Textová hra (Konzolová aplikace) – .NET – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Textová hra (Konzolová aplikace) – .NET – Fórum – Programujte.comTextová hra (Konzolová aplikace) – .NET – Fórum – Programujte.com

 

JiriVavru0
Návštěvník
9. 11. 2008   #1
-
0
-

Zdravím
Měl bych jeden dotaz.
Chtěl bych si vytvořit jednodušší textovou konzolovou hru v C#, s využitím objektového programování.
Nevím ale přesně čeho se chytit abych mohl začít ale opravdu nevím, kde začít a abych postupoval správně.
Jediné co jsem vydedukoval je, že hra bude využívat několik tříd, jako např:
ENGINE-zpracovani prikazu
MISTNOSTI- jejich popis a propojeni (to propojeni mi pripada jako nejvetsi problem)
PREDMETY- popis,umisteni,nazve (umisteni ten samy problem jako vyse)
DATA

Netušíte někdo prosím, na co se zaměřit nejdříve?
Popřípadě jestli někde není nějaké povídání na toto téma?

Díky za každou odpověď

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.24.5.–
mephi0
Expert
9. 11. 2008   #2
-
0
-

z osobnych skusenosti ti poradim skus navrhnuť niečo funkčne, pri tom sa naučiš najviac. Ak si nechaš radiť s objektovym navrhom od hocikoho, nemaš iste že je to dobry postup. Existuju knihy, ktoré návrh učia, no neviem ako pomahaju. Snaž sa hlavne zachovat princip zapuzdrenia (aby to čo má robiť jenen objekt, nerobil za neho iný). Btw. funkčný nvrh je ten správny, existuju už len rychlejšie, prehľadnejšie a rozšíriteľnejšie :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.237.232.–
Program nemusi fungovat rychle, staci ze funguje dostatecne rychle.
JiriVavru0
Návštěvník
9. 11. 2008   #3
-
0
-

Díky ale třeba jak udělat vzájemné poropojené místností mi pořád nejde do hlavy..připadá mi, že jeden krok ve hře musí hlídat všechny možné změny ve hře..a otázkou je, jak to co nejlépe prpojit do funkčního celku..?

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.24.5.–
mephi0
Expert
9. 11. 2008   #4
-
0
-

blahoželam, narazil si na naozajstne problemy programatora :-))

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.237.232.–
Program nemusi fungovat rychle, staci ze funguje dostatecne rychle.
Krychlik
~ Anonymní uživatel
195 příspěvků
9. 11. 2008   #5
-
0
-

To JiriVavru : moc jsi nepopsal jak to chces vlastne propojovat, kdyz to ma byt textove. Ono by stacilo si udelat seznam mistnosti kde kazda mistnost ma: jmeno(hladomorna) sousedy kam jde jit( seznam sousedu, tj leva- katakomby, prava-nic, nahoru-draci sluj) a treba stav (navstivena, tj "vchazis do strasidelne hladomorny" nebo po navstiveni "zase jsi v hladomorne") a pak dalsi seznam predmetu (jmeno (palcat), umisteni (carodejova vez), typ (zbran), ucinost, bonusy , cokoli) a jeste seznam npc(jmeno, umisteni, povidani (s podminkama jako NavstivilPrinceznu, ZabilVlka), stav) a pri prichodu do mistnosti projit veci a npc a u tech ktere maji misto stejne jako misto hrace vypsat s cisly (dostanou az pri vypisu) nejak takhle:
Nachazis se v: hladomorna
muzes jit: L-katakomby, N- draci sluj
vidis: Carodej 1, kniha 2, chleba 3

a podle toho co hrac zmackne se zachovat- pokud je to L nebo N(pripadne P) tak zmenit mistnost a cele znova, pokud je to 1,2,3(az po pocet veci v mistnosti) tak podle typu veci rozhovor, precist, vzit a zmenit misto z hladomorna do batoh (a aktualizovat mistnost).pokud nejaky jiny osetreny vstup tak se zachovat podle neho (tj mapa,otevrit batoh, odejit ze hry) pokud neco jineho tak vynadat a nedelat nic.

pokud mas naladu na dlouhe cteni tak doporucuju rpg starter kit pro XNA (vyvojarsky nastroj pro hry) je tam cely zroj pro rpg hru- sprava ukolu, vybavy, souboju, nepratel, postav...


Nahlásit jako SPAM
IP: 212.111.4.–
Pebble0
Návštěvník
14. 11. 2008   #6
-
0
-

Možná že bys moh udělat objekt místnost, kde by bylo pole(nebo spíš kolekce) předmětů, popis, směry, kam se dá formou vlastností a funkcí apod. a potom dělat jenom instance týhle obecný třídy pro každou místnost zvlášť, nebo to všechno uložit do nějaký formy databáze a z ní to brát. Těžko říct, co bude složitější.

Nahlásit jako SPAM
IP: 83.208.77.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 56 hostů

Podobná vlákna

Textová hra — založil Jason

C++ textova hra — založil MrHakl

C# Textová Hra — založil Hulk

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý