Grafický editor - 3. díl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Grafický editor - 3. dílGrafický editor - 3. díl

 

Grafický editor - 3. díl

Google       Google       31. 12. 2005       10 571×

Jednu dobu jsem si myslel, že pokračování snad už ani nenapíšu, ale nakonec je tedy ve třetím díle a doufám, že ne posledním. ..

Původně se tento seriál měl zaměřovat na vytváření grafického editoru pěkně od začátku do konce, ale plány se, stejně jako mnoho věcí, mění, a proto to přesně takto nebude, ale víceméně vám budu představovat po jednotlivých dílech různé nástroje a fígly, kterých můžete využít a na závěr z nich celý grafický editor, který předčí i Malování, poskládat.

Určitě každý z vás z Malování zná nástroj, kterému se říká tužka. Možná vám to přijde triviální, ale my se jím budeme zabývat a napíšeme si modul, který bude funkci tužka plnit. Tužka, jak víte, může mít různou tvrdost, ale my se budeme zabývat spíše tloušťkou její stopy. V typickém windowsovém Malování může mít i více barev a i my se budeme tohoto držet.

Pracovat budeme na ovládacím prvku Picture a celý kód v modulu bude jen jediná procedura:


Public dravv

Public Sub Pencil(Img As PictureBox, X As Single, Y As Single, Width As Long, Button As Integer, Clr As Long)
Img.DrawWidth = Width
Img.AutoRedraw = True
    If Button = 1 Then
      If dravv = False Then
        dravv = True
        Img.Line (X, Y)-(X, Y), Clr
      Else
        Img.Line -(X, Y), Clr
      End If
      Img.Refresh
    Else
      dravv = False
    End If
End Sub

A co může být jednodušší, než tento kód, který potom stačí volat z událostí mouse move a mouse down. A co třeba přidat rozhodovací strukturu, která by umožňovala kreslit jinou barvou, když máte stisklé pravé tlačítko? Je to záležitost na pár vteřin, tak proč se do toho nepustit? Ještě příklad volání procedury:


Private Sub Picture1_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Pencil Picture1, X, Y, 10, Button, &HFF
End Sub

Private Sub Picture1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Pencil Picture1, X, Y, 1, Button, &H0
End Sub

Ještě musím dodat, že pokud pracujete na větším projektu, tak jako parametr nepoužívejte barvu, ale udělejte z ní veřejnou proměnnou, ke které bude mít přístup každá funkce, stejně tak to udělejte i s druhou barvou výběru. Je lepší mít po ruce dvě barvy, protože stále odklikávat pryč pro změnu barvy je celkem hloupé. Doporučuju se zaměřit především na správu palety barev, protože mnohdy ani špičkové programy za několik tisíc korun ji nemají řešenou zrovna nejlépe, narozdíl od jednoho free prográmku, jehož jméno si bohužel nepamatuju, ale vím, že právě toto mě na něm, asi jako jediné, zaujalo, jinak to byl, dejme tomu, propadák, který neměl šanci se v konkurenci uplatnit. Věnujte tedy paletě barev velkou spoustu času a neprohloupíte. Barvy jsou při malování to nejdůležitější. Vše se dá nakreslit jen pomocí tužky a barev, ale dá to moc práce, proto si příště ukážeme nějaké jiné nástroje. Nejspíš to bude štětec.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku Stavebnice umělé inteligence 1

Stavebnice umělé inteligence 1

Článek popisuje první část stavebnice umělé inteligence. Obsahuje lineární a plošnou optimalizaci.  Demo verzi je možné použít pro výuku i zájmovou činnost. Profesionální verze je určena pro vývojáře, kteří chtějí integrovat popsané moduly do svých systémů.

Obrázek ke článku Hybridní inteligentní systémy 2

Hybridní inteligentní systémy 2

V technické praxi využíváme často kombinaci různých disciplín umělé inteligence a klasických výpočtů. Takovým systémům říkáme hybridní systémy. V tomto článku se zmíním o určitém typu hybridního systému, který je užitečný ve velmi složitých výrobních procesech.

Obrázek ke článku Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Vedení týmu v oboru informačních technologií se nijak zvlášť neliší od jiných oborů. Přesto však IT manažeři čelí výzvě v podobě velmi rychlého rozvoje a tím i rostoucími nároky na své lidi. Udržet pozornost, motivaci a efektivitu týmu vyžaduje opravdu pevné manažerské základy a zároveň otevřenost a flexibilitu pro stále nové výzvy.

Obrázek ke článku Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý