OpenGL Quaternion – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

OpenGL Quaternion – C / C++ – Fórum – Programujte.comOpenGL Quaternion – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
vollf820
Stálý člen
18. 11. 2008   #1
-
0
-

Zdravím lidi, našel jsem jednoduchou třídu na quaterniony a dle popisu by měla eliminovat gimbal lock při rotaci. Ovšem nikde sem od rána nenašel návod nebo popis, jak přesně to použít.

Třída je zde: http://glprogramming.com/codedump/godecho/quaternion.html

Zkoušel jsem to takto:



float matice[16];
Quaternion A, B, C;

A.CreateFromAxisAngle(1.0, 0.0, 0.0, f);
B.CreateFromAxisAngle(0.0, 1.0, 0.0, g);

C = A * B;
C.CreateMatrix(matice);
glMultMatrixf(matice);

....


i takto:

float matice[16];

Quaternion A, B, C;

A.CreateFromAxisAngle(1.0, 0.0, 0.0, f);

C = C * A;
C.CreateMatrix(matice);
glMultMatrixf(matice);


A pak jeste různé kombinace. Tak jako tak, objekt se mi točí krásně, ale gimbal lock zůstává (čili se mi prohazujou osy X, Y a Z při vícenásobných rotacích). Mohl by mi někdo poradit co dělám špatně??

Díky

Nahlásit jako SPAM
IP: 91.195.106.–
Reklama
Reklama
o-lox0
Super člen
18. 11. 2008   #2
-
0
-

No jo já to mám (ale ne u sebe), má dívčina má přednost, večer ti to snad dorazí.
:smile15: super uper komunikácia...

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.71.152.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 158 hostů

Podobná vlákna

C++, OpenGL, SDL /// C++, OpenGL — založil Kolemjdouci

OpenGL — založil Datlik

VC a OpenGL — založil Alan

OpenGL 1.4 — založil koudis;

OpenGL — založil Wizard

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý