Saturace je pravý opak desaturace a funguje tak, že obrázku přidáme na barvách. Tato úprava není tak častá jako desaturace, ale využít se dá. Její vytvoření mi dalo více zabrat než desaturace, ale složité to nebylo.
Nebudu toho uvádět moc, mohlo by to na vás zanechat následky, tak tady je kód a pod ním jen krátký kometář.
Declare Function SetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal crColor As Long) As Long
Declare Function GetPixel Lib "gdi32" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long) As Long
Public Sub Saturace(Img As PictureBox, Fx As Byte)
Const RGBMax = 256
Img.DrawWidth = 1
Img.ScaleMode = 3
Img.AutoRedraw = True
On Error Resume Next
For x = 0 To Img.ScaleWidth
For y = 0 To Img.ScaleHeight
DoEvents
Imgp = GetPixel(Img.hdc, x, y)
b = Imgp \ RGBMax \ RGBMax
g = (Imgp \ RGBMax) Mod RGBMax
r = Imgp Mod RGBMax
r1 = (r * 3) - (g + b)
g1 = (g * 3) - (r + b)
b1 = (b * 3) - (g + r)
r1 = ((r * Fx) + r1) / (Fx + 1)
g1 = ((g * Fx) + g1) / (Fx + 1)
b1 = ((b * Fx) + b1) / (Fx + 1)
If r1 >= 255 Then r1 = 255
If g1 >= 255 Then g1 = 255
If b1 >= 255 Then b1 = 255
If r1 <= 0 Then r1 = 1
If g1 <= 0 Then g1 = 1
If b1 <= 0 Then b1 = 1
Call SetPixel(Img.hdc, x, y, RGB(r1, g1, b1))
Next y
DoEvents
Next x
Img.Refresh
End Sub
Je to jednoduché, jako parametr Fx se doplní síla saturace. Čím větší číslo, tím menší saturace, takže při 25 sotva něco postřehnete, zatímco u nuly je efekt výrazný. Pokud je saturace přílišná, vyvstává na obrázcích kresba komprimace, např. u JPG. Záleží ovšem na kvalitě obrázku atd.