ASP.NET MVC v praxi od A do Z, 13. díl – Microsoft Bing Maps
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

ASP.NET MVC v praxi od A do Z, 13. díl – Microsoft Bing MapsASP.NET MVC v praxi od A do Z, 13. díl – Microsoft Bing Maps

 

ASP.NET MVC v praxi od A do Z, 13. díl – Microsoft Bing Maps

Google       Google       24. 9. 2009       19 694×

V tomto dílu integrujeme interaktivní mapu do views Create, Edit a Details.

Základem bude vytvoření view s názvem Map. Je asi jasné, že tento view bude partial, protože ho budeme používat hned v několika dalších views.

Vytvoření view Map

V Solution Exploreru klikneme pravým tlačítkem na adresář „ViewsDinners“ a zvolíme Add->View. Pojmenujeme ho Map, nastavíme jako partial a bude strongly-typed, protože mu budeme předávat Dinner objekt, ze kterého se budou číst údaje o poloze místa konání.

Nový, téměř prázdný soubor naplníme tímto kódem:

<%@ Control Language="C#" Inherits="System.Web.Mvc.ViewUserControl<NerdDinner.Models.Dinner>" %>

<script src="http://dev.virtualearth.net/mapcontrol/mapcontrol.ashx?v=6.2" type="text/javascript"></script>
<script src="/Scripts/Map.js" type="text/javascript"></script>

<div id="theMap">
</div>

<script type="text/javascript">
   
    $(document).ready(function() {
        var latitude = <%=Model.Latitude%>;
        var longitude = <%=Model.Longitude%>;
                
        if ((latitude == 0) || (longitude == 0))
            LoadMap();
        else
            LoadMap(latitude, longitude, mapLoaded);
    });
      
   function mapLoaded() {
        var title = "<%=Html.Encode(Model.Title) %>";
        var address = "<%=Html.Encode(Model.Address) %>";
    
        LoadPin(center, title, address);
        map.SetZoomLevel(14);
    } 
      
</script>

Jak sami vidíte, kód se skládá převážně z JavaScriptu. První tag script odkazuje na knihovnu MS Virtual Earth 6.2 (nově Microsoft Bing Maps for Enterprise), druhý odkazuje na (zatím) neexistující soubor Map.js, který za chviličku vytvoříme. Pak tam máme div „theMap“ do kterého budeme vykreslovat samotnou mapu.

Na konec máme blok JavaScriptového kódu, který definuje dvě funkce – první používá jQuery k volání jiné funkce, jakmile je stránka připravená ke spouštění kódu na straně klienta. Volá funkci LoadMap, kterou vytvoříme v již zmiňovaném souboru Map.js (ta se bude starat o načtení mapy). Druhá je callback funkce, která se zavolá, jakmile bude mapa načtena, a přidá na mapu „připínáček“ na zadané souřadnice.

Soubor Map.js

Pro vytvoření souboru klikneme v Solution Exploreru pravým tlačítkem na složku „Scripts“, zvolíme Add-> New Item, jako typ souboru vybereme JScript File a pojmenujeme ho Map.js. Hned poté do něj vložíme kód níže. Neděste se, není tak složitý, jak se na první pohled zdá. Nemusíte mít ani velké znalosti JavaScriptu a knihovny Virtual Earth, abyste alespoň zhruba pochopili, co a jak funguje.

var map = null;
var points = [];
var shapes = [];
var center = null;

function LoadMap(latitude, longitude, onMapLoaded) {
    map = new VEMap('theMap');
    options = new VEMapOptions();
    options.EnableBirdseye = false;

    // Zmenšíme ovládací panel mapy.
    map.SetDashboardSize(VEDashboardSize.Small);

    if (onMapLoaded != null)
        map.onLoadMap = onMapLoaded;

    if (latitude != null && longitude != null) {
        center = new VELatLong(latitude, longitude);
    }

    map.LoadMap(center, null, null, null, null, null, null, options);
}

function LoadPin(LL, name, description) {
    var shape = new VEShape(VEShapeType.Pushpin, LL);

    // Přidáme obrázek připínáčku společně s popiskem.
    shape.SetTitle("<span class="pinTitle"> " + escape(name) + "</span>");
    if (description !== undefined) {
        shape.SetDescription("<p class="pinDetails">" +
        escape(description) + "</p>");
    }
    map.AddShape(shape);
    points.push(LL);
    shapes.push(shape);
}

function FindAddressOnMap(where) {
    var numberOfResults = 20;
    var setBestMapView = true;
    var showResults = true;

    map.Find("", where, null, null, null,
           numberOfResults, showResults, true, true,
           setBestMapView, callbackForLocation);
}

function callbackForLocation(layer, resultsArray, places,
            hasMore, VEErrorMessage) {

    clearMap();

    if (places == null)
        return;

    // Přidáme připínáček pro každé místo, které najdeme.
    $.each(places, function(i, item) {
        description = "";
        if (item.Description !== undefined) {
            description = item.Description;
        }
        var LL = new VELatLong(item.LatLong.Latitude,
                        item.LatLong.Longitude);

        LoadPin(LL, item.Name, description);
    });

    // Zajistíme viditelnost všech připínáčků najednou.
    if (points.length > 1) {
        map.SetMapView(points);
    }

    // Pokud jsme našli jen jedno místo, jsme doma.
    if (points.length === 1) {
        $("#Latitude").val(points[0].Latitude);
        $("#Longitude").val(points[0].Longitude);
    }
}

function clearMap() {
    map.Clear();
    points = [];
    shapes = [];
}

Integrace mapy s view Create a Edit

Mám pro vás dobrou zprávu! Až na jednu zapeklitost související s desetinnými čísly to bude hodně snadné. Nemusíme upravovat žádný kód v DinnersControlleru a nakonec ani ve views Create a Edit, protože oba používají partial view DinnerForm, takže mapu vložíme do něj a budeme mít po starostech. Níže vidíte upravený view DinnerForm (pozor, vynechal jsem deklaraci formuláře):

<% using (Html.BeginForm()) {%>

    <fieldset>
        <div id="dinnerDiv">
            <p>
                <label for="Title">Název:</label>
                <%= Html.TextBox("Title", Model.Dinner.Title) %>
                <%= Html.ValidationMessage("Title", "*") %>
            </p>
            [TADY MÁ BÝT ZBYTEK FORMULÁŘE]
            <p>
                <input type="submit" value="Uložit"/>
            </p>
        </div>
        
        <div id="mapDiv">   
            <%Html.RenderPartial("Map", Model.Dinner); %>
        </div> 
    </fieldset>
    
    <script type="text/javascript">
        $(document).ready(function() {
            $("#Address").blur(function(evt) {
                $("#Latitude").val("");
                $("#Longitude").val("");

                var address = jQuery.trim($("#Address").val());
                if (address.length < 1)
                    return;

                FindAddressOnMap(address);
            });
        });
    </script>
<% } %>

I nově přidaný kód obsahuje nějaký ten JavaScript – tento zrovna říká, co se má udělat při událost „blur“ na textboxu „Adress“. Neznalí JavaScriptu možná nikdy o události „blur“ neslyšeli, ale nejspíš slyšeli o události „focus“. Inu, blur je přesný opak – tato událost se vyvolá, když daný prvek ztratí focus. Jakmile se tak stane, tento JavaScript vyhledá novou adresu na mapě a callback funkce nadefinovaná v souboru Map.js hned aktualizuje textboxy pro zeměpisou šířku a délku.

Jako poslední věc musíme do souboru „ContentSite.css“ vložit trochu CSS definicí, abychom měli mapu pěkně vpravo od formuláře:

#dinnerDiv 
{
    float: left;
    width: 280px;
}

#mapDiv 
{
    float: left;
}

#theMap 
{
    position: relative; 
    width: 500px; 
    height: 450px;
}

Vše by už mělo fungovat, zkusme si aplikaci spustit a přidat nějakou večeři:

Bohužel, jak uvidíte při pokusu o úpravu nebo uložení nějaké večeře, nefunguje to. Problém je ten, že naše systémy používají desetinnou čárku, nikoliv tečku jako například služba Virtual Earth. Tudíž se při události „blur“ uloží do textboxů desetinné číslo s tečkou a tato hodnota pak nejde do cs-CZ databáze uložit. Při upravování večeří je zase opačný problém – v databázi máme vše uloženo s desetinnou čárkou, a to zmate mapu dostatečně na to, aby nefungovala (jinak řečeno – Virtual Earth vůbec čárku v desetinném číslu nepodporuje).

Naštěstí existuje poměrně jednoduchá náprava – souřadnice budeme v databázi ukládat normálně česky s čárkou, ale než je vykreslíme do view Edit, tak je převedeme na string s neutrální kulturou (CultureInfo.InvariantCulture).

U Create view to proběhne trochu jinak – tam zase upravíme JavaScriptovou callback metodu, kterou jsme si dnes vytvořili, a těsně předtím než souřadnice nalezené adresy vypíšeme do textboxů, je převedeme také na string a tečku pomocí metody replace vyměníme za čárku. Do databáze se pak uloží obsah textboxů.

Zde naleznete upravený blok v souboru Map.ascx a hned pod tím upravený soubor Map.js:

<script type="text/javascript">
   
    $(document).ready(function() {
        var latitude = <%= Convert.ToString(Model.Latitude, CultureInfo.InvariantCulture) %>;
        var longitude = <%= Convert.ToString(Model.Longitude, CultureInfo.InvariantCulture) %>;
                
        if ((latitude == 0) || (longitude == 0))
            LoadMap();
        else
            LoadMap(latitude, longitude, mapLoaded);
    });
 ....
// Pokud jsme našli jen jedno místo, uložíme souřadnice do TextBoxů.
if (points.length === 1) {
    $("#Latitude").val((points[0].Latitude).toString().replace(".", ","));
    $("#Longitude").val((points[0].Longitude).toString().replace(".", ","));
}

Teď už by to vážně mělo fungovat bez chyby.

Vzhledem k tomu, že se od teď souřadnice vyplňují automaticky, můžeme na view DinnerForm skrýt (pozor, ne odstranit!) oba TextBoxy pro souřadnice. Toho docílíme metodou Html.Hidden. Původní kód vypadá takto:

<p>
    <label for="Latitude">Zem. šířka:</label>
    <%=Html.TextBox("Latitude", Model.Dinner.Latitude) %>
    <%=Html.ValidationMessage("Latitude", "*") %>
</p>
<p>
    <label for="Longitude">Zem. délka:</label>
    <%=Html.TextBox("Longitude", Model.Dinner.Longitude) %>
    <%=Html.ValidationMessage("Longitude", "*") %>
</p>

A upravený takhle:

<p>
    <%=Html.Hidden("Latitude", Model.Dinner.Latitude) %>
    <%=Html.Hidden("Longitude", Model.Dinner.Longitude) %>
</p>

Integrace mapy s view Details

Tady už to bude bez komplikací, jen zavoláme RenderPartial uvnitř view Details a máme hotovo:

<%@ Page Title="" Language="C#" MasterPageFile="~/Views/Shared/Site.Master" Inherits="System.Web.Mvc.ViewPage<NerdDinner.Models.Dinner>" %>
 
<asp:Content ID="Title" ContentPlaceHolderID="TitleContent" runat="server">
    Večeře: <%=Html.Encode(Model.Title) %>    
</asp:Content>

<asp:Content ID="Scripts" ContentPlaceHolderID="ScriptContent" runat="server">
    <script type="text/javascript">

    function AnimateRSVPMessage() {
        $("#rsvpmsg").animate({ fontSize: "1.5em" }, 400);
    }

    </script>  
</asp:Content>

<asp:Content ID="Main" ContentPlaceHolderID="MainContent" runat="server">
    <fieldset>
        <div id="dinnerDiv">
            <h2><%=Html.Encode(Model.Title) %></h2>
            <p>
                <strong>Kdy:</strong>
                <%=Model.EventDate.ToShortDateString() %>
                <strong>@</strong>
                <%=Model.EventDate.ToShortTimeString() %>
            </p>
            <p>
                <strong>Kde:</strong>
                <%=Html.Encode(Model.Address) %>,
                <%=Html.Encode(Model.Country) %>
            </p>
            <p>
                <strong>Popis:</strong>
                <%=Html.Encode(Model.Description) %>
            </p>
            <p>
                <strong>Pořadatel:</strong>
                <%=Html.Encode(Model.HostedBy) %>
                (<%=Html.Encode(Model.ContactPhone) %>)
            </p>
            <% Html.RenderPartial("RSVPStatus"); %>
            <% Html.RenderPartial("EditAndDeleteLinks"); %> 
        </div>
        
        <div id="mapDiv">
            <% Html.RenderPartial("Map"); %>
        </div> 
    </fieldset> 
</asp:Content>

To je pro jednou zase vše, už jsme na konci naší dlouhé cesty, zbývají jen unit testy!

Zdroj: http://nerddinnerbook.s3.amazonaws.com/Part11.htm

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

2 názory  —  2 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Jakub studuje informatiku na FIT ČVUT, jeho oblíbenou platformou je .NET.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku Stavebnice umělé inteligence 1

Stavebnice umělé inteligence 1

Článek popisuje první část stavebnice umělé inteligence. Obsahuje lineární a plošnou optimalizaci.  Demo verzi je možné použít pro výuku i zájmovou činnost. Profesionální verze je určena pro vývojáře, kteří chtějí integrovat popsané moduly do svých systémů.

Obrázek ke článku Hybridní inteligentní systémy 2

Hybridní inteligentní systémy 2

V technické praxi využíváme často kombinaci různých disciplín umělé inteligence a klasických výpočtů. Takovým systémům říkáme hybridní systémy. V tomto článku se zmíním o určitém typu hybridního systému, který je užitečný ve velmi složitých výrobních procesech.

Obrázek ke článku Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Vedení týmu v oboru informačních technologií se nijak zvlášť neliší od jiných oborů. Přesto však IT manažeři čelí výzvě v podobě velmi rychlého rozvoje a tím i rostoucími nároky na své lidi. Udržet pozornost, motivaci a efektivitu týmu vyžaduje opravdu pevné manažerské základy a zároveň otevřenost a flexibilitu pro stále nové výzvy.

Obrázek ke článku Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý