× Aktuálně z oboru

Vychází Game Ready ovladače pro Far Cry 5 [ clanek/2018040603-vychazi-game-ready-ovladace-pro-far-cry-5/ ]
Celá zprávička [ clanek/2018040603-vychazi-game-ready-ovladace-pro-far-cry-5/ ]

C# - 8. lekce: Cykly

[ http://programujte.com/profil/16635-vit-ulicny/ ]Google [ ?rel=author ]       [ http://programujte.com/profil/14523-martin-simecek/ ]Google [ ?rel=author ]       7. 9. 2009       76 688×

Cykly.

C# poskytuje běžné výrazy pro cykly, jako známe z ostatních jazyků:

  • while
  • do-while
  • for
  • foreach

while

syntaxe:

 while (podmínka) příkaz[y]

Cyklus 'while' provádí opakovaně příkaz nebo celý, do složených závorek uzavřený, blok příkazů, dokud platí zadaná podmínka. Například tento kód:

int a = 0;
while (a < 3)
{
    System.Console.WriteLine(a);
    a++;
}

vrátí na výstupu tyto hodnoty:

  • 0
  • 1
  • 2

do-while

syntaxe:

do příkaz[y] while (podmínka)

Cyklus 'do-while' je stejný jako cyklus 'while', akorát že podmínka je vyhodnocena až na konci bloku, který následuje po klíčovém slovu 'do'. Takže i kdyby byla podmínka před začátkem cyklu vyhodnocena jako FALSE, cyklus proběhne nejméně jednou. Například následující kód vrátí na výstupu '4':

int a = 4;
do
{
    System.Console.WriteLine(a);
   a++;
} while (a < 3);

for

syntaxe:

for (příkaz1; podmínka; příkaz2) příkaz[y]3

Cyklus 'for' obsahuje tři části. První - příkaz1 - se provede ještě před začátkem cyklu. Cyklus se poté začne provádět stejně, jako by se prováděl 'while', který by vypadal takto:

    příkaz1
    while (podmínka) {příkaz[y]3; příkaz2}

Cyklus 'for' se často používá, pokud potřebujeme měnit příkazem 2 hodnotu iterátoru inicializovaného příkazem 1. Obvykle, jako v následujícím příkladu, první přiřazení 'int a = 0' inicializuje iterátor 'a', podmínka se vyhodnotí proti konečné hodnotě '5' a druhý příkaz 'a++' změní hodnotu iterátoru.

for (int a =0; a<5; a++)
{
    System.Console.WriteLine(a);
}

foreach

syntaxe:

foreach (proměnná1 in proměnná2) příkaz[y]

Cyklus 'foreach' se používá k iteraci přes všechny proměnné obsažené v proměnná2, což je objekt, který implementuje rozhraní IEnumerable. Když je 'foreach' cyklus spuštěn, zadaná proměnná1 je postupně nastavena na všechny hodnoty obsažené v proměnná2. Jak jsme viděli výše, takový cyklus může být použit pro průchod hodnot pole a může vypadat například takto:

int[] a = new int[]{1,2,3};
foreach (int b in a)
    System.Console.WriteLine(b);

Hlavní nevýhodou 'foreach' cyklů je, že načtená hodnota v proměnná1 (v příkladu proměnná 'b') je pouze pro čtení (read-only).

Zdroj: http://www.softsteel.co.uk/tutorials/cSharp/lesson9.html

Článek stažen z webu Programujte.com [ http://programujte.com/clanek/2009082601-c-8-lekce-cykly/ ].