Zdravím
Měl bych jeden dotaz.
Chtěl bych si vytvořit jednodušší textovou konzolovou hru v C#, s využitím objektového programování.
Nevím ale přesně čeho se chytit abych mohl začít ale opravdu nevím, kde začít a abych postupoval správně.
Jediné co jsem vydedukoval je, že hra bude využívat několik tříd, jako např:
ENGINE-zpracovani prikazu
MISTNOSTI- jejich popis a propojeni (to propojeni mi pripada jako nejvetsi problem)
PREDMETY- popis,umisteni,nazve (umisteni ten samy problem jako vyse)
DATA
Netušíte někdo prosím, na co se zaměřit nejdříve?
Popřípadě jestli někde není nějaké povídání na toto téma?
Díky za každou odpověď
Fórum › .NET
Textová hra (Konzolová aplikace)
z osobnych skusenosti ti poradim skus navrhnuť niečo funkčne, pri tom sa naučiš najviac. Ak si nechaš radiť s objektovym navrhom od hocikoho, nemaš iste že je to dobry postup. Existuju knihy, ktoré návrh učia, no neviem ako pomahaju. Snaž sa hlavne zachovat princip zapuzdrenia (aby to čo má robiť jenen objekt, nerobil za neho iný). Btw. funkčný nvrh je ten správny, existuju už len rychlejšie, prehľadnejšie a rozšíriteľnejšie :)
To JiriVavru : moc jsi nepopsal jak to chces vlastne propojovat, kdyz to ma byt textove. Ono by stacilo si udelat seznam mistnosti kde kazda mistnost ma: jmeno(hladomorna) sousedy kam jde jit( seznam sousedu, tj leva- katakomby, prava-nic, nahoru-draci sluj) a treba stav (navstivena, tj "vchazis do strasidelne hladomorny" nebo po navstiveni "zase jsi v hladomorne") a pak dalsi seznam predmetu (jmeno (palcat), umisteni (carodejova vez), typ (zbran), ucinost, bonusy , cokoli) a jeste seznam npc(jmeno, umisteni, povidani (s podminkama jako NavstivilPrinceznu, ZabilVlka), stav) a pri prichodu do mistnosti projit veci a npc a u tech ktere maji misto stejne jako misto hrace vypsat s cisly (dostanou az pri vypisu) nejak takhle:
Nachazis se v: hladomorna
muzes jit: L-katakomby, N- draci sluj
vidis: Carodej 1, kniha 2, chleba 3
a podle toho co hrac zmackne se zachovat- pokud je to L nebo N(pripadne P) tak zmenit mistnost a cele znova, pokud je to 1,2,3(az po pocet veci v mistnosti) tak podle typu veci rozhovor, precist, vzit a zmenit misto z hladomorna do batoh (a aktualizovat mistnost).pokud nejaky jiny osetreny vstup tak se zachovat podle neho (tj mapa,otevrit batoh, odejit ze hry) pokud neco jineho tak vynadat a nedelat nic.
pokud mas naladu na dlouhe cteni tak doporucuju rpg starter kit pro XNA (vyvojarsky nastroj pro hry) je tam cely zroj pro rpg hru- sprava ukolu, vybavy, souboju, nepratel, postav...
Možná že bys moh udělat objekt místnost, kde by bylo pole(nebo spíš kolekce) předmětů, popis, směry, kam se dá formou vlastností a funkcí apod. a potom dělat jenom instance týhle obecný třídy pro každou místnost zvlášť, nebo to všechno uložit do nějaký formy databáze a z ní to brát. Těžko říct, co bude složitější.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Textová hra — založil Jason
C++ textova hra — založil MrHakl
C# Textová Hra — založil Hulk
Textová hra v Javě (hledám programátora) — založil kater12
Textová hra v Javě (hledám programátora) — založil Ekaterina E.
Moderátoři diskuze