Web ve Flashi - 1. díl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Web ve Flashi - 1. dílWeb ve Flashi - 1. díl

 

Web ve Flashi - 1. díl

Google       Google       15. 10. 2005       34 245×

Jak nejjednodušeji vytvořit svou webovou prezentaci ve Flashi? Kdy použít klascickou (x)html stránku a kdy Flash? Na tyto otázky se pokusím odpovědět v tomto článku, který je rozšířením kurzu, a ve kterém vysvětlím praktické využití ActionScriptu...

Flash vs. (x)html

Než se pustíte do své stránky, je nutné si uvědomit, kterou technologii použít. Grafici často přehlíží přehlednost a další aspekty kvůli grafickému vzhledu, je to nekonečný spor a u Flashe to platí dvojnásob, protože webdesignér nemá ničím svázané ruce a může si dělat co se mu zachce. Proto si pomatujte, že ne vždy znamená více efektů lepší prezentaci! Abych byl konkrétní pojďme se podívat na druhy webů.
  • Zpravodajské weby a e-ziny: U tohoto druhu stránek je určitě lepší použít klasické rozvržení ((x)html), ve Flashi si takový web ani nedokážu představit, cílem bývá rychle zpřístupnit co nejvíce uživatelům množství informací.
  • Osobní stránky: V této skupině bych Flash doporučil, pokud by se tím neztratila přehlednost.
  • Firemní prezentace: Tady je využití Flashe docela na místě, protože profesionálně provedená prezentace určitě udělá o firmě dobrý dojem.

Pro Flash hovoří také jiné faktory, například klasické www stránky fungují na principu požadavku HTTP - uživatel odešle požadavek serveru o konkrétní soubor a ten mu pošle zpět celou stránku, i když se změní jenom část. To stejné platí i u scriptů na straně serveru (PHP, ASP...). Ve Flashi to však není nutné, stačí načíst napoprvé celý .swf, a tak se například při úspešném odeslání e-mailu změní jen ta část, kterou chceme.

Komunikace serveru s php pomocí HTTP

První způsob

První a nejjednodušší způsob je zorganizovat si layout webu pomocí snímků a vrstev - jednu vrstvu pro menu, druhou na obsah atd... Samozřejmě by nebylo nutné vytvářet si samostatnou vrstvu pro menu, ale pak by musela být grafika menu na každém klíčovém snímku a kdyby bylo nutné něco v menu změnit, museli byste měnit každý snímek. Vrstva menu bude pro všechny stránky společná, proto bude mít jen jeden klíčový snímek (je označený kolečkem), novou vrstvu vytvoříte přes menu Insert>Timeline>Layer, snímek F5, klíčový snímek F6. Poté by měly vrstvy vypadat takhle:

Kvůli lepší orientaci je dobré si vrstvy pojmenovat, to uděláte dvojtým kliknutím na název vrstvy. Teď stačí do vrstev doplnit grafiku, takže klikněte na vrstvu menu a dokreslete grafiku menu, nejjednodušší bude tam dát buttony, kterým poté nastavíme akce.

Všimněte si, že ať označíme jakýkoliv snímek, menu se tam pořád zobrazuje. Jednotlivé stránky budou na snímcích osy obsah, výhodné je pojmenovat si snímky kvůli pozdějšímu odkazování v ActionScriptu.

Po doplnění obsahu máme grafickou část za sebou.

První věcí, kterou uděláme v ActionScriptu je přidání příkazu stop() na první snímek, kvůli zastavení přehrávání animace. Teď už stačí jenom oživit menu - každý button po kliknutí přejde na požadovanou stránku (frame), to uděláte zachycením události pomocí on(release) a příkazu gotoAndStop(), jako parametr může být buď číslo snímku, nebo řetězec (název snímku), který jste si už pojmenovali.


on(release){
    gotoAndStop("download")
}

To je zatím nejjednodušší způsob, vylepšit by se dal třeba použitím animace (gotoAndPlay() a stop()) nebo i jinými způsoby. Jako obvykle se vše spustí Ctrl+Enter. Na hotovou ukázkovou stránku se můžete podívat ve formátu .swf nebo si stáhnout zdrojový .fla soubor. To je prozatím všechno, v dalších dílech se dozvíte o jiných způsobech tvotby webu ve Flashi.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Mezi největší záliby patří programování v Pythonu, PHP či Flashi - ActionScriptu.

Nové články

Obrázek ke článku Stavebnice umělé inteligence 1

Stavebnice umělé inteligence 1

Článek popisuje první část stavebnice umělé inteligence. Obsahuje lineární a plošnou optimalizaci.  Demo verzi je možné použít pro výuku i zájmovou činnost. Profesionální verze je určena pro vývojáře, kteří chtějí integrovat popsané moduly do svých systémů.

Obrázek ke článku Hybridní inteligentní systémy 2

Hybridní inteligentní systémy 2

V technické praxi využíváme často kombinaci různých disciplín umělé inteligence a klasických výpočtů. Takovým systémům říkáme hybridní systémy. V tomto článku se zmíním o určitém typu hybridního systému, který je užitečný ve velmi složitých výrobních procesech.

Obrázek ke článku Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Vedení týmu v oboru informačních technologií se nijak zvlášť neliší od jiných oborů. Přesto však IT manažeři čelí výzvě v podobě velmi rychlého rozvoje a tím i rostoucími nároky na své lidi. Udržet pozornost, motivaci a efektivitu týmu vyžaduje opravdu pevné manažerské základy a zároveň otevřenost a flexibilitu pro stále nové výzvy.

Obrázek ke článku Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý