Lara Croft se dočkala zápisu do Guinessovy knihy rekordů coby nejúspěšnější herní hrdinka. Po doslovném propadáku, jenž nám předvedl šestý díl série, byla poslána na plastickou operaci, které se ujalo studio chirurgů z Crystal Dynamics.
Když změnu, tak od základu
Uzpůsobit Laru trendům jednadvacátého století a současným požadavkům herní obce nebylo nikterak složité. Tvůrci šli jednoduše s dobou – více než v kterémkoliv z předchozích dílů hraje v Legend důležitou roli výprava. Animace i herní děj prolínají vzpomínky na Lařino dětství, aby dotvořily fragmenty příběhu. Novodobý přístup se ukrývá také ve zvoleném herním systému. Autoři sáhli po uzavřeném konceptu obrovských místností, které jsou jedinou nevyřešenou hádankou. Pravda, jejich motiv se opakuje, ale vše je dávkováno v příjemných a snadno stravitelných porcích.
Bohužel, každá světlá stránka skrývá i trochu temnoty – v případě hádanek je jimi omezení v podobě jediného řešení. Ztrácí se tím jakákoliv opakovatelná hratelnost, kdy budete jen těžko hledat motivaci, abyste se znovu nechali sličnou Larou svést.
Více screenshotů naleznete zde
Závidí jí i perský princ
Další novinkou je zakomponování interaktivních animací. Představte si klasickou animovanou sekvenci, jež přejde ve vém průběhu v drobnou mezihru, kdy musíte Laře pomoci z krizových situací. Když bude s větrem o závod utíkat neznámému nepříteli, náhle se na obrazovce objeví bílé směrové šipky. Hráč musí v takový okamžik zareagovat, zmáčknout odpovídající šipku nebo další klávesu, aby Laru zachránil před možným malérem.
Lady Croft je nicméně svérázná žena, jejíž akrobatické schopnosti zažily renesanci. Šplhání po římsách a vyskakování/přeskakování z jedné na druhou je základním kamenem, jenž doplňuje využívání lana nebo ručkování nad propastmi. Ani ve finále v podání dojmu z grafiky Tomb Raider: Legend neselhává. Pravé hody však rozpoutá až spuštění pokročilých efektů v nastavení hry, které dokáží i výkonnému počítači řádně zavařit. Grafické pozlátko nicméně není tím, co dělá z Tomb Raider: Legend dobrou hru – její síla se ukrývá v hratelnosti.