3Ds Max - 10. lekce
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

3Ds Max - 10. lekce3Ds Max - 10. lekce

 

3Ds Max - 10. lekce

Google       Google       16. 12. 2005       23 740×

Obsah

1. První animace a její render
2. Nastavení světel - aktivování stínů
3. Úkol
..

První animace a její render



Do scény si naaplikujte pár základních objektů (aspoň tři).
A teď se naše pohledy zaměří dolů. Najdete tam menu díky němu budeme moc animovat.
Zřetelná a nepřehlédnutelná je časová osa. A na ní „posuvník“ (Time Slider). Dále pod touto osou naleznete další možnosti a to tlačítko ve tvaru klíče. Bude nám sloužit k vytvoření neutrálního bodu. A dále tlačítko Auto Key (najdete zde ještě jedno podobné tlačítko. Pro naši potřebu nám bude stačit toto. U starších verzí tyto tlačítka nejsou. Je tam jedno veliké s nápisem Animate.)
Dále o kousek napravo najdete hlavní "ovladač". Je zde play animate každému asi jasné. Pak po stranách tlačítka na přeskočení na další "bod". A ještě tlačítka na přiražení Time Slideru na začátek, nebo nakonec. Pod tímto "ovladačem" najdeme okénko, které nám ukazuje polohu Time Slideru. A další menu které ještě dnes využijeme je toto: Klikněte pravým tlačítkem na Play animation. Naběhne vám menu, kde si můžete nastavit počet jednotek na liště == čas animace.

Takže jdeme na to:
Nejdřív bych si ujasnil nastavení a funkčnost Time Slideru. Nyní jak předpokládám máte lištu v jednotkách, a to od 0 do 100. Měli byste vědět, že 100 == 3s, tím pádem 200 == 6s. A my si teď v nastavení (pravým tlačítkem na play animation). Takže se zaměřte na část Playback, zde můžete nastavit rychlost time slideru. Na výslednou rychlost videa to však účinek nemá. A pod touto najdete část Animation, zde můžete nastavit od kolika do kolika bodu má lišta ukazovat. Takže do Length můžete místo 100 zadat jakkoli číslo, třeba těch 200, a pak potvrdit OK. Časová osa se hned změní. Teď se do toho nastavení znovu vraťte a zaměřte se na část Time Display. Měli by jste tam mít označenou položku Frames("body"). Asi nejlepší možnost, kterou byste mohli využít, je asi SMPTE. Ta vám místo "bodů" bude ukazovat čas.
A teď trochu teorie k animaci. Pokud budeme chtít animovat objekt, nesmíme zapomenout popondat time slidre. Pokaždé když budeme animovat vytvoří se nám na ose "soudek". Existuje pár možností "soudku" a to pokud jste s objektem pohybovali, rotovali nebo zmenšovali.

A teď k samotné animaci:
První co uděláme si klikneme na tlačítko Auto Key. Po té by vám mělo okno zčervenat. Takže si s time slider poposuňte. Pokud máte body tak třeba na 20, pokud čas tak třeba na 1s, je to na vás. Pak si označte objekt, aktivujte si buď move, rotate nebo scale. A zkuste objekt popondat popřípadě rotovat nebo zvětšovat. Poté uchopte Time Slider a zkuste se vrátit zpět na nulu a zase zpět. Objekt by se měl pohybovat. Takže vám přeji mnoho zábavy s animací :)).

Pokud jste tedy naanimovali a zvolili si nastavení, tak se vrhneme k renderu videa. Stiskněte tlačítko F10. Naběhne vám nastavení renderu. Zůstaneme v kartě Common. Zde se zaměříme hned na první část Time Output. Předpokládám, že máte zatrhlou položku Single. Znamená, že vyrenderuje jen snímek na kterým leží time slider. My zatrhneme tu druhou možnost Acitive Time Segment. Vyrenderuje nám to všechny body. Pak tam máte další možnosti. Díky nim můžete třeba vyrenderovat určitou část. Další část nastavení je Output Size. Zde si můžete nastavit rozměry videa. Další část je Options zde můžete zatrhnout co vše se má renderovat. Doporučuji nechat původní nastavení. A pak jedna z našich nejdůležitějších částí Render Output. Zde máte tlačítko Files. Klikněte a zvolte, kam se vám má video uložit. Náležitě ho pojmenujte a pod pojmenováním najdete formát. A zde musíte zvolit formát na videa, tedy AVI, MOV. Po odkliknutí uložit vám naběhne tabulka aby jste zvolili kodek pro přehrávání. Po odsouhlasení jste zpět v nastavení renderu. Ještě dole nezapomeňte zvolit pohled. Pak stačí kliknout na tlačítko render. Video se začne po té renderovat.










Nastavení světel - aktivování stínů

A nacházíme se asi u jedno z nejdůležitějších nastavení, které nás přivedou zase blíže realitě. Díky stínům nám nebudou levitovat objekty ve vzduchu, ale konečně je posadíme na zadnici :)).
Takže postup je jednoduchý. Ve scéně si vytvořte ze základních objektů nějaké zátiší... musí tam být podložka. Pak si naaplikujte do scény světlo-omi. Create->Lights->omi. Umístěte omi někam nad zátiší a trochu ze strany. Po té klikněte na modify (musíte mít označené omi), a máme tu nastavení.
Rozbalte si položku Intensity/color/Attenuation. Jak název napovídá, zde můžeme nastavit intenzitu -> Multiplier a hned za tím bílý čtvereček. Tím můžete nastavit barvu nasvícení. Můžete nechat základní nastavení.
Po té si rozbalte General Parameters. První část Light Type. Zde můžete světlo vypnout nebo změnit na jiný druh světla. Zanechte původní nastavení. Další část je Shadows. Zde zatrhněte položku On. A pod tím zvolte druh. Použijme Area Shadows. A tím by jsme měli nastavený stíny. Jednoduše vyrenderujte-F9.










Úkol

Sestavte (nebo vymodelujte) zátiší. Nezapomeňte na podložku. Ve scéně musí být 2x omi a nastavené na stíny!

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor tvoří grafiku v 3Ds Maxu.

Nové články

Obrázek ke článku Stavebnice umělé inteligence 1

Stavebnice umělé inteligence 1

Článek popisuje první část stavebnice umělé inteligence. Obsahuje lineární a plošnou optimalizaci.  Demo verzi je možné použít pro výuku i zájmovou činnost. Profesionální verze je určena pro vývojáře, kteří chtějí integrovat popsané moduly do svých systémů.

Obrázek ke článku Hybridní inteligentní systémy 2

Hybridní inteligentní systémy 2

V technické praxi využíváme často kombinaci různých disciplín umělé inteligence a klasických výpočtů. Takovým systémům říkáme hybridní systémy. V tomto článku se zmíním o určitém typu hybridního systému, který je užitečný ve velmi složitých výrobních procesech.

Obrázek ke článku Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Vedení týmu v oboru informačních technologií se nijak zvlášť neliší od jiných oborů. Přesto však IT manažeři čelí výzvě v podobě velmi rychlého rozvoje a tím i rostoucími nároky na své lidi. Udržet pozornost, motivaci a efektivitu týmu vyžaduje opravdu pevné manažerské základy a zároveň otevřenost a flexibilitu pro stále nové výzvy.

Obrázek ke článku Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý