Half-Life 2: Episode One
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Half-Life 2: Episode OneHalf-Life 2: Episode One

 

Half-Life 2: Episode One

Google       Google       26. 11. 2006       14 898×

Konečně mám tu čest psát recenzi na pokračování výborné série Half-Life. Povedla se Episode One? Narovinu vám řeknu, že ano.

Každý, kdo se trochu zajímá o počítačovou zábavu, jistě slyšel o sérii Half-Life. Half-Life je fenomén, který chytnul obrovské množství hráčů. První díl se stal legendou, druhý téměř modlou. Ale ponechme historii někde v zákoutí a vrhněme se na nejnovější počin Valve – vzor mnoha herních vývojářů a tvůrce Half-Life.

Příběh

Příběh Episode One přímo navazuje na původní hru. Spolu s Alyx Vance jste vy, Gordon Freeman, zničil teleport Citadely – stěžejní bod cizácké rasy Combine, která zhruba před 10 lety napadla Zemi. Nicméně osud vás asi nemá moc v lásce – nastala exploze, kterou byste normálně nepřežili, ale naštěstí vás zachránil G-Man – tajemný muž s kufříkem, který vás všude kontroluje. Byl jste jím uložen do stáze (jakéhosi umělého spánku) a tam ponechán do doby, než měl znovu přijít váš čas (rozumějte další nadlidský úkol). Ale co se stalo s Alyx? Na tu se G-Man vykašlal a nechal ji napospas výbuchu. Ovšem to se nelíbilo skupině fialových Vortigauntů, kteří Alyx zachránili a vás unesli ze spárů G-Mana. Jaký je úkol? Utéct z rozpadajícího se City 17!

O hře

Ještě chvíli zůstaneme u příběhu. Ten vás, koneckonců jako v každé hře ze série Half-Life, naprosto pohltí. Ve Valve si velice zakládali na výpravě a hlavně atmosféře. Citadela se pomalu hroutí, město taky, hnutí odporu z posledních sil bojuje proti roztroušeným jednotkám Combine. Hmm, super. Lokace jsou velice nápadité a povedené. Budete zírat na destabilizované jádro Citadely, doslova bojovat o přežití v garážích zamořených zombiemi, procházet nemocnicí plnou, jak jinak než zombie, a v ulicích města zdrhat před armádou antlionů (takoví velcí brouci, ne nepodobní těm z Hvězdné pěchoty). Nepřátelé zůstali stejní jako v původní hře. Pro neznalé, jmenuji např. zombie, antliony, jednotky Combine, otravné headcraby nebo barnacly. Jenom přibyl nový druh zombie – Zombine, což není nic jiného, než zombifikovaný voják Combine. A výčtem zbraní vás taky nepotěším, protože žádné nepřibyly. Ale nevadí, i s těmi starými (samopal, magnumka, pulsní puška, gravity gun aj.) bylo přece dost srandy :-). Říkáte si – přinesla vůbec Episode One něco nového? Něco, kvůli čemu se vyplatí ji koupit? Ano! Je to Alyx. Tentokrát ji nebudete potkávat jen v několika naskriptovaných situacích. V Episode One bude celou dobu po vašem boku. Mnohokrát vám zachrání krk. Koordinace s ní je díky vysoké umělé inteligenci na skvělé úrovni. Moc se mi líbila třetí kapitola Lowlife, kdy jste na ní téměř stoprocentně závislí – vy máte baterku, ona zbraň. Pokud vám toto tvrzení nedává moc smysl, tak vězte, že všude kolem je úplná tma. A Alyx noční vidění nemá, takže jí na ty odporné zombíky musíte posvítit. A hned, co získáte brokovnici… Mlask… To začne teprve ta pravá akce! Jinak si s vámi Alyx povídá (spíš vede monolog, viz níže) a vtipkuje. Kdo myslíte, že vymyslel název Zombine?

Přinesla vůbec Episode One něco nového? Něco, kvůli čemu se vyplatí ji koupit? Ano! Je to Alyx.

To byly klady. Teď přijdou dva zápory. Za prvé, Gordon stále neumí mluvit. Upřímně, už mi to začíná dost vadit. Dám vám příklad. Hned na začátku vás Alyx s Dogem vykopou zpod sutin. Alyx má neskonale velkou radost, vrhne se vám kolem krku. A Gordon? Jenom stojí a blbě čumí (popř. chodí kolem, to záleží na vás). Nebo na začátku kapitoly Lowlife. Alyx je skoro na dně. Je unavená z neustálého boje a navíc měla otřesný zážitek s jedním Stalkerem. A Gordon? Musí jít dál. Žádné slovo útěchy, prostě nic. Samozřejmě to nevadí, skripty zajistí, že se Alyx vzpamatuje a bojuje dál. No řekněte – má TO univerzitní vzdělání a ani TO neumí mluvit?! No, překousněme TO a vrhněme se do největšího mínusu hry – do délky. Zkušení hráči ji za dvě hodiny zvládnou, ti méně zkušení nebo prostě ti, co si okolí a příběh (rozumějte dialogy) vychutnávají, ji dokončí do pěti hodin, což opravdu není mnoho.

Ještě je mou povinností zmínit se o grafice. Ta je prostě a jednoduše úžasná (co byste taky čekali od Source enginu, na kterém hra běží). Je na ještě lepší úrovni než v původní hře, hlavně díky podpoře HDR (High Dynamic Range). Textury jsou ostré a ve vysokém rozlišení, zvuky zní reálně, modely vypadají velice věrně. Budete si pochvalovat odlesky na vodě, žasnout nad špičkovou mimikou obličeje, ale to není to nejlepší; snad nejúžasnější vymožeností hry je fyzika. Každý předmět můžete uchopit a dělat s ním všechno možné. To skvěle využijete ve spojení s Gravity Gun (viz box výše vpravo). O všechny ty fyzikální vymoženosti se stará engine Havok. A takhle bych mohl pokračovat donekonečna.

Teď si asi řeknete, jak to musí být extrémně náročné na hardware. Opak je pravdou. Engine je skvěle optimalizován, bez problémů jej rozběhnete i na zlaté střední třídě, což se v dnešních hrách už tak často nevidí. Za to si lidé z Valve zaslouží velkou pochvalu.

Minimální konfigurace Doporučená konfigurace
Procesor 1,2 GHz 2,4 GHz
Paměť RAM 256 MB 512 MB
Grafická karta 128 MB s DirectX + podpora HDR
Místo na disku 2 GB 2 GB
Poznámka internetové připojení  

Oficiální homepage: http://ep1.half-life2.com

Steam: http://www.steampowered.com

Závěr

Závěr je jednoznačný. Episode One je opravdu výbornou, nicméně krátkou hrou (můžete použít označení datadisk, ale Episode One ke svému běhu původní hru nevyžaduje). Přináší vysoce kvalitní příběh a vytříbenou hratelnost. Navíc si můžete zapnout komentáře tvůrců, z nichž se dozvíte všechno možné o vývoji hry. Ty doporučuji číst až po prvním dohrání. No prostě kupujte a těšte se na Episode Two.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor rád sleduje anime, zabývá se PHP a C++

Nové články

Obrázek ke článku Stavebnice umělé inteligence 1

Stavebnice umělé inteligence 1

Článek popisuje první část stavebnice umělé inteligence. Obsahuje lineární a plošnou optimalizaci.  Demo verzi je možné použít pro výuku i zájmovou činnost. Profesionální verze je určena pro vývojáře, kteří chtějí integrovat popsané moduly do svých systémů.

Obrázek ke článku Hybridní inteligentní systémy 2

Hybridní inteligentní systémy 2

V technické praxi využíváme často kombinaci různých disciplín umělé inteligence a klasických výpočtů. Takovým systémům říkáme hybridní systémy. V tomto článku se zmíním o určitém typu hybridního systému, který je užitečný ve velmi složitých výrobních procesech.

Obrázek ke článku Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Vedení týmu v oboru informačních technologií se nijak zvlášť neliší od jiných oborů. Přesto však IT manažeři čelí výzvě v podobě velmi rychlého rozvoje a tím i rostoucími nároky na své lidi. Udržet pozornost, motivaci a efektivitu týmu vyžaduje opravdu pevné manažerské základy a zároveň otevřenost a flexibilitu pro stále nové výzvy.

Obrázek ke článku Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý