Vy jste ale opravdu k smichu, programovani v dnesni dobe je rozdeleno na webove a newebove. Kazdy programator si musi dopodrobna nastudovat veskere okolni casti softwaru, na kterem se chysta ten svuj postavit. Matematika neni potreba vubec, je tak stara, ze vse jiz bylo mnohokrat implementovano a zadny zamestnavatel nebude chtit reinventovat wheel, to znamena ze pokud se nechystate v M$ extendovat Direct$hit, dostanete firemni prostredi, naucite se jak funguje, jake ma system API, kde jsou limity systemu a do jake miry jste schopni je obchazet. Zbytek uz je pouze o vyberu vhodnych komponent, navrhovani optimalnich algoritmu a debuggingu
Nejcasteji se programuji systemy pro evidenci, katalogy, eshopy, CMS, portaly a to je zhruba vse. Ojedinele se pisi systemove drivery, nebo specialni utility pro reseni problemu ve firemnim prostredi a tvorbu her sem nepocitam vubec, jelikoz nekolik zahranicnich firem tvori 3d enginy a autori her je odkupuji a pouzivaji pouze jejich scriptovaci jazyky, editory map, textur, postav, etc.
Pokud jsou casti okolo vaseho programu proprietarni (uzavrene), nejvetsi problemy jsou s nedostatecnou dokumentaci, nekompatibilitou bez popisu formatu a nutnosti prevest data do formatu jineho, nebo s memory leaky, deadlocky a thread safetyness obecne. V kazdem pripade plati, ze se clovek musi ucit cely zivot, protoze se vse neustale vyviji a meni, jak jednou z vlaku vystoupite, zpet uz dostanete jen opravdu ojedinele. Jeden memory leak v kodu za posledni tyden muze zamestnan cely team programatoru i na vice, nez dva tydny a na tyto stresujici zazitky musi byt kazdy pripraven a zvladat je.
Nejvetsi nesvary jsou spatny kodovaci styl, neshody v TAB vs. mezery, neosetrovani vsech moznych chybovych stavu, neoptimalne volene algoritmy, neuvolnovani pameti, lenost precist manual k funkci, kterou si do detailu nevybavite a uzivani deprecated funkci / konstrukci jazyka, kvuli kterym SW v nejblizsi dobe prestane po upgradu fungovat.
Velke spolecnosti rozdeluji programatory na juniory a seniory. Seniori maji za ukol krome podileni se na vyvoji take predavani znalosti a zkusenosti juniorum, UML je u mensich projektu kontraproduktivni a u vetsich lze vygenerovat z vysledneho kodu.
Příspěvky odeslané z IP adresy 89.35.3.–
*