33.1 Úvod do seznamu příkazů
33.2 Příkazy A
33.3 Příkazy B
33.4 Příkazy C
33.5 Příkazy D
33.6 Příkazy E
33.7 Příkazy F
33.8 Příkazy G
33.9 Příkazy I
33.10 Příkazy K
33.11 Příkazy L
33.12 Příkazy M
33.13 Příkazy N
33.14 Příkazy O
33.15 Příkazy P
33.16 Příkazy R
33.17 Příkazy S
33.18 Příkazy T
33.19 Příkazy U
33.20 Příkazy W
33.21 Domácí úkol
33.22 V další lekci
33.1 Úvod do seznamu příkazů
Seznam základních příkazů jazyka Visual Basic. Jako zdroj je opět použito MSDN.
33.2 Příkazy A
AppActivate Název okna nebo IDčíslo aplikace - Tento příkaz umožňujme aktivovat na popředí již spuštěnou aplikaci. Používá se v kombinaci s Shell, kdy Shell předává ID Aplikace.
33.3 Příkazy B
Beep - Vydá zvuk ze speakeru.
33.4 Příkazy C
Call název funkce nebo procedury - Předává řízení funkci proceduře nebo knihovně DLL
Chejr cesta - Změní aktuální složku nebo adresář
ChDrive písmeno jednotky - Změní aktuální jednotku
Close číslo souboru - Uzavírá soubory otevřené příkazem Open (pokud nezadáte číslo souboru uzavřou se všechny otevřené)
Const - Slouží k deklaraci konstant
33.5 Příkazy D
Date - Umožňuje číst nebo měnit systémové datum, pracuje se s ním jako s proměnnou
Declare - Používá se pro deklarování externích funkcí, např. API
Deftype - Je to v celku zajímavá sada funkcí. Někdy se to dá použít. Používá se to k defaultnímu nastavení datových typů proměnných, např. DefBool A-N. Pokud zadáme tento zápis, všechny proměnné, které nebudou mít určené jinak a budou začínat písmenem A až N, budou typu Boolean. Je to taková zajímavá alternativa OptionExplicit.
Název | Typ |
DefBool | Boolean |
DefByte | Byte |
DefInt | Integer |
DefLng | Long |
DefCur | Currency |
DefSng | Single |
DefDbl | Double |
DefDec | Decimal |
DefDate | Date |
DefStr | String |
DefObj | Object |
DefVar | Variant |
DeleteSetting název aplikace, sekce, případně klíč - Maže nastavení v registrech
Dim - Využívá se k deklarování lokálních proměnných
Do...Loop - Klíčová slova cyklu s předem neznámým počtem provedení. Pro únik z tohoto cyklu se používá ExitDo
33.6 Příkazy E
End - Používá se k ukončení programu, pokud obsahuje dále nějakou doplňkovou značku, ukončuje její blok nebo ukončuje funkci či proceduru. Vše v závislosti na syntaxi.
Enum - Slouží k deklaraci výčtových typů
Erase název pole - Používá se pro mazání obsahů polí
Error číslo chyby - Slouží pro simulaci chyby
Event - Slouží pro deklaraci uživatelem definovaných událostí (časem si o něm povíme více)
Exit - Slouží pro ukončení bloku kód
33.7 Příkazy F
FileCopy zdroj, cíl - Kopírování souborů
For Each…Next - Cyklus pro práci s kolekcemi
For...Next - Cyklus s pevně stanoveným počtem opakování
Function - Slouží pro deklarace funkcí
33.8 Příkazy G
Get číslo souboru, název proměnné - Načítá data ze souboru
GoSub...Return - Konstrukce Skoku s návratem
GoTo název návěstí - Příkaz skoku
33.9 Příkazy I
If...Then...ElseIf...Else - Podmínka
Implements název rozhraní - Používá se pro implementaci rozhraní (více časem)
Input číslo souboru, seznam proměnných - Čte data se sekvenčním přístupem
33.10 Příkazy K
Kill cesta a jméno k souboru - Smaže určený soubor (zajímavá věcička :))
33.11 Příkazy L
Let název proměnné = výraz - Přiřadí proměnné hodnotu výrazu
Line Input název souboru, název proměnné do které se čtený řádek ukládá - Slouží k načítání ze souboru se sekvenčním přístupem
Load objekt - Slouží pro načítání objektů do paměti
Lock...Unlock číslo souboru - Používá se vždy párově, a to v případech, že k datům ze stejného souboru potřebuje přistupovat více procesů
LSet řetězec do kterého vkládáme = řetězec který vkládáme - Zarovná vložený řetězec nalevo v řetězci novém
33.12 Příkazy M
Mid řetězec do kterého nahráváme, místo kterým začínáme = řetězec který nahráváme - Nahraje řetězec do jiného řetězce od určitého místa
MkDir cesta - Vytvoří složku
33.13 Příkazy N
Name stará cesta As nová cesta - Slouží k přejmenování složek a adresářů
33.14 Příkazy O
On Error - Známé z opravy chyb
On...GoTo, On...GoSub - Pokud je výraz místo teček roven jedné přeskočí program na určený řádek
Open cesta For mód As číslo souboru - Otevření souboru pro čtení nebo zápis
Option Base - Určuje, zda první index pole bude 1 nebo 0
Option Compare - Určuje typ porovnávání textu
Option Explicit - Pokud je zadán uživatel, musí deklarovat všechny použité proměnné
33.15 Příkazy P
Print číslo souboru, proměnné která se uloží - Zapisuje do souboru otevřeného pomocí Open
Private - Tvoří soukromou proměnnou funkci nebo proceduru
Public - Tvoří veřejné proměnné funkce a procedury
Put - Ukládá data do souborů, které jsou otevřeny v módech Binary nebo Random
33.16 Příkazy R
RaiseEvent název události - Vyvolání události
Randomize - Používá se, aby náhodná čísla byla opravdu náhodná
ReDim - Předimenzování pole
Rem - Označení komentáře
Reset - Uzavře všechny soubory otevřené metodou Open
Resume next - Vrací se k vykonávání programu po dokončení opravy chyby
RmDir cesta - Odstraní složku, ale musí být prázdná
RSet proměnná = řetězec - Zarovná řetězec vpravo do jiného řetězce
33.17 Příkazy S
SavePicture objekt ze kterého obrázek ukládáme, cest a název souboru - Tento příkaz nám umožňuje ukládat obrázky ve formátu BMP
SaveSetting jméno aplikace, sekce, klíč, uládaní hodnota - Umožňuje ukládat hodnoty do registrů
Seek číslo souboru, pozice - Umožňuje měnit pozici v souboru, který je otevřen pomocí OPEN
SelectCase - Používá se v rozhodovací struktuře se selektorem
SendKeys poslaná klávesa - Používá se pro posílání různých příkazů jiným aplikacím
Set - Přiřazuje k objektu referenci
SetAttr cesta a soubor, atribut - používá se k nastavování atributů u souborů
Static - Používá se pro deklaraci statické proměnné
Stop - Používá se k pozastavení vykonávání programu
Sub - Používá se pro deklaraci procedur
33.18 Příkazy T
Time - Používá se pro nastavení systémového času
Type - Používá se pro definování uživatelských datových typů
33.19 Příkazy U
Unload - Používá se k odstranění formuláře z paměti
33.20 Příkazy W
While...Wend - Jsou to krajní značky stejnojmenného cyklu
With objekt - Značka konstrukce with pro práci s jedním objektem
Write číslo souboru - Ukládá data do sekvenčních souborů
33.21 Domácí úkol
Domácí úkol vám zatím nedám
33.22 V další lekci
Pokračovaní bude spíš o matematice než o programování ale...