× Aktuálně z oboru

SHIELD Experience Upgrade 7 – méně hledání a více zábavy [ clanek/2018052902-shield-experience-upgrade-7-mene-hledani-a-vice-zabavy/ ]
Celá zprávička [ clanek/2018052902-shield-experience-upgrade-7-mene-hledani-a-vice-zabavy/ ]

Microsoft Imagine Cup 2008

[ http://programujte.com/profil/1100-tomas-bobek/ ]Google [ ?rel=author ]       [ http://programujte.com/profil/118-zdenek-lehocky/ ]Google [ ?rel=author ]       25. 11. 2007       11 408×

Microsoft otevírá již šestý ročník studentského klání Imagine Cup, jehož cílem je inspirovat mladé lidi k využití informačních technologií pro zvyšování kvality lidského života. Tématem letošního ročníku je životní prostředí: „Představte si svět, ve kterém technologie přinášejí trvale udržitelné životní prostředí“. Studenti mohou sami definovat svůj pohled na životní prostředí a v šesti vypsaných kategoriích mohou navrhnout vlastní přístup k vylepšení této neoddělitelné součásti lidského života.

Soutěž je rozdělena do několika kol. Soutěžící v kategorii „Softwarový návrh“ se utkají v regionálním českém kole a vítěz postoupí do celosvětového finále, které proběhne 1. až 8. července 2008 v Paříži. Studenti v ostatních soutěžních kategoriích bojují většinou on-line se svými mezinárodními soupeři a jsou průběžně vyřazováni. Do mezinárodního finále pak postupuje pouze 6 nejlepších týmů či jednotlivců v každé kategorii. Nejlepší návrhy budou oceněny finanční odměnou ve výši 170 000 amerických dolarů. Kromě ocenění znamená pro studenty úspěšná účast v soutěži také nové profesní příležitosti a šanci ovlivnit životy ostatních lidí. Do soutěže se mohou zapojit studenti starší 16 let.

O soutěži Imagine Cup 2008

Co vše může znamenat trvale udržitelné životní prostředí?

Představte si moderní svět, v kterém jsou technologie zcela neodmyslitelnou součástí života na celé planetě. Svět, kde software umožňuje lehce interpretovat indikátory stavu životního prostředí, předpovídat dopady našeho chování, racionalizovat spotřebu přírodních surovin a žít více v souladu se životním prostředím. Imagine Cup 2008 se zaměřuje na studenty po celém světě, aby aktivně přispěli k misi pro ochranu světa pro další generace. Pro některé z nás znamená udržitelné životní prostředí něco jako možnost dýchat čerstvý vzduch pokaždé, když si otevřeme okno. Pro jiné to znamená znatelné zlepšení klíčových indikátorů stavu životního prostředí. Ať se podíváme z jakéhokoliv úhlu, správné použití technologií může skutečně efektivně pomoci vyřešit tento problém, a to v globálním měřítku.

Kategorie

Soutěž Imagine Cup probíhá v následujících kategoriích, z nichž některé probíhají až do finále on-line způsobem.

Technologické řešení

  • Softwarový návrh – vyžaduje od studentů technické znalosti a kreativitu při návrhu softwarového řešení aktuálního problému. Studenti musejí přijít s nápadem, na jeho základě vytvořit projekt a realizovat celý vývojový proces. Soutěžní návrhy hodnotí odborná porota podle stupně inovace, dopadu na cílovou skupinu a celkové efektivity. Této kategorie se soutěžící účastní osobně a z regionálního kola postupují přímo do celosvětového finále v Paříži.
  • Embedded vývoj – účastníci v této kategorii mají vyvinout funkční prototyp integrovaného zařízení s operačním systémem Windows CE, které bude možné využít k naplnění tématu letošního ročníku soutěže Imagine Cup.
  • Vývoj her – tato kategorie se v soutěži Imagine Cup objevuje zcela poprvé a lze ji označit za jeden z nejnáročnějších testů kreativity a technických dovedností. Úkolem totiž bude vytvořit hru, která bude nejen zábavná, ale zároveň bude souviset s tématem letošního ročníku. S využitím zcela nového vývojového prostředí XNA Game Studio Express budou mít soutěžící studenti navíc šanci zviditelnit své hry v mezinárodním měřítku a kromě finančních odměn dostanou i příležitost navštívit společnost Microsoft a předvést své projekty týmu zabývajícím se vývojem her pro Xbox 360.

Znalostní soutěže

  • Projekt Hoshimi – programátorský souboj, ve kterém se soutěžící snaží co nejrychleji naprogramovat chování a strategii předem specifikovaných postav v počítačové hře.
  • Informační technologie – kategorie, která ověřuje znalosti studentů v oblasti síťových, serverových a databázových technologií a schopnosti reálné analýzy a strategického rozhodování v IT prostředí.
  • Algoritmy – vtéto kategorii studenti soutěží vřešení logických problémů, algoritmických hlavolamů a programování.

Digitální umění

  • Fotografie – Prostřednictvím digitální fotografie jako jediného komunikačního prostředku mají účastníci soutěže vyprávět příběh z oblasti školství a vzdělávání s cílem vyprovokovat dialog s publikem.
  • Krátký film – účastníci soutěže mají za úkol napsat scénář, natočit jej a sestříhat natočený materiál do podoby krátkometrážního filmu věnovaného aktuálnímu tématu soutěže Imagine Cup.
  • Interface dizajnér – úkolem této kategorie je motivovat studenty k vytvoření novátorského uživatelského rozhraní, které bude splňovat ergonomické požadavky a zároveň bude efektivní a vizuálně atraktivní.

Více informací na www.imaginecup.cz [ http://www.imaginecup.cz ].


Článek stažen z webu Programujte.com [ http://programujte.com/clanek/2007112300-microsoft-imagine-cup-2008/ ].