Game Maker - 01: Pár slov o tvoření her
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Game Maker - 01: Pár slov o tvoření herGame Maker - 01: Pár slov o tvoření her

 

Game Maker - 01: Pár slov o tvoření her

Google       Google       26. 2. 2010       35 703×

Vítejte v úvodní lekci kurzu, který se bude zabývat programováním v Game Makeru. Dnes si řekneme něco o tvoření her a o čem tento kurz zhruba bude. Tak pojďme na to.

Hraní počítačových her je zábavné, během několika okamžiků se můžete dostat do naprosto jiných světů, stát se pilotem Formule 1, slavným hokejistou, tajným agentem nebo cokoliv jiného. Ale mnohem zábavnější je vytvořit si vlastní počítačovou hru a nechat ostatní, aby ji hráli. Naneštěstí, tvoření počítačových her není jednoduché. Vývoj komerčních her, které si dnes kupujeme, zabere týmu o 10 až 50 lidech rok až tři a rozpočet snadno dosáhne několika milionů dolarů. A všichni tihle lidé jsou velmi zkušení: programátoři, grafici, zvukaři, techničtí experti atd. Takže to znamená, že vytvořit si svou vlastní počítačovou hru je nemožné? Naštěstí ne. Samozřejmě nemůžete očekávat, že vytvoříte vlastní Quake nebo Age of Empires během několika týdnů. Ale to také není nutné. Jednoduché hry, jako Tetris, Pacman, Space Invaders atd., jsou také zábavné a mnohem jednodušší na vytvoření. Bohužel tyto hry také vyžadují dobré programovací schopnosti potřebné pro grafiku, zvuk, interakci uživatele atd. A tady přichází Game Maker, který byl napsán, aby bylo mnohem jednodušší vytvořit tyto hry. Nemusíte umět programovat. Intuitivní drag-and-drop (chytni a táhni) rozhraní vám umožní vytvořit si svou vlastní hru velmi rychle. Můžete vkládat a vytvářet obrázky (sprity), animované obrázky, zvuky a používat je. Ve své hře můžete jednoduše definovat objekty a nastavit jim chování, také můžete vytvářet místnosti s posouvajícím se pozadím, které je umístěno v místnosti, v níž se hra odehrává. A když budete chtít plně ovládnout to, co se bude ve vaší hře dít, je zde skutečně jednoduchý programovací jazyk zabudovaný v Game Makeru.

Game Maker se zaměřuje na dvourozměrné (2D) hry, ale to neznamená, že nemůžete vytvořit 3D hry, jako například Quake, ale musíte počítat s určitým omezením 3D grafiky. Ale nenechte se tímto odradit. Mnoho skvělých her, jako například Age of Empires, Command & Conquer a Diablo, používá 2D grafiku, i když vypadají jako 3D, mimoto vytváření 2D her je mnohem jednodušší a rychlejší. Ale vaše hry mohou vypadat i takto:

CRIMELIFE III

Pac Maze 2

Čerto (recenze na programujte.com)

(hry vytvořené v Game Makeru)

Poslední verze GM je 8, pro začátek ale postačí i verze 6.1, je však důrazně doporučeno aktualizovat na nejvyšší verzi. GM se stále rozšiřuje a má velké zázemí vývojářů, a tak je na internetu k dispozici velké množství tutoriálů a návodů, jak naprogramovat téměř cokoliv, a záleží pouze na vaší šikovnosti, jak si budete stát vy a s jak moc velkým a propracovaným projektem do této komunity GM vývojářů zapadnete.

Game Maker má dvě verze - free a registrovanou. Verze free je samozřejmě zdarma, můžete volně distribuovat své v ní vytvořené hry a pokud budete chtít, můžete je i prodat. Více se můžete dočíst v přiložených licenčních smlouvách. Důrazně se však doporučuje si Game Maker zaregistrovat. Registrace otevře několik dalších funkcí a odstraní logo Game Makeru při běhu vaší hry. Registrací také podpoříte budoucí vývoj Game Makeru.

Tento kurz vás naučí mnoho o Game Makeru, detailně poznáte jeho prostředí, naučíte se pracovat s objekty a eventy, uděláte si pár her pomocí ikonek a poznáte i samotný programovací jazyk GML. V další lekci si rovnou zkusíme vytvořit vaši první jednoduchou hru, takže určitě je na co se těšit.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor se věnuje vytváření webových stránek a programování v C++.

Nové články

Obrázek ke článku Stavebnice umělé inteligence 1

Stavebnice umělé inteligence 1

Článek popisuje první část stavebnice umělé inteligence. Obsahuje lineární a plošnou optimalizaci.  Demo verzi je možné použít pro výuku i zájmovou činnost. Profesionální verze je určena pro vývojáře, kteří chtějí integrovat popsané moduly do svých systémů.

Obrázek ke článku Hybridní inteligentní systémy 2

Hybridní inteligentní systémy 2

V technické praxi využíváme často kombinaci různých disciplín umělé inteligence a klasických výpočtů. Takovým systémům říkáme hybridní systémy. V tomto článku se zmíním o určitém typu hybridního systému, který je užitečný ve velmi složitých výrobních procesech.

Obrázek ke článku Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Vedení týmu v oboru informačních technologií se nijak zvlášť neliší od jiných oborů. Přesto však IT manažeři čelí výzvě v podobě velmi rychlého rozvoje a tím i rostoucími nároky na své lidi. Udržet pozornost, motivaci a efektivitu týmu vyžaduje opravdu pevné manažerské základy a zároveň otevřenost a flexibilitu pro stále nové výzvy.

Obrázek ke článku Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý