C - program Nejvetsi delitel – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

C - program Nejvetsi delitel – C / C++ – Fórum – Programujte.comC - program Nejvetsi delitel – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

jiM.sTREET0
Newbie
12. 10. 2008   #1
-
0
-

Zdravím, potřeboval bych pomoct s programem - je to program, který má zjistit největšího dělitele čísla, které zadáme. Například
největší dělitel čísla 9 je 3, 800 400 a tak dale. A pokud zadame prvocislo, vypise se, ze se jedna o prvocislo. Mi program funguje
pouze při vložení sudého čísla a nevypisu je, že se jedná o prvočíslo. Jsem začátečník, mohl by mi to nekdo doplnit? Děkuji

int main(int argc, char* argv[])
{
int a, x=2, e, z;
while ((e=getch()) != 'e' ) {
printf("\nZadej cele cislo : ");
scanf("%d",&a);
if ((a % x)==0) {
printf("\nNejvetsi delitel je : %d",a/x);
}
else {
while ((a % x)==0) {
x++;
}
}
}
return 0;
}

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.20.–
MaS0
Návštěvník
12. 10. 2008   #2
-
0
-

já vůbec nechápu co ten program má dělat, vždyť největší dělitel čísla je to číslo samo???

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.146.114.–
Mihulik0
Návštěvník
12. 10. 2008   #3
-
0
-

Pokud tazatel hledá algoritmus ke stanovení největšího SPOLEČNÉHO dělitele, pak je to algoritmus nazvaný "Euklidův algoritmus". Funguje ovšem pouze v množině N, což ovšem předpokládám stačí.

Pokud se tedy tazatel ptal na tohle, jelikož jeho příspěvěk je velmi chaotický...

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.13.98.–
MaS0
Návštěvník
12. 10. 2008   #4
-
0
-

potom je ten kód uplně špatně
kód v C++



#include "iostream"

using namespace std;

int main(){
int a,b;
cout << "Zadejte první číslo: ";
cin >> a;
cout << "Zadejte druhé číslo: ";
cin >> b;
while(a != b){
if (a>b)
a=a-b;
else
b=b-a;
};
cout << "Společný dělitel je: " << a;
cin.get();
cin.get();
return 0;
}


Nahlásit jako SPAM
IP: 195.146.114.–
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
12. 10. 2008   #5
-
0
-