× Aktuálně z oboru

Prezentace Embarcadero RAD Studio 10.2 "Tokyo" [ clanek/2017021000-prezentace-embarcadero-rad-studio-10-2-tokyo/ ]
Celá zprávička [ clanek/2017021000-prezentace-embarcadero-rad-studio-10-2-tokyo/ ]

Rome: Total War

[ http://programujte.com/profil/20356-jan-ivancik/ ]Google [ ?rel=author ]       [ http://programujte.com/profil/75-martin-zak/ ]Google [ :?rel=author ]       24. 8. 2006       9 686×

Rozhodol som sa Vám dnes predstaviť jednu hru zo série Total War, konkrétne Rome: Total War.

Hra je umiestnená do rozmedzia rokov −273 až +14. Je to stratégia, ktorú nemôžeme zaradiť medzi žiadny typický žáner stratégií (ako napríklad o Warcrafte povieme, že je to budovateľská stratégia). Otázka znie: čím sa líši?

Dalo by sa povedať, že je to taký dobrý mix viacerých známych hier. Na jednej strane je to ťahová stratégia, ktorej podstatou je dobiť celý svet znázornený na mape (väčšina Európy, sever Afriky, a Blízky východ), kde sa staráte o mestá a vojakov ako vo všetkým znalcom stratégií známom Heroes of Might & Magic, na strane druhej, keď dôjde k boji, máte dve možnosti, a to buď si vyberiete automatický výsledok, alebo si vychutnáte podstatu, a to sú naozaj prepracované boje, kde sa stretávajú tisícky vojakov (hru perfektne dopĺňajú zvukové efekty) a je len na Vás, aby ste vymysleli dobrú stratégiu, ako nepriateľa obkľúčiť, vyhnúť sa smrtiacim šípom či dobyť jeho pevnosť, ktorú strážia oveľa početnejšie zástupy vojakov, než sú tie Vaše.

To by bolo uvedenie do problematiky a teraz ešte spresním, ako je hra rozdelená. Takže po prejdení neodmysliteľného tutorialu sa sprístupnia štyri typy hry: Imperial Campaign (podstata, ktorú som rozpísal vyššie), Historical Battle (čiže bitka, ktorá sa naozaj stala), Custom Battle a Quick Battle.


Článek stažen z webu Programujte.com [ http://programujte.com/clanek/2006073003-rome-total-war/ ].