× Aktuálně z oboru

Vychází Game Ready ovladače pro Far Cry 5 [ clanek/2018040603-vychazi-game-ready-ovladace-pro-far-cry-5/ ]
Celá zprávička [ clanek/2018040603-vychazi-game-ready-ovladace-pro-far-cry-5/ ]

VB - 24. lekce

[ http://programujte.com/profil/27-jiri-chytil/ ]Google [ ?rel=author ]       [ http://programujte.com/profil/118-zdenek-lehocky/ ]Google [ ?rel=author ]       23. 8. 2005       14 765×

24.1 Case select else
24.2 Case select
24.3 Case select je lepší :)
24.4 Logické operátory v rozhodovacích strukturách
24.5 Odmocniny
24.6 Domácí úkol
24.7 V další lekci

24.1 Case select else

V rozhodovací struktuře Case Select lze taktéž jako v If Else použít Else pro případ, že by se žádná z předchozích podmínek nesplnila celá, to potom může vypadat takto:


Private Sub Form_Load()
  prvniPromena = 9
  Select Case prvniPromena
    Case 1
      '...
    Case 2
      '...
    Case 3
      '...
    Case Else
      '...
  End Select
End Sub

24.2 Case select

Ještě pár ukázek práce s case select. Třeba s výčtem prvků:


Private Sub Form_Load()
  prvniPromena = 9
  Select Case prvniPromena
    Case 7, 8, 9
      Text1.Text = "True"
    Case Else
      Text1.Text = "False"
  End Select
End Sub

Nebo takto s intervalem:


Private Sub Form_Load()
  prvniPromena = 11
  Select Case prvniPromena
    Case 6 To 10
      Text1.Text = "True"
    Case Else
      Text1.Text = "False"
  End Select
End Sub

Samozřejmě lze použít i porovnávací operátory:


Private Sub Form_Load()
  prvniPromena = -3
  Select Case prvniPromena
    Case Is < 6
      Text1.Text = "True"
    Case Else
      Text1.Text = "False"
  End Select
End Sub

Tak to bychom měli a jdeme dále. >>>

24.3 Case select je lepší :)

Select case je výhodnější než psaní složitých If Else, protože je nejen přehlednější, ale i rychleji a efektivněji pracuje.

24.4 Logické operátory v rozhodovacích strukturách

Logické operátory hrají v rozhodovacích strukturách podstatnou roli. Často se totiž potřebujeme zeptat, zda-li je pravda to i to a pokud ano, tak udělat ono. Nebo zda je pravda to nebo to a pokud je pravda alespoň jedno, tak provést ono. Tak už nechám krkolomných vět a ukážu vám použití logických operátorů v rozhodovacích strukturách.

Operátor OR:


Dim prvniPromena As Boolean
Dim druhaPromena As Boolean

Private Sub Form_Load()
  prvniPromena = True
  druhaPromena = False
  Select Case prvniPromena Or druhaPromena
    Case True
      Text1.Text = "True"
    Case False
      Text1.Text = "False"
  End Select
End Sub

Operátor AND:


Dim prvniPromena As Boolean
Dim druhaPromena As Boolean

Private Sub Form_Load()
  prvniPromena = True
  druhaPromena = True
  Select Case prvniPromena And druhaPromena
    Case True
      Text1.Text = "True"
    Case False
      Text1.Text = "False"
  End Select
End Sub

Operátor IMP:


Dim prvniPromena As Boolean
Dim druhaPromena As Boolean

Private Sub Form_Load()
  prvniPromena = True
  druhaPromena = False
  Select Case prvniPromena Imp druhaPromena
    Case True
      Text1.Text = "True"
    Case False
      Text1.Text = "False"
  End Select
End Sub

Operátor EQV:


Dim prvniPromena As Boolean
Dim druhaPromena As Boolean

Private Sub Form_Load()
  prvniPromena = False
  druhaPromena = False
  Select Case prvniPromena Eqv druhaPromena
    Case True
      Text1.Text = "True"
    Case False
      Text1.Text = "False"
  End Select
End Sub

Operátor NOT:


Dim prvniPromena As Boolean

Private Sub Form_Load()
  prvniPromena = False
  Select Case Not prvniPromena
    Case True
      Text1.Text = "True"
    Case False
      Text1.Text = "False"
  End Select
End Sub

24.5 Odmocniny

Možná že ne, ale možná že jste řešili problém, jak vypočítat třetí odmocninu. Možná to pro vás nebude vůbec nic nového a přišli jste na to během pár vteřin. A možná jste nad tím bádali dlouhé hodiny, ale řeknu vám, je to jen čistá matematika:


Print 16 ^ (1 / 2) 'Druhá odmocnina z 16
Print 16 ^ (1 / 3) 'Třetí odmocnina z 16
Print 16 ^ (1 / 4) 'Čtvrtá odmocnina z 16
Print 16 ^ (1 / 5) 'Pátá odmocnina z 16

Print 16 ^ (2 / 3) 'Třetí odmocnina z 16 na druhou
Print 16 ^ (1 / 3) 'Třetí odmocnina z 16 na prvou

Nic víc se zde neskrývá a je potřebná snad je znalost matematiky z prvního ročníku střední školy (přibližně).

24.6 Domácí úkol

V programování už toho zvládáte dost a nevím, jestli je vhodné dávat vám každou lekci úkol. Myslím, že teď nechám, aby se nastřádalo pár lekcí a pak vám dám něco co, co bude stát za to a nad čím nebude stačit strávit deset minut, ale něco nad čím budete muset přemýšlet, něco, co pro vás bude výzva. Jen se těšte a už začněte přemýšlet, jak bude vypadat to jádro internetového prohlížeče. Muhehe :).

24.7 V další lekci

Vlastní datové a výčtové typy.


Článek stažen z webu Programujte.com [ http://programujte.com/clanek/2005082501-vb-24-lekce/ ].