× Aktuálně z oboru

Vychází Game Ready ovladače pro Far Cry 5 [ clanek/2018040603-vychazi-game-ready-ovladace-pro-far-cry-5/ ]
Celá zprávička [ clanek/2018040603-vychazi-game-ready-ovladace-pro-far-cry-5/ ]

Flash-ActionScript - 2. lekce - dodatek

[ http://programujte.com/profil/20356-frantisek-sabovcik/ ]Google [ ?rel=author ]       [ http://programujte.com/profil/118-zdenek-lehocky/ ]Google [ ?rel=author ]       3. 8. 2005       18 172×

V tomto dodatku vás seznámím s několika pravidly a doporučeními ohledně psaní AS kódu...

Syntaxe

Case sensitive

V ActionScriptu 1.0 Flash nerozlišoval velká a malá písmena, v AS 2.0 (od verze MX 2004) to už ale neplatí.

promena není to stejné jako Promena

Proto se vyplatí stanovit si určitý styl psaní, vyvarujete se problémům, kdy nebudete vědět, jestli jste něco pojmenovali s velkým, nebo malým písmenem na začátku.

Názvy

Názvy proměnných podléhají určitým pravidlům:
  • Nesmí začínat číslici
  • První znak musí být naopak písmeno
  • Neměla by se tam objevit diakritika, s podivem Flash vám chybu nezahlásí, ale rozhodně bych ji nedoporučoval používat.
Snažte se vymyslet název, který bude co nejvýstižněji popisovat obsah, např. není dobré používat proměnné s názvy x0,x1,x2...,ale raději vyska, vek apod. Pokud se název skládá z více slov, obvykle se odděluje znakem _ nebo velkým písmenem:

prvni_promena
prvniPromena
V tomto případě platí to samé, co jsem psal výše - vyplatí se používat stejný způsob na všechno.

Doporučení

Následující doporučení dodržujte i v úkolech.

Odsazení

Odsazením zpřehledňujete celý kód a je založené na jeho struktuře. Automaticky si můžete přerovnat tlačítkem Auto Format v okně Actions. Příklad správného odsazení :

prikaz {
     prikaz;
     prikaz;
     prikaz {
         prikaz;
         prikaz;	
     }

}

Komentáře

Komentáře slouží k popisu kódu, Flash je ignoruje. Pomůžou vám například v případě, kdy jste se vrátili ke kódu napsaném před několika měsíci a už nevíte, co která funkce dělá, nebo když váš kód používá ještě někdo jiný (více programátorů v týmu). Řádkový komentář se označuje dvěmi lomítky //, více řádkový pak /* a */.

//vytisknutí textu do panelu Output	
//všechno se zde ignoruje - trace("Tohle nebude fungovat")
trace("Zpráva")
/*
Více řádkový komentář.
*/


Když nebudete dodržovat některé z výše uvedených doporučení, váš kód se stane zmateným a při větším objemu skončíte tak, že se v tom nepůjde vůbec vyznat a to značně zpomalí vaši práci.

Středník ;

Jak jste si všimli, za každým příkazem jsem doposud psal středník, ten označuje konec příkazu, Flash ho nevyžaduje, ale při více příkazech na jednom řádku je to nutnost. V některých jiných programovacích jazycích to ale povinné je, psaním středníku si přivyknete a potom na něho nebude zapomínat.

trace("Text")			//V pořádku
trace("Text");			//V pořádku
trace("Text"); trace("Text")	//V pořádku
trace("Text") trace("Text")	//Chyba

Článek stažen z webu Programujte.com [ http://programujte.com/clanek/2005081201-flash-actionscript-2-lekce-dodatek/ ].