Pro neznalé, Blender je 3D grafický nástroj. Je volně šiřitelný, velice schopný pohodlně se ovládá a bez problému se může rovnat s placenými nástroji, jako je 3D Max. Mně osobně se v něm dělá ještě lépe. Blender navíc plně spolupracuje s jazykem Python, takže jejich kombinací můžeme tvořit i jednodušší hry.
No, ale abych se vrátil zpět k verzi 2.44. Ta, nejen že jako každá předchozí verze opravuje bugy z verzí minulých, ale navíc jako první plně podporuje 64 bitů. Verze také opravuje bugy funkce vyřezávání, kterou nabídla poprvé minulá verze. V položce materiálů se nyní nachází nová funkce, a to Subsurface scattering (podpovrchové rozptýlení), ta je vhodná pro renderování materiálů, jako je kůže, mléko, krém, kečup atd. Vylepšena je také práce s animacemi a nezapomnělo se ani ne fyzický engine.