Vlastní funkce – Python – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Vlastní funkce – Python – Fórum – Programujte.comVlastní funkce – Python – Fórum – Programujte.com

 

nestor0
Newbie
15. 8. 2006   #1
-
0
-

čtu si nyní pěknou učebnici na internetu s názvem "Jak se naučit programovat".
čtení je to moc pěkné, ale některé příklady nechápu, proč fungují tak, jak fungují. S tím ale počítám. Jsem nováček. Například v článku o tom, jak definovat vlastní funkci je tento příklad:
#########################################
def tabulkaNasobku(n):
s = ""
for i in range(1, 13):
s = s + "%d x %d = %dn" % (i, n, i*n)
return s

print tabulkaNasobku(7)
#########################################

To vypíše skutečně všechny požadované násobky. Ale nechápu,
proč je tam to s = "" .


Zkusil jsem to tedy bez toho takhle:
#########################################
def tabulkaNasobku(n):
for i in range(1, 13):
s = "%d x %d = %dn" % (i, n, i*n)
return s

print tabulkaNasobku(7)
#########################################

Toto vypíše jen poslední násobek, tedy 12x7=84.

Proč to tak funguje, prosím?

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Jakub Vojáček
~ Moderátor
0
Grafoman
15. 8. 2006   #2
-
0
-

no, myslím že bys sis měl trochu víc prozkoumat dokumentaci :toto:

není to až zas tak moc složité.

V prvním příkladě musí být to s už deklarováno, jinak ti to vrátí chybu. Jistě znáš co dělá cyklus for. Kdyby ne, tak ti to tedy ukážu:



for i in range(1, 13):
print i

>>>
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

s = s + "%d x %d = %dn" % (i, n, i*n)
#tady to se děje v každém cyklu a i je vždy o jedno větší, takže by mělo být jasné co stane.


v druhém příkladu ten cyklus opakuješ taky 12 ale hodnota proměnné s se vždy nahradí novou, takže ti to vrátí pouze poslední násobek...

snad jsem to vysvětlil dostatečně, nejsem v tomhle dostatečně zběhlý :skunk2:

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Navštivte server Matematika pro každého