To Dany0 : Jestli chces byt biologicky korektni tak urcite Antaresia , to jsou nejmensi (=nejkratsi) z celedi Pythoniade (sem patri Python) . Take se jim rika "Children's pythons" :-) . Jinak z tvych navrhu je podle me nejlepsi LazyPython.
Příspěvky odeslané z IP adresy 212.111.4.–
To NOFEAR7 : NEfunguje to protoze while cyklus sknci pri nalezeni prvniho licheho. Musis to napsat for cyklem.
delka:=length(c);
for i:=1 to delka do
if c[i] mod 2 = 0 then pocet:pocet+1
pro zaporne pridej not.
Jeste jedna posledni vec- pri uprave kodu, aby neprekracoval stred a vetsi extremy se upravovali vic, sem zapomnel na "malou drobnost" a to hodnota log pro (0,1) takze finalni vzorec je takovy
pro Aprumer=3 noveHodnoceni= Aprumer
pro Aprumer>3 noveHodnoceni= Aprumer- konstanta*log(abs(Aprumer+1-stred))/pocetHodnoceni
pro Aprumer<3 noveHodnoceni= Aprumer+ konstanta*log(abs(Aprumer-1-stred))/pocetHodnoceni
Tak ted to neprekracuje stred, upravuje hodnoty u 3 na jine cislo nez 3, velke extremy to upravuje vic nez male a pri malem poctu hodnoceni to upravuje vic nez pri velkem. Snad uz hotovo. Kdybych byl prvni na svete tak necht je to znamo jako Krychlikova rovnice :-)
Omlouvam se za "logarytmu" , nekamenujte me.
To fari : Jenze kdyby se to jeste nasobilo treba rozdilem Aritmetickeho prumeru a stredu, tak moc extremni pripady se upravi az moc. Snad trochu to zmensit treba logaritmem.
Takze cely algoritmus upravy bude takhle:
Kdyz Aprumer=stred nic nedelat (neni to potreba upravovat a navic matematici nemaj radi logaritmus 0, nejaka porucha asi :-)
kdyz Aprumer>stred
noveHodnoceni= Aprumer- konstanta*log(abs(Aprumer-stred))/pocetHodnoceni //php neovladam
kdyz Aprumer<stred
noveHodnoceni= Aprumer+ konstanta*log(abs(Aprumer-stred))/pocetHodnoceni
Toto zabrani pretekani pres stred a take to bude velke extremy upravovat vic,ale zase ne moc, proste tak primerene. Jeste je ale potraba nastavit zaklad logarytmu, ale 10 je primerene, kdyby se nekdo nudil muze si to vysetrit, pekne namalovat grafy, badat, sledovat pekne krivky...
To hrach : Tu konstantu si zvolis, muze to by jakekoli realne cislo, podle nalady proste (teda nemelo by byt zaporne :-) . Cim vetsi tim vetsi uprava, 5 sem dal jako priklad, to ze je to zrovna pocet moznosti byla nahoda.Klidne dej PI nebo sqrt(2), je to uplne jedno. Stred je stred hodnot tj 1-5 ma stred 3, 0-100 by melo 50.
To upresneni: Ne, pro >3 se vzdy odcita, pokud je vysledek mensi nez 3 tak bude 3. pro <3 presne naopak. Samozrejme misto 3 muze byt jiny stred hodnot.
Vazeny prumer tady moc nepomuze, leda ze by lide, co hodnoti, mely nejake urovne "duveryhodnosti" a pak jejich znamky maji ruznou vahu, i tak to neodstrani problem s malym poctem extremnich hodnot.
Nejjednoduzsi by bylo tam dat "vypisovat veci s vice nez ____ hodnoceni" kde si uzivatel napise pocet hodnoceni.
Mimochodem je lepsi novinka, co je na strance den a ma hodnoceni 4,90 z 50 hodnoceni, nebo neco co ma po roce 4,79 z 1500 hodnoceni? Pro obe by se nasli argumenty, je potreba jenom najit pocet hodnoceni kde se tomu uz da verit. To muze byt napr 1/100 z nejvetsiho poctu hodnoceni, nebo natrvdo nejake cislo.
Nebo druha tezsi moznost- cim ma vec min hodnoceni, tim se posune vic ke stredu. tj napr pod 10 hodnoceni -+0.5 (4,6->4,1, 2,2->2,7, 2,8->3) pod 100 -+0,2 (4,4->4,2 3,1->3) pod 1000 -+0,1 . Toto jde napsat i bez hranic jako -+nejakakonstanta/pocethodnoceni. tady by to bylo napriklad pro nejaka konstanta 5:
pocethodnoceni aritmetickyprumer upravenahodnota
3 3,8 3,8-5/3=2,13 (nesmi pri uprave prekrocit 3 ) =3
4 3,8 3,8-5/4=3
10 3,8 3,8-5/10=3,3
50 3,8 3,8-5/50=3,7
100 3,8 3.8-5/100=3,795
1000 3,8 3,8-5/1000=3,7995
70 1,9 1,9+5/70=1,971
Jenom je potreba pohlidat, jestli je prumer pod nebo nad 3, aby se vedelo, jestli pricitat nebo odcitat a take, jestli je upravena hodnota pod nebo nad 3, aby ji neprekrocila.
Tim se mirne poupravi hodnota zalozena na nizkem poctu hodnoceni, zase je ale potreba najit primerene cisla a pocty kdy uz se tomu da verit.
Jojo presne tak, cena je cena v americe+ pokuta/predpokladany prodej. Ale zase je mozne si koupit plnohodnotne win 7(ne ten evropsky oklestenec) v americe za 50 a 100 dolaru (home premium a profesional, nejaka promo akce) tak nebude problem to na ebay koupit od prekupniku za rozumnou cenu. A mimochodem je to za upgrade ale xp nebo vista ma snad kazdy.
Jde to i bez cyklu pres memo4.lines.text, kde je v dlouhatanskem stringu vsechno, co je v memo4.
Doporucil bych Dexter, to je naprosta spicka, a pak jeste docela ujde Chuck a Weeds.
To bbeni : Co takhle to zadani napsat jako pro lidi, bez kodovani.
jej sorry u 3 stejne je vyber cislic 90 , ale ted uz opravdu HOWG
To o-lox : nezalezi na poradi vytazenych ale musi se pocitat vsechny moznosti tahu. a 1112 je neco jineho nez 1121. to sou dva ruzne tahy z 10000 moznych a oba se pocitaji (u B) . a pro kazdou dvojici jsou 4 ruzne.
jeste bych chtel udelat opravu v 2 a2 stejne neni to otazka ale pro kontrolu to bude potreba takze je to 45 (dvojice cisel) * 6(poskladani) = 270
0001,0010,0100,1000
0002,0020,0200,2000
0003,0030,0300,3000
0004,0040,0400,4000
0005,0050,0500,5000
0006,0060,0600,6000
0007,0070,0700,7000
0008,0008,0800,0008
0009,0009,0900,0009
0000,0000,0000,0000 tento radek se vynecha pro 0
toto je jenom pro 0 ( 10) pro kazdou dalsi cislici jde napsat stejna tabulka jenom misto 0 bude ta cislice a vynecha se 1 radek. takze 10*(10-1) *4 /10000. musi se nasobit 4 protoze vsechny moznosti se pocitaji.
a to c by slo pocitat jeste bez odcitani jako ze se vybere cislice ktera bude 2x, umisti se obe cislice (zatim to mame 10*(6) a do zbylych 2 mist se daji 2 jine cislice z 9 to bude 36 a jejich prohozeni *3 takze celkem 10*6*36*2. to je celkem 4320.
takze celkem:
budou vsechny stejne 10 (vyber cislic 10 x rozestaveni 1)
3 stejne 360 (vyber cislic 45 x rozestaveni 4)
2 stejne 2 ruzne 4320 (vyber cislic 10x rozestaveni 6 x vyberdalsich cislic 36 x dalsi rozestaveni 2)
2 a 2 stejne 270 (vyber cislic 45 x rozestaveni 6)
4 ruzne 5040 (vyber cislic 210 x rozestaveni 24)
soucet 10000. hotovo. HOWG
oprava u druheho prikladu 225->255 . A u prvniho sem pri pocitani toho hnusneho C zapomnel na 2 a 2 stejne. takze vyberu 2 cisla 10*9 a ty rozmistim na 4 mista. takze 10*9*6. takze c je 10000-10-360-5040-540=4050/10000. ted uz je to snad dobre.
Vidim ze se s tmi lisime v b a c. v b to uricte neni 90/10000, protoze jenom pro 1 a 2 to je 1112,1121,1211,2111. to same pro 1,3;1,4;1,5;...1,10; tj 4x9 ruznych pro 1X a pro 2X...10X to same takze 10*9*4/10000. v c necht rozhodne Buh, protoze tam je to magie.
Se natu vvykaslu, ctvrt hodiny pocitam a sem predbehnut.
To Olsonator : tak prvni priklad jde pro jednoduzsi predstavu prepsat- kolik 4 cifernych cisel (vcetne 0xxx) ma
a) vsecky cifry stejne ? 10 (0000,1111,2222,3333.....9999) z 10000 tj 1/1000. nebo jednoduse vytahnu 1., je jedno jake, a 3x musim vytahnout potom stejne tj 1/10 * 1/10 * 1/10=1/1000. Ale myslenka byla temer spravna.
b)3cifry stejne a 4 jinou ? potrebuju 2 cisla- jedno bude 3x a druhe 1x. Tech dvojic bude 90. Jeste je potreba je rozmistit takze vyberu misto kam se da to cislo,co je jednou. 4 moznosti (ABBB, BABB, BBAB, BBBA) takze 90x4 jsou priznive moznosti a deleno vsema tj 4*90/10000=0.036
c)toto je hnus velebnosti. vsechny ruzne cisla 10000- (stejne cifry, vysledek a)-( 3 stejne cifry, vysledek b)- (vsechny cifry ruzne, vysledek d) to cele lomeno 10000. akorat je potreba spocitat vsechny ruzne ale to je jednoduche- na prvni misto jde libovolna, na dalsi muze jit 9 pak 8 pak 7 tj 5040. pokud sedi vypocty a a b a d tak je to 10000-10-360-5040=4590/10000.
d) toto je dobre
2) mejme 1000 nemocnych pacientu, tj 300+500+200. laborator ukaze pozitivni vysledek u 300/100*15 (s prvni nemoci)+ 500/100*30 (s 2.) +200/100*30(s 3.) = 225 pozitivnich pacientu (coz je mimochodem pekne nanic, 775 jich odejde umrit domu, protoze si mysli ze jim nic neni). Pozitivni na druhou nemoc bylo 150 pacientu, takze sance ze pozitivni pacient ma 2. je 150/225 tj 2/3.
3) neznam, neporadim
Nic nezarucuju, ale mohlo by to byt dobre. Hlavne u prvniho prikladu 1 spatnej vypocet pokazi 2 vysledky. Jestli nekdo ma cas, tak by se hodila kontrola.
To Balaam : sorry zapomnel sem na +6 ale nic to nemeni- na leve strane je 2t a na prave 2/7*7t coz je 2t, furt se to odectou a mas nerovnici, tj neni spocecny bod, tj ruzne rovnobezky.
To Balaam : uz prvni krok je spatne.
dosazeni: 5+2t=2/7*(-6+7t) =>5+2t=-12/7+2t => 5=-12/7 nepravda, tj nemaji spolecny bod>jsou rovnobezne, ruzne. jde to take vyjedrenim ve stejnem tvaru a porovnanim vektoru a posunu.
To marioff : No napadly me dve veci- bud to znas z druhe strany barikady, coz mne prislo hodne divne, ale proti gustu... nebo se tu snazis upozornit pritomne samicky na to, jakej ses desnej kanec, coz je na ajty webu, kam chodi prevazne muzi, snad jeste divnejsi. Proto sem se zeptal. Ale samozrejme si to necham vysvetlit, protoze, jak jsi vtipne poznamenal, moc rozumu jsem nepobral.
To marioff : Ty jsi spal s nejakym ajtakem?
To kokos! :Ale no tak, google pomuze. Naposledy. Canvas.Rectangle(odX, odY, doX, doY) vsecko integery, napr: Canvas.Rectangle(0, 0, 800, 600) a figl je ze muzes i pres okraj
To kokos! : Na to primo v delphi nic neni, musis tam namalovat obdelnik pres cely obrazek.
gosh, sem pomalej.
Je to celkem jednoduche, staci ucivo matematiky ze stredni skoly.
1) Zjisti ktery je mensi, pomoci vektoroveho soucinu,at to nemusis delat pro oba, velky do maleho se nenacpe.Porovnej (B-A)x(C-A) a (E-D)x(F-D) (kdyztak je prohod, ted pocitam z tim ze druhy je vetsi)
2)V tom vetsim si dej 2 body jako primku (DE) a zjisti vzdalenost tretiho(F). (toto je trozku tezsi, ale jde to)
pro vsechny 3 body toho mensiho musi platit:
- Vzdalenost od primky DE je mensi jak vzdalenost bodu F. (lezi v pasu)
-uhel "bod"DE je mensi nez uhel FDE (lezi ve spravne casti pasu, neni daleko)
-Vzdalenost bodu od bodu F je mensi nez vdalenost bodu F od primky DE. (lezi na spravne strane primky DE , kvuli absolutni hodnote ve vypoctu uhlu a vzdalenosti)
Urcite to jde i jinak.
Do longint to ani dostat nemuzes, proste se tam vsechny ruzne rodne cisla nevlezou. jedine do int64.
To Tocimanko : ej sorry za preklep samozrejme H1N1 , ale chtel sem jenom rict ze H1N1 je uplne obycejna chripka na kterou se vetsinou neumiram, na rozdil od A(H1N1). Takze az v televizi bude ze v CR uz jsou mrtvi s H1N1 tak bud v klidu, stava se to.
To Anonymní uživatel : dej i jako byte protoze pos vrati byte.
a if riadok=' ' je blbost, ptas se jestli ten cely radek je mezera a on neni nikdy.
Musis se zaptat jestli misto kde obsahuje ' ' je ruzne od nuly a pak podle toho jednat.
To joudicek : nejspis to pujde, ale ted se ucim na maturitu a neni cas doma instalovat nejakej packal editor na overeni.
Pan velkomozny, presne pro vas mam AnsiUpperCase(str): string
velke := AnsiUpperCase('Pes a kocicka vari dort');
// ted je velke PES A KOCICKA VARI DORT
Tak jestli se bojis A(H1N1) tak si uvedom ze prvni by to dostali lidi na letistich, v obchodech, pak lide co moc chodi ven, pak ostatni lidi, pak by to bylo programatorum tak tyden divne, pak by se zacali sirit informace na twitteru a nakonec by ooo vsemocny rado napsal skriptik na odstraneni a lidsvo by bylo zachraneno.
A jestli se bojis A1H1 tak si uvedom ze to prezije temer kazdy, ikdyz je pravda ze u muzu co maji pritelkyni/manzelku sou priznaky horsi, jako malatnost, horecka az 37,1C a uporne bolesti.
kazdy radek je string a v tom musis:
-najit prijmeni, pokud tam neni jdes na dalsi
-najit delici znak mezi jmenem a cislem, zapamatovat si misto a od toho to ustrihnout/zkopirovat
-zkopirovane vypsat/ulozit/cokoli
staci ti na to tyto funkce a procedury, vice na http://www.templetons.com/brad/alice/language/language8.html
Length(str)
This function returns the length of the string argument in characters. For a string constant, this is the number of characters in the constant. For a string variable, it is the number of characters currently stored in the variable.
function Pos(Substr: String; S: String): Byte; najde jestli se v stringu nachazi jiny string a vrati misto, pokud tam neni tak vrati 0.
SubStr(str1,N,position,str2);
This procedure obtains a copy of part of str1. N is the length of the substring and position is the subscript where the substring starts. The substring that is obtained is copied into str2.
Copy(str, pos, num)
This function returns a substring of the string variable str of length num starting at position pos. It returns the null string (i.e. a string of length zero) if pos is greater than the length of the string.
substr je to same jako copy, jenom je to procedura a copy funkce, pouzij podle nalady.
Nejcastejsi znak bude urcite mezera, tzn podle nejcastejsiho znaku to rozsekeja jdi od nejkratsich slov tj a, i, u, o, k, s, v, z, pak postupne kratke predlozky, zajmena... Doporucuju kombinovat hlavu a program pro prohazovani pismen. A pokud chces byt jo programator tak si stahni nejaky seznam ceskych slov treba pro scrabble nebo kontrolu chyb pro open office a pokazde si vytvor nahodnou sifru a porovnej vysledek se seznamem slov.
Ja tu snad pisu pro srandu kralikum CISLO:= random(N) generuju nahodne cislo DO N ale bez N, je to nutne jeste o 1 zvetsit takze CISLO:= random(N+1); nebo CISLO:= random(N)+1; to druhe je o neco lepsi protoze tam uz nebude 0.
A proc je na zacatku POKUSU:= 0; a potom se pokoutne ve vysledku pricita 1? nebylo by lepsi zacinat od 1?
creators.xna.com jsou tam zdrojaky her v csharp + ukazky casti kodu jako treba rendrovani, animace, efekty ale treba i takove veci jako umela inteligence hejna, pathfinding, waypointy .... urcite si vyberes a kdyz ne tak je tam jeste bohate forum
To Malirka :
Jsou tam 2 chyby- horni hranice se ma nacist ze zadani, tak na zacatek jeste nacist hranici a pak jeste vsude kde mas ted 100 to prepsat na promenou.
A ta druha je, ze random je od 0 do (parametr-1), tj random(5) vypise jedno z cisel 0,1,2,3,4 a protoze nulu nechces, musis to jeste o 1 zvednout tj cislo:=random(hranice)+1;
A mala drobnost: label a goto je fuj, fuj, fuj, za kazde pouziti ztrati 1 andel kridla.
To Malirka :
uz sem to jednou psal- musis spocitat jeste ty delky, podle kterych se urcuje, jestli skoncit a pouzit cyklus repeat until nebo while (podle nalady)
repeat
prepocitej(trojuhelnik);
spoctidelky(trojuhelnik);
until ((vzdalenost1>diference) AND (vzdalenost2>diference) AND (vzdalenost3>diference))
//tady pripadne misto AND dat OR podle nazoru na zadani
Proc je tam ten for cyklus? v zadani je dokud tj repeat until nebo while.
Urcite jsou souradnice a diference integery? Spis bych dal real, jinak se bude muset furt zaokrouhlovat.
A co konkretne nechapes?
-Vytvoreni noveho trojuhelniku?
bude potreba jeste jeden trojuhelnik a pro kazdy bod udelas toto(samozrejne jine pismena):
noveA.x:=(A.x+B.x)/2;
noveA.y:=(A.y+B.y)/2;
-vzdalenost?
pro kazdou dvojici bodu spocitas vzdalenost pythagorovkou
vzdalenost1:=sqrt( (noveA.x-noveB.x)*(noveA.x-noveB.x)+(noveA.y-noveB.y)*(noveA.y-noveB.y))
-kdy pokracovat?
vsecky 3 vzdalenosti porovnas s differenci bude tam AND jestli staci jenom 1 aby byla mensi nebo OR pokud musi byt vsechny (nechapu zadani), pokud je to dobre tak prepises trojuhelnik tim novym a jedes cely velky cyklus znovu, jinak proste vypises vysledek (tady nechapu jak z 3 bodu jde vypsat 1? stred nebo co? )
if ((vzdalenost1>diference) AND (vzdalenost2>diference) AND (vzdalenost3>diference)) then
A jeste takova drobnost: ve funkci isvalid neuvazujes moznost splynuti 2 bodu ( napr pro [1,1] [1,1] [5,6] to bude pocitat) a body lezici v primce ruzne od os x a y ([1,1] [2,2] [3,3])
Jestli ti jde o samotny princip prohozeni tak zkousej scitat a odcitat, je to hned a staci myslim 3 kroky. A pokud se joo nudis tak XOR je fakt cool.
Ahoj, existuje Truncate-Smazani vsech polozek od aktualni az do konce souboru. Syntaxe: Truncate(soubor); Proste to odrizne kus souboru. Pokud neni setrizeny staci prohodit posledni a tu kterou chces smazat, presunout se na posledni (seek) a truncate. Pokud je setrizeny tak musis vsechny od toho, co chces smazat, posunout o 1 dole, cimz prepises i ten smazany, ale na konci bude 1 misto prazdne- to urezes.
To KIIV : No jo ja tydle nadavky neznam :) A taky se to chtel vysvetlit polopate.
Ahoj, reseni je pokazde zjistit jake dalsi sousedy ma urcity bod a pro vsechny sousedy udelat: pokud ten soused neni cil nebo neni obsazeny v aktualni ceste tak udelat to same pro dany bod. Pokud je cil tak vypsat (ulozit) celou cestu, pokud je obsazeny v aktualni ceste tak se na nej vykaslat (to kvuli smyckam ktere predpokladam nechces, protoze by pak bylo nekonecno reseni).
Takze prvni zjistis jake sousedy ma A (dejme tomu C,D,E) a protoze ani jeden z nich neni obsazeny v aktualni ceste ani neni cil tak to same udelas pro C,D,E . C ma sousedy A, M,L - A uz je v aktualni ceste ( A->C->A je pitomost) M a L ne tak pro ne udelas to same . M ma sousedy C,F,X,U....
Panove, co takhle se drzet tematu. Ja treba nejradeji programuju v teplakach a tricku :smile3: jinak VS
To evandar : To s 3-4 v 10 cislech neni pravda, prvocisla jsou stale vzacnejsi a vzacnejsi, milionte je okolo 150M a podle wiki je jich v 10E23 asi 1.9E21 tj v obou pripadech radove 1 v 100 cislech.
K velmi jednoduchemu vyreseni staci umet pouzit "case....of" a cely program pak mas napsany do 5 min na 20 radku.
Toto jsme resili ze spoluzakama a jedem ma mamku reditelku, tak to mam z celkem duveryhodneho zdroje- nejde, je plne v kompetenci reditele kam da zaka. Toto plati jenom kdyz je v jedne skupine plno, jinak nemuze jenom tak urcovat kdo kam pujde. Udajne i kdyz bude vyber programko nebo indicke umeni 16. stoleti tak te muze klidne soupnout do umeni.
To JiriVavru : moc jsi nepopsal jak to chces vlastne propojovat, kdyz to ma byt textove. Ono by stacilo si udelat seznam mistnosti kde kazda mistnost ma: jmeno(hladomorna) sousedy kam jde jit( seznam sousedu, tj leva- katakomby, prava-nic, nahoru-draci sluj) a treba stav (navstivena, tj "vchazis do strasidelne hladomorny" nebo po navstiveni "zase jsi v hladomorne") a pak dalsi seznam predmetu (jmeno (palcat), umisteni (carodejova vez), typ (zbran), ucinost, bonusy , cokoli) a jeste seznam npc(jmeno, umisteni, povidani (s podminkama jako NavstivilPrinceznu, ZabilVlka), stav) a pri prichodu do mistnosti projit veci a npc a u tech ktere maji misto stejne jako misto hrace vypsat s cisly (dostanou az pri vypisu) nejak takhle:
Nachazis se v: hladomorna
muzes jit: L-katakomby, N- draci sluj
vidis: Carodej 1, kniha 2, chleba 3
a podle toho co hrac zmackne se zachovat- pokud je to L nebo N(pripadne P) tak zmenit mistnost a cele znova, pokud je to 1,2,3(az po pocet veci v mistnosti) tak podle typu veci rozhovor, precist, vzit a zmenit misto z hladomorna do batoh (a aktualizovat mistnost).pokud nejaky jiny osetreny vstup tak se zachovat podle neho (tj mapa,otevrit batoh, odejit ze hry) pokud neco jineho tak vynadat a nedelat nic.
pokud mas naladu na dlouhe cteni tak doporucuju rpg starter kit pro XNA (vyvojarsky nastroj pro hry) je tam cely zroj pro rpg hru- sprava ukolu, vybavy, souboju, nepratel, postav...