× Aktuálně z oboru

SHIELD Experience Upgrade 7 – méně hledání a více zábavy [ clanek/2018052902-shield-experience-upgrade-7-mene-hledani-a-vice-zabavy/ ]
Celá zprávička [ clanek/2018052902-shield-experience-upgrade-7-mene-hledani-a-vice-zabavy/ ]

ZModeler – tvorba dýmu

[ http://programujte.com/profil/7799-martin-valent/ ]Google [ ?rel=author ]       28. 4. 2007       23 818×

  1. Tvorba dymu.
  2. Objekt s dymom.
  3. Úloha.

Dym je takpovediac základ dobrej hry, v ktorej sa nachádzajú autá. Takýto dym môžete vidieť napríklad v hre GTA San Andreas, a to z výfuku auta alebo z dútniku. Niekedy môžete dym zazrieť na komínoch fabrík. V tejto časti kurzu sa pozrieme na to, ako sa tento dym tvorí. Normálny generovaný dym vyzerá takto:

Názornejší príklad dymu, ktorý vychádza z prázdnej trubky. Po úpravách to môže byť výfuk, komín domu alebo fabriky.

Takýto dym môžete editovať, a to menením farby, rotácie, rýchlosti, veľkosti a mnohým iným.

Tvorba dymu

Dym sa generuje automaticky, no len ho treba z niekade generovať. Na to nám poslúži kocka, z ktorej sa bude náš dym generovať. A tiež nám bude táto kocka slúžiť na umiestenie generovaného dymu. Keď už máte kocku hotovú, tak už len treba pridať dym. Stlačte na anglickej klávesnici 4 a označte celú kocku. Potom stlačte Ctrl + A. Tam vyberte možnosť rendering:

Vyberte dymový generátor, vďaka tomu sa potom v okne aktivuje ďalšie menu.

Najprv stlačte vytvoriť, aby sa daný dym vytvoril. Nasledovne dajte dajte prideliť.

Po pridelení by sa vám mal generovať dym. Teraz sa pozrieme na vlastnosti dymu, tj. property:

  1. Name (meno) – určuje meno alebo názov.
  2. Durability (životnosť) – určuje dĺžku trvania dymu, lepšie povedané: dĺžku od kade po kade má ísť dym.
  3. Clouds (mraky) – určuje hustotu mraku.
  4. Phases (etapy) – určuje časti dymu, číslom sa určuje počet častí.
  5. Color (farba) – určuje farbu daných etáp.
  6. Speed (rýchlosť) – určuje rýchlosť dymu.
  7. Density (hustota) – určuje hustotu etáp.
  8. Rotation (rotácia) – určuje rotáciu etáp.
  9. Expansion (rozšírenie) – určuje veľkosť etáp.
  10. Disperse (rozptýliť) – určuje rozptýlenie etáp.

Etapa je časový úsek dymu, počet etáp je maximálne 20.

Príklad časovej etapy, ktorá je rozdelená na 20 častí. Prvé časti sú svetlé a každá ďalšia je tmavšia.

Výsledok bude taký, že prvý kúsok bude biely a posledný bude tmavý (čierny).

Objekt s dymom

Náš objekt, ktorý bude mať dym, je výfuk. Tento objekt budete môcť v budúcnosti pridať nejakému autu, poprípade ho prerobiť na komín. Najprv je dôležité si vytvoriť trubku, do ktorej usadíme kocku. Kocka nesmie byť väčšia ako je trubka, jej veľkosť by mala byť taká, aby sa v reálnom živote dnu zmestila.

  • Durability: 60 – 90.
  • Clouds: 40 – 60.
  • Phases: 3 a viac.
  • Farba dymu: svetlosivá.
  • Speed: Maximálna.
  • Rotation: Minimálna.
  • Expansion: Nastaviť podľa oka.
  • Disperse: Čo najmenej, ale nie úplne minimum.

Výsledok nášho vytvoreného výfuku by mal mať obdobu tomuto:

Úloha

Na úlohu vám dávam vytvoriť komín, ktorý bude vychádzať z fabriky. Fabrika môže byť, v tomto prípade, obyčajná kocka. Nezabudnite, aby ten komín vylučoval dym.


Článek stažen z webu Programujte.com [ http://programujte.com/clanek/2007021605-zmodeler-tvorba-dymu/ ].