taková teorie automatů je hodně těžká, ale velmi důležitá a má aplikaci prakticky všude - každý kompilátor musí přece používat nějaký automat :-)

To mephi : Myslím si, že by pro tebe byl matfyz vhodný. No konkrétně já jsem z průmyslovky a šel jsem na MFF a na žádný větší problém jsem zatím nenarazil - pokud tě to bude zajímat a budeš se pravidelně připravovat, žádný problém mít nebudeš.

Vzdělání › Kam na vysoku ?
27. 11. 2008   #90668

Doporučuji MFF UK. Škola s výbornou kvalitou výuky.

Pascal › Nejkratší cesta šachovým krá…
3. 11. 2008   #89037

To nordec : Prohledávání do šířky například?

PHP › Parsování logického výrazu
25. 10. 2008   #88260

Pokud umí PHP volat externí knihovny, tak si jednoduše naprogramuj parser v lex/yacc, to je práce tak na 10 minutek...

Pascal › Optimalizace spojového seznamu
19. 10. 2008   #87804

To Wimby : Nejrychlejší v tomhle případě bude hašovací tabulka.

Pascal › Optimalizace spojového seznamu
18. 10. 2008   #87754

To Wimby : Ano, ale až budeš programovat insert a delete, nezapomeň na vyvažování (stále hrozí, že ti tam někdo zadá uspořádanou posloupnost).

Pascal › Optimalizace spojového seznamu
18. 10. 2008   #87747

To Wimby : No to je přece velmi jednoduché. Víš, jak vypadá seřazení slov podle abecedy?

Příklad: Adéla < Bětka < Budulínek < Cecílie < Delfín...

Co je na tom k nepochopení? Pokud chceš dělat hashe, tak to nedělej jako stromy, ale jako hašovací tabulky. Nepoužívej MD5, protože je tak pomalá, že ti to rychlejc projde ten strom.

Pascal › Optimalizace spojového seznamu
18. 10. 2008   #87689

To Wimby : Udělej si AVL či červenočerný strom založený na lexikografickém uspořádání těch stringů.

Delphi › Ukol do školy
11. 10. 2008   #87081

Delphi problém není. Já bych to třeba uměl. Co ti nejde?

Offtopic › Šifry,šifrovanie,typy šifrov…
2. 9. 2008   #84294

To Laik : Radši použij nějaké normální šifrování (jakékoliv, Blowfish je třeba dobré), tohle mi přijde jako blbost.

Java › POMOC, pls........Databaze k…
31. 8. 2008   #84140

databazy? Vypadá to, že by si lidé z ČVUT měli zopakovat češtinu :-)

C / C++ › Problém s kompilací
20. 8. 2008   #83284

To Bald3rr : Mě jo, ale radíme jemu.

To Goumba : Můžeš mít to exe v jiném adresáři. Díval jsi se i jinam?

C / C++ › Problém s kompilací
20. 8. 2008   #83271

To Goumba : Když dáš Build, tak ti to zkompiluje i do exe, samozřejmě pokud to není projekt knihovny atp.

C / C++ › Problém s kompilací
20. 8. 2008   #83268

plasmo napsal:

Osiris napsal:
To je tím, že tam pouštíš skripty. V C++ se totiž skripty nevyskytují.


Osiris napsal:
Tak tam nevkládej skripty, vždyť říkám, že v C++ skripty nejsou.



Fakt si mu pomohl vyřešit problém ;-)



Nj, když ani neví, že v C++ nejsou skripty, tak co na to říct?

Goumba napsal:
No pokud vložím testovací script


#include <iostream> // 1
using namespace std; // 2
int main() // 3
{ // 4
cout << "Ahoj svete!" << endl; // 5
return 0; // 6
}

a dám Debug/start debugging tak mi vypíše chybu :
Unable to start program "/../../../nejakej program.exe"
Systém nemůže nalézt uvedený soubor



Podíval jsi se do těch adresářů, jestli tam je ten exe? Jiné chyby to nepsalo?

C / C++ › Problém s kompilací
20. 8. 2008   #83251

Tak tam nevkládej skripty, vždyť říkám, že v C++ skripty nejsou.

C / C++ › Problém s kompilací
20. 8. 2008   #83248

No pokud máš zdroják (a ne skript), tak dej menu Debug / Start Debugging, ono se to zkompiluje a spustí.

C / C++ › Problém s kompilací
20. 8. 2008   #83245

To je tím, že tam pouštíš skripty. V C++ se totiž skripty nevyskytují.

Pascal › Znak EOF před koncem souboru
3. 8. 2008   #81771

Používej třeba TFileStream.

C / C++ › Kalkulačka na odčítání
24. 7. 2008   #80751

Akacko napsal:
To milanmichal : :smile6: jakoze by sis zkompiloval html stranku?



No šlo by to udělat tak, že by si napsal vlastní webserver. Proč ne?

Delphi › přidání vlastnosti do TMenuI…
4. 7. 2008   #78791

To Radim92 : A co mít v Form1 pole stringů, do kterého bude ukazovat tag z TMenuItem?



procedure TForm1.ItemOnClick(Sender: TObject);

begin

ShellExecute(Handle,'open',PChar(PoleStringu[(Sender as TMenuItem).Tag]),nil,nil,SW_Show);

end;

Offtopic › Bude programování pro Čechy?
2. 7. 2008   #78645

To DavMar : Ano, tam také.

Offtopic › Bude programování pro Čechy?
2. 7. 2008   #78640

To selkir : No vždy najdeš ke všemu výjimky. Pokud hovoříš o člověku který vystudoval matematiku na matfyzu, tak
a) matematici na MFF mají povinné 2 semestry programování
b) umějí perfektně abstraktně myslet

takže i matematik bude umět minimálně obstojně programovat.

Offtopic › Bude programování pro Čechy?
2. 7. 2008   #78638

To selkir : No na každé škole to máš něčím říznuté. Na MFF matematikou, na FELu hardwarem a elektrikou, na VŠE ekonomikou atd.

Offtopic › Bude programování pro Čechy?
2. 7. 2008   #78636

To DavMar : Hodně často. Máš velice omezené vidění matematiky. Co třeba diskrétní matematika? Grafy? U her by sis bez nich ani neškrtl. A nejenom u her, grafy jdou aplikovat prakticky na cokoliv, děláš dynamické menu a chceš tam mít test zacyklení? Tak to je zase grafová úloha.

C / C++ › kde sa pouziva C/C++?
1. 7. 2008   #78511

To Tom@sQo : databáze, vědecké aplikace, servery se programují v C++ například.

Python › šifra
25. 6. 2008   #77982

To selkir : Úplně jednoduchá šifra se dá udělat pomocí operátoru XOR.

sifra = znak XOR klic
znak = sifra XOR klic

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
22. 6. 2008   #77742

To Proxymus : Protože mám chuť diskutovat, je víkend, chci si odpočinout, proč by ne? :-) V neděli se nepracuje, ale odpočívá. A novej DB server dělat nebudu, protože jich je spousta už hotových a lepších, takže za to nikdo nezaplatí.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
22. 6. 2008   #77740

To Tocimanko : Asi to chce nějaký projekt, který netrvá dlouho naprogramovat. Nebo který bude lidi hodně bavit.

To retriwr : Jsem rád že jsem tě pobavil.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
22. 6. 2008   #77734

To retriwr : Ale no tak, tak si to tak neber a nebreč, jen jsem chtěl poradit + pár návrhů na projekt jsem sem napsal.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
22. 6. 2008   #77729

To duchan : pravda
To w3q : nerozpoutáme nějakou flame? :D

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
22. 6. 2008   #77727

To jewie : Tak asi mám důvod, ne?

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
22. 6. 2008   #77699

To w3q : Dát radu znamená machrovat?

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
22. 6. 2008   #77694

To ghibulo : tohle mají špatně, není to odolné vůči chybám, ten algoritmus funguje pouze na správný vstup. Čili se to bude muset dělat přes bezkontextovou gramatiku.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
22. 6. 2008   #77686

To D-Fox : Tak si to ještě ztížíme, budeme požadovat převod příkazů na assembler virtuálního stroje, tj.

0. programátor navrhne vlastní assembler
1. programátor napíše analyzér kódu + jeho převod na assembler
2. napíše virtuální stroj pro daný assembler
3. programátor napíše modul kreslení grafů pro funkce
4. programátor udělá GUI

Například zmíněné (2+3)*2 může mít tento ASM kód:
PUSH 2
PUSH 3
ADD
PUSH 2
MUL

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
22. 6. 2008   #77685

To 3DiDo : no mohl bys tam do příkazového řádku napsat třeba (2+3)*2, a ono by ti to vypsalo 10. Samozřejmě by to mělo umět proměnné a funkce + třeba kreslení grafů.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
22. 6. 2008   #77680

To w3q : Já se nikdy nenudím, pořád mám co dělat :-)

To 3DiDo : A co takhle naprogramovat příkazovou kalkulačku, to už by bylo těžší pro vás (ne pro mne), která by přijímala příkazy typu (5+4*cos(2*pi)/2)^2 či (s = avg[1,2,3,4,5]) ? To je těžší projekt, ale ne zase tak těžký, takže byste ho mohli zvládnout.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
22. 6. 2008   #77664

To w3q : Hmm já ale pracoval v komerční firmě, proto si chci za práci nechat zaplatit. Takže ano, udělal jsem něco, co je schopné se vyrovnat komerčním produktům. Takže žádné pšššt!!!

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
22. 6. 2008   #77660

To Earl Cash : No já nebudu dělat zadarmo!

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
22. 6. 2008   #77655

To Tokan : Pravda, pokud nesežene schopné lidi, ale jen bandu studentíků, tak pohoří.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77649

To Tchibo : Tak se začni po večerech učit zmíněné věci či se přihlaš na matfyz, kde se tohleto také bere.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77648

To Tchibo : No když chceš postavit DB server, tak tohle musíš znát opravdu do detailů. Jinak tohle je v redukované formě na Wikipedii, tak se tam můžeš podívat.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77644

To Tchibo : A ano, je vhodné to umět hned :-) Když budeš sestrojovat motor u auta a nebudeš vědět co je převodovka a na co se používá tak postavíš mizerné auto.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77642

To Tchibo : ok, tak mi třeba řekni jak se liší hašování se separovanými řetězci a otevřeným adresováním a hlavně kdy je lepší použít co? Na co se hodí kvadratické zkoušení?

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77640

To Tchibo : Znáš detailně B stromy, hašovací tabulky, alokaci paměti, práci s více vlákny, automaty a gramatiky a TCP/IP? To jsou minimální předpoklady k DB serveru + spousta dalších věcí.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77637

To Tchibo : DB server bez transakcí by se ještě dal naprogramovat dobře, s transakcemi by to už bylo horší.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77636

To tom*p : Tak si může navrhnout DB server pro 3D modely s vhodnou indexací podle vhodných dat.:-)

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77634

To Proxymus : Osobně si myslím, že většina lidí, co se přidá, během týdne odejde, protože je to přestane bavit.

To Tchibo : Ten OS je asi na stejné úrovni jako ten DB server. Nějaký jednoduchý jádro s filesystémem a pár důležitými komponentami + příkazovou řádkou by snad bylo možné naprogramovat, ale proč? Jen pro ty zkušenosti? Nikdo ti za to nezaplatí.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77630

To Proxymus : No třeba na DB serveru se naučíš věcí víc, ale je řádově těžší než ta hra.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77627

A vůbec, nevím, proč chce každý programovat hru, proč ne třeba novej databázovej server nebo tak něco?

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77626

To Proxymus : Určitě ne. Nicméně pokud bys mi dal 100M CZK, tak to pak už jo, protože bych si najal profesionály.

Nicméně parta studentíků nemá moc šanci na úspěch, protože nejsou zkušení. Navíc programovat solidní hru bez zkušeností prostě nejde.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77621

To Proxymus : Ano, je. Zkušenosti získáš i v placené práci přece :-)

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77616

To Proxymus : OK, opravuji na "je jich hodně a je z toho 0 peněz".

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77613

To D-Fox : A navíc pokud nikdo z nás není profesionální programátor her s pár let praxe (což pochybuju že je), tak žádnou slušnou hru nenaprogramujeme.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77609

To 3DiDo : Do her nejdu v žádném případě. Nemám na to znalosti zatím, navíc za hry se moc neplatí a je jich spousta.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77587

To Tchibo : A umíš programovat bez bugů?

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77584

To Tchibo : A jaké máš zkušenosti?

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77582

To 3DiDo : No tak alespoň řekni nápad nějakej. Lidi se ti nebudou hlásit jen tak...

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77577

To 3DiDo : A co chceš vlastně naprogramovat? Nejdřív sežeň projekt, pak lidi.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77573

To jalinh : Rovným dílem? Máme tu snad komunismus? Platy grafiků, programátorů, administrátorů a webařů jsou diametrálně odlišné.

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77570

To 3DiDo : Hmm no získávat zkušenosti je lepší placeně :-)

Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77566
Offtopic › Chtěl bych sestavit tým pro…
21. 6. 2008   #77560

Jaké jsou platové podmínky?

PHP › Tvorba složitých projektů
12. 6. 2008   #76636

To CommanderZ : aha, no vidíš, ale zase nepodporuje jiné věci

PHP › Tvorba složitých projektů
12. 6. 2008   #76633

To DragonBehemont :

Žádná DB není blbuvzdorná, vždycky se dá prasit, ale v MySQL to jde strašně snadno (když pominu další nevýhody MySQL)

PHP › Tvorba složitých projektů
12. 6. 2008   #76626

To DragonBehemont :

No právě MySQL ti umožní dělat prasárny. Můžeš použít insert tak, že když vyvolá vyjímku, tak se o tom klient vůbec nedoví. U ostatních databází je to těžší.

PHP › Tvorba složitých projektů
12. 6. 2008   #76624

To DragonBehemont :

Neznám, nicméně Firebird mi přijde dobrá a kvalitní databáze. Používám ji často a rád.

PHP › Tvorba složitých projektů
12. 6. 2008   #76623

To DragonBehemont :

funkčnost: nepodporuje dobře transakce a tunu dalších věcí, co jsou například v Oracle či MS SQL, Foreign klíče atd.
bezpečnost: ne , SSL ne. INSERT DELAYED a INSERT LOW PRIORITY ,INSERT IGNORE, aneb kašleme na testování návratových hodnot.
Moc se neřeší itegrita dat.


Použij takovou databázi, která je pro tebe nejlepší.

PHP › Tvorba složitých projektů
12. 6. 2008   #76618

To DragonBehemont :

Velký projekt beru projekt od cca 300 tisíc řádek zdrojového kódu. Jsem zvědav, jak to budeš v PHP spravovat :-)

No tak MySQL samozřejmě na PL/SQL (Oracle) či MS SQL (a další Firebird ...) prostě nemá. Nemá funkčnost, nemá dostatečný výkon, ani bezpečnost.

PHP › Tvorba složitých projektů
12. 6. 2008   #76615

To DragonBehemont :

PHP + MySQL je použitelné jen na malé projekty. Na větší projekty nestačí, navíc MySQL je snad nejhorší databáze.

Pascal › Help Prosim :-)
10. 6. 2008   #76466

Ace McIntosh napsal:
No, taky bych řekl, že XML je asi vhodnější, ale jen kvůli přehlednosti, i textový soubor může posloužit dobře (s nějakou verifikací bych si u takovéhoto prográmku hlavu nelámal, něco jiného by bylo kdybych se tím prográmkem chtěl chlubit:-)). Úplně nejlepší by byla (dle mých informací neexistující) možnost vícetypového binárního souboru (nebo snad něco takového existuje???), to by mohla být pokryta ta snadná verifikace, navíc i "textová" nečitelnost, takže by se pro to mohl splácat i vlastní editor otázek. Zajímalo by mě, jestli by šlo něco takového vytvořit (ten vícetypový binární soubor)?



Jistěže by to šlo vytvořit, proč by nešlo? Všecko jde :smile2:

Pascal › Help Prosim :-)
10. 6. 2008   #76406

MZetko napsal:
Asi ano, nejlépe když v tom texťáku budeš mít ty otázky a odpovědi uložené ve formátu XML, a pro každý obor, předmět jiný soubor.



A proč každý obor, předmět jiný soubor? To nestačí jeden? Stačí pak zadat XPath dotaz například /matematika/rovnice/*, tak je to snadné :-)

Pascal › Help Prosim :-)
10. 6. 2008   #76405

Laaca napsal:
Proč proboha XML ???

Ukládej to normálně do textového souboru třeba po řádkách
první řádka: znění otázky
druhá: číslo správné odpovědi
třetí-šestá: varianta odpovědi
sedmá: prázdný řádek
osmá: znění další otázky
...

Takovýhle soubor napíšeš v Notepadu, nebo v textovém editoru pascalu za pár minut a bezbolestně. Ještě je rozumné ještě před zněním prvním otázky uložit počet otázek v souboru - v programu to pak zjednoduší čtení z tohoto souboru.



XML je vhodnější. Například jde velmi snadno verifikovat, zda soubor, který program dostal, je správný. To tvoje řešení bude peklo pro toho, kdo bude ověřovat, zda soubor s otázkami je správný.

3D Studio MAX › V čem se dělaj hry
9. 5. 2008   #73438

w3q napsal:

Osiris napsal:

3DiDo napsal:
V jakym programu se nejvíc dělaj hry jako Assassin's Creed nebo třeba Unreal Tournament 3 či Crysis a jakym zhruba postupem ? Já bych řek že v 3Ds max a přes skripty jenže netušim jak exportujou animace a grafika a nabušej je skriptama který určej jak se to má chovat ! Nevíte někdo který skriptovací jazyk se používá ?



omg, jako provokace dobré.

Tak hry se obvykle programují v C++ s DirectX/OpenGL. Postup: najmeš si tým 50 programátorů, grafiků, zvukařů atd. a ti ti to naprogramují. To, že to stojí minimálně pár desítek milionů CZK ti nemusím říkat.

Co se týče té druhé části, tak je to úplná blbost. Skriptovací jazyky NEJDOU použít ve hrách (v enginech hry, aby mě nějaký š'toural neopravoval, že například Flashpoint používá vlastní skriptovací jazyk pro chování misí).

No áno, ale do tých pár miliónov českých korún si nepripočítal roky vývoja a drahý Game Engine :P




Právě proto jsem tam napsal MINIMÁLNĚ :-)

3D Studio MAX › V čem se dělaj hry
9. 5. 2008   #73432

w3q napsal:
To CommanderZ : Rozmýšlam že to skúsim, či to bude fungovať :D



Mno tenhleten postup bude fungovat, když to budeš psát rovnou ve strojáku v hexaeditoru. Nicméně takové harakiri bych spáchat nechtěl.

3D Studio MAX › V čem se dělaj hry
9. 5. 2008   #73430

3DiDo napsal:
V jakym programu se nejvíc dělaj hry jako Assassin's Creed nebo třeba Unreal Tournament 3 či Crysis a jakym zhruba postupem ? Já bych řek že v 3Ds max a přes skripty jenže netušim jak exportujou animace a grafika a nabušej je skriptama který určej jak se to má chovat ! Nevíte někdo který skriptovací jazyk se používá ?



omg, jako provokace dobré.

Tak hry se obvykle programují v C++ s DirectX/OpenGL. Postup: najmeš si tým 50 programátorů, grafiků, zvukařů atd. a ti ti to naprogramují. To, že to stojí minimálně pár desítek milionů CZK ti nemusím říkat.

Co se týče té druhé části, tak je to úplná blbost. Skriptovací jazyky NEJDOU použít ve hrách (v enginech hry, aby mě nějaký š'toural neopravoval, že například Flashpoint používá vlastní skriptovací jazyk pro chování misí).

C / C++ › programovací jazyky - jaký z…
7. 4. 2008   #70742

Mám rád C++ / C# / Haskell / Prolog. Každý má své využití. Ale začínal jsem s Pascalem.

Myslím si, že by měl začít C++ nebo pascalem (tam se tolik nespálí).

C / C++ › programovací jazyky - jaký z…
6. 4. 2008   #70708

Santas napsal:
este by som poznamenal, ze Python vyuziva napr. Google, alebo Seznam (myslim, ze Seznam, alebo iny cesky vyhladavac)



Ale určině ne na klíčové systémy. A pokud jo, tak nakupuje servery za miliony.

C / C++ › programovací jazyky - jaký z…
6. 4. 2008   #70679

DeaLer napsal:
To Osiris : Nezapomeň, programování není o pointerech.



Každý dobrý programátor by měl minimálně chápat, o co se jedná. I třeba v C# jsou pointery, ale nejsou tak na očích.

C / C++ › programovací jazyky - jaký z…
6. 4. 2008   #70670

survik1 napsal:
Z mé vlastní zkušenosti bych doporučoval C++, na druhou stranu se v dnešní době rozmáhá Java a C#. Krom pár nevýhod obou jazyků jsou prý lepší - nevím - , tak se na ně zkus podívat, jestli by ti seděli ;)



Jen ať se učí C++, aspoň se naučí pointery :-)

C / C++ › programovací jazyky - jaký z…
6. 4. 2008   #70668

Phoenix napsal:
To Osiris : dobře, python je pomalej, ale na to co potřebuje on (učení) se podle mě výborně hodí. Chápu že ty máš s většíma projektama mnohem víc zkušeností než já, ale na otázku, jestli de python propojit s DB je odpověď ano.



To ano, na učení je vhodný, ale neměl by být nasazen na projektech vyžadujících výkon.

C / C++ › programovací jazyky - jaký z…
6. 4. 2008   #70651

To yaqwsx : Omg C se už nemá smysl učit? Tady jsi trochu ušlápl, C se dost používá na UNIX-like systémech.

C / C++ › programovací jazyky - jaký z…
6. 4. 2008   #70645

Phoenix napsal:
tohle už se tu řešilo snad tisíckrát......
počítej s tím, že buď se to zvrhne v tupý flame (a každej bude prosazovat svůj oblíbenej jazyk) nebo ti nikdo neodpoví.

a k tý databází a pythonu: jasně že to de, python je plnohodnotnej jazyk



Používat Python na webservery je prasárna, Python není plnohodnotný. Python je šíleně pomalej, interpretovanej jazyk. Jednou se stalo, že programovali internetovou hru (RD4 - www.rd4.cz, momentálně běží stará rd2) a naprogramovali to v Pythonu + MySQL. Na 10 lidech jim to fungovalo, to jo. Jenže jakmile tam přišlo 150 lidí online, tak se jim to jednoduše zhroutilo, server to neutáhl a pořád se restartoval. Takže teď zapli zase starou rd2 běžící v perlu. Řešením tohoto problémuje buď to přeprogramovat, nebo nakoupit server cca za 1M CZK, kterej to utáhne.

To jenoc :
Jaký jazyk použiješ na učení, je jedno. Důležitější je teorie, znalost datových struktur, znalost matematiky, znalost algoritmů a dalších věcí.

Delphi › Vlastní příkazy v aplikaci :)
7. 2. 2008   #65276

Napiš si na to nějakej parser, možností je více, nejlepší by byla asi nějaká gramatika.

I když u takhle jednoduchého vstupu by šlo klidně regexpama například...

Matematika › rovnice - uloha
7. 2. 2008   #65271

To je strašně jednoduchý, prostě si hledané číslo x vyjádříš jako 10*a+b, kde a,b jsou číslice 0..9.
Pak si pouze napíšeš 2 rovnice:

a + b = 10 (ciferný součet)
(10*a+b-10)/(a*b)= 3 (odečteme zbytek od toho čísla, toto musí jít vydělit číslem a*b a vyjde 3)

Tyhlety jednoduchoučké rovnice spočítáš a vyjde ti b = 3 a a=7, tj. výsledné číslo bude 73.

Pascal › OOP v Pascalu
6. 2. 2008   #65166

Garret Raziel napsal:
Aha, tak děkuji Mircosoftu za jeho výstižný tutoriál, bohužel po nás chtějí ve škole i onu Tabulku Virtuálních Metod, o které já ani Mircosoft nevíme zhola nic :-). Ještě bych' se zmínil o klíčovém slově inherited...



Pokud chceš opravdu umět OOP, tak pascal na OOP nedoporučuji. Je to jako sekat trávu nůžkama na nehty. Používej radši sekačku (C#, C++, Java.... možností je spousta).

VMT je virtual method table a slouží k ukládání virtuálních funkcí. Existují staticky linkované funkce a virtuální. Souvisí to s dědičností. Předpokládejme, že máme třídy T1 a T2 obě se stejně pojmenovanými procedurami, z nichž některé jsou virtuální a T2 je potomek T1. Normální (staticky linkované) funkce ve třídě se určí přímo za překladu, že třeba funkce xxx je na adrese 0FB45AAB, virtuální se určí až při běhu programu, která funkce se má zavolat (zjednodušeně řečeno) pomocí tabulky VMT. Funguje to tak, že jednotlivé konstruktory těch tříd dosazují do VMT adresy těch virtuálních funkcí.

Pascal › Tip na algoritmus
3. 2. 2008   #64960

tmi napsal:
To Osiris : jasne -> ale pak uz je mozna lepsi pouzit heuristiku zalozenou na prave ty podmnozine ruznych zakladnich posloupnosti (a ten predpis najit treba metodou nejmensich ctvercu nebo nejak podobne)



jj, to bude asi nejlepší řešení.

Pascal › Tip na algoritmus
3. 2. 2008   #64958

tmi napsal:
To Osiris : ale cela ta uloha je z principu dost spatna - totiz pokud je posloupnost zadana konecnym poctem prvku, tak teoreticky pro ni muze byt vice navzajem ruznych predpisu (a tim nemyslim jen ten psychoidni kterej sem popsal ja))...



Jistě, nicméně já bych to chápal tak, že jsou ty řešení v IQ testech omezené na nějakou podmnožinu různých základních posloupností (například a_1n = n*n, a_2n = n, a_3n = n-te prvocislo ...) a jejich různé součty a násobky. Když to omezíme takto, tak máme vyhráno.

Pascal › Tip na algoritmus
3. 2. 2008   #64956

To tmi : jj, ty generující funkce jsou myslím nejlepší. Ony ty posloupnosti v IQ testech nikdy nejsou náhodné, vždy to má nějaký jednoduchý/složitý řád.

Pascal › domaci ukol pomozte
2. 2. 2008   #64781

Blujacker napsal:
To Osiris : Už jsem napsal na redakční nástěnku



Děkuji.

Pascal › domaci ukol pomozte
2. 2. 2008   #64779

minox3 napsal:
To Osiris : jj to slovo to uplne vystihuje nase oseratko!!:D:D
PRIMITIVOVE=PRIM ITI OVE= rozbor:D:D:D

PRIM =jako primitiv
ITI =jako ET mimozemštan
OVE = se rovna jako OLEEE jako ze sem vam dal OLEE!!:D:D:D

A-R-IA!



Vždyť ty ani nedáš dohromady text, který by měl nějaký význam. A vážně už mě to začíná štvát, napíšu adminovi.

 

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý