Jako grafické znázornění matem. výsledků používám kreslení různých obdélníků a linek na Image.Canvas. Vše fungovalo bez problémů, dokud jsem nepotřeboval měnit sílu linek. Použil jsem Pen.Width a problém - všechny objekty jsou ohraničeny linkou s barvou, která byla zadána pro linky. I když před vykreslením objektu nastavím Pen.Width:=0; tak tam ty linky jsou, sice vlasové, ale vypadá to dost blbě. Zkoušel jsem v Pen.Style:=Ps.Clear; ale taky nic. Jsem v programování začátečník a už jsem na netu prolezl kde, co, už fakt nevím co s tím. Nevíte prosím jak na to?
Druhý dotaz - jak jednoduše vyčistit kreslící plochu? Existuje něco jako Pascalovský ClrScr?
Díky za odpovědi
Fórum › Delphi
Problémy s kreslením
Asi jsem to špatně napsal. Problém je v tom, že když např. v proceduře ClickButon nakreslím plný obdélník a přes něj linku jejíž sílu nastavím pomocí PenWidth, tak při prvním kliknutí je to v pořádku. Když kliknu podruhé objeví se daný obdélník orámovaný barvou linky a to nechci. A nepomůže ani když před vykreslením toho obdélníku nastavím PenWidth:=0; navíc ta linka, která tam z určitého důvodu musí být nezmizí, ale jako vlasová čára je tam pořád.
Tak už jsem na to vlastně díky tobě přišel, jen pro názornost:
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
Canvas.Brush.Color:=clGreen;
Canvas.Rectangle(10,10,100,100);
Canvas.Pen.Color:=clYellow;
Canvas.Pen.Width:=3;
Canvas.MoveTo(50,10);
Canvas.LineTo(50,100);
end;
Zkus co to udělá, když klikneš na button podruhý a přitom řešení je vlastně velmi jednoduchý - hned za begin dát:
Canvas.Pen.Color:=clGreen;
a je po problému. a já si stím lámal hlavu několik dní. Ach jo ...
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Problem s kreslenim ctverce do Panelu — založil Vavat9
Jak je to s tím kreslením vlastně (?) — založil pidgin