Zdravím mám problém.
Píši textouvou hru v C# a jelikož má být objektově, chtěl bych se zeptat, zdali je dobrý nápad použít Dictionary při popisu a procházení místností.
Zatím bych to procházení udělal takto(opravte mne prosim kdyby to byla hloupost):
V mainu zavolam:
Console.writeline(a zde bych odkazal na prvni mistnost ve slovniku, kde by byl jeji popis)
Potom bych zavolal metodu:
Pohyb ze tridy ENGINE
Která by obsahovala console readline a tuto hodnotu by pak pomocí switche vyhodnotila
a provedla operaci(pohyb ve slovniku do dalsi mistnosti a vypsani mistnosti)
S tim, ze data tridy MISTNOST
By se uchvávala ve samostatné třídě, kde by byl definován např. pouze slovník obstarávající popis místností pod určitým indexem.
Snad to není úplná hloupost, kdyby ano, tak budu vděčný, pokud mě někdo nasměruje správnou cestou.
Díky za každou radu..
Fórum › .NET
Je Dictionary dobrá volba?
Myslis to tak ze Key by bylo jmeno mistnosti a Value by byla instance te tridy popisujici mistnost ?
Pokud ano, tak myslim, ze si to dokazu predstavit.
Ano presne tak, ale nenapada mne , jak napr. pri posunu do dalsi mistnosti prejit zaroven i na odpovidajici key v dictionary, jetli nějakým cyklem for a inkrementovat hodnotu, nebo nejak jinak?
Napr:
Jsi v mistn. c.1, po stisknuti klavesy d, se pohnu dopredu, tj. prejdu do dalsi mistnosti npr.2, kde zase vypisi popis z dictionary, pod hodnotou 2.
Nebo jestli by bylo mozne ulozit do kolekce?
Napadli me prvne dvou rozmerna pole, ale narazil jsem na problem ze pod jednim indexem by byla cislice a pod druhym string, coz u pole definovaneho jako string nelze.
Jak by jste to resili vy?
Mozna by se to dalo udelat treba nejak takhle:
using System.Collections.Generic;
namespace Doma.TextovaHra
{
public class Game
{
/// <summary>
/// Seznam vsech mistnosti ve hre
/// </summary>
public static Dictionary<string, Room> AllRooms =
new Dictionary<string, Room>();
/// <summary>
/// Seznam vsech hracu - lze predelat na pole a pak mezi hraci prepinat, atd ...
/// </summary>
Player AllPlayers = new Player();
//TODO: inicializuj hru, mistnosti a nakonec hrace ...
}
public class Player
{
/// <summary>
/// Mistnost ve ktere se hrac aktualne nachazi
/// </summary>
Room location;
//TODO: vychozi mistnost muze buyt nastavena v konstruktoru
//TODO: tohle je jen ukazkova metoda
public void GoToFirstDoor()
{
if (location != null)
{
Enter(location.Doors[0]);
}
}
/// <summary>
/// Touto metodou se hrac presune do nove mistnosti
/// </summary>
/// <param name="door">
/// Dvere ktere budou pouzity
/// </param>
public void Enter(Door door)
{
if (Game.AllRooms.ContainsKey(door.To))
{
location = Game.AllRooms[door.To];
}
}
}
public class Room
{
/// <summary>
/// Seznam dveri v dane mistnosti
/// </summary>
public Door[] Doors;
//TODO: nainicializuj dvere
}
public struct Door
{
/// <summary>
/// Odkud vedou
/// </summary>
public string From;
/// <summary>
/// Kam vedou
/// </summary>
public string To;
//TODO: napriklad lze pridat zamykani dveri, ci neco podobneho ...
}
}
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Problem s Dictionary — založil jirkab
C# Dictionary - pomoc — založil Tomáš
C#-Dictionary, jsem začátečník — založil weyteg
C#-Dictionary, jsem začátečník — založil weyteg
Volba bakalarskej prace — založil Anonymní uživatel
Moderátoři diskuze