Mam problemik!
Na konci 4.lekce v ukolech je poznamka, aby jsme zaokruhlovali na jedno desetinne cislo pomoci funkce round(x,1)-to by bylo jeste v poradku.
Ja jen nevim jak dostat z podilu, povezme 250/7 realne cislo a ne integer. ?:ehh:?
Shell mi po zadani 250/7 vypise 35, po zaokruhleni to bude 35.0, ve skutecnosti ale 250/7 po zaokruhleni na 1 desetinne misto je 35.7.
Rychlost v kilometrech je pak taky zkreslena, protoze 35.0*3.6 nam dava po zaokruhleni 126.0, ale 35.7*3.6 po zaokruhleni na jedno je 128.5.
Neni to velky rozdil, ale matematicky to stejne nesedi.?:((?
Aku funkciu mam pouzit, aby jsem po vydeleni dvou integerov dostal real?
Predem dekuji za pomoc. ?:ok:?
Fórum › Python
4. lekce
:tuc::tuc:
Ano bola to hlupa otazka, potom som prisiel na to, ze staci jedno cislo napisat v realnom tvare (250->250.0)
Ale dik za pomoc...
>>> 250 / 7.0
35.714285714285715
>>> # nebo, pokud bys neskladoval jednu z tech promennych jako realne cislo, ale jako int:
>>> 250 / float(7)
35.714285714285715
:o)
Jo a sorry za to, ze je ted ten muj post az za tvym, smaznul jsem ho, dopsal jsem tam to s funkci float(), ale znova jsem to tam vlozil az po tobe...
look to the master,
follow the master,
walk with the master,
see through the master,
become the master.
D?kuji za tuto ot?zku. Jsi prvn?, kdo se na to pt?, p?esto, ?e polovina z odevzdan?ch ?kol? je v tomto bod? ?patn?.
Jo, z jednoho z ??sel, nejl?pe v?dy z nejprvn?j??ch ud?lej jak?mkliv způsobem re?ln? ??slo:
>>> 250.0/7
35.714285714285715
>>> float(250)/7
35.714285714285715
>>> round(250)/7
35.714285714285715
;-)
Mám taky jeden dotaz, když mi to napíše to dlouhé desetinné číslo, dá se zaokrouhlit třeba na 2 desetinná místa?
http://programujte.com/view.php?cisloclanku=1970010105-Python---4.-lekce(je to někde u konce článku změněno)
#prvni cislo je to co se ma zaokrouhlovat
#druhy cislo vyjadruje na kolik desetinnych mist to ma byt zaokrouhleno
print round(3.14159265, 2)
?To D1ce:
rtjihfgihjfgihjsyhyôglckj jitjjdgjnhifxcbmkicgjpb vcjipbnjfgpiokjn bnf jipjbdfoko kvkogfkn ok bvoikjnpo kôopockvnoôbk cvôknogn ôlmvlcnkôgfno kvôibjouihj uoh uijoipuyjahizíseuroihpodfhoigfujjoisjijhi jiuodfgjbiydfojgodsô bvhoôuixfjgôoisdfji jiocdfjhoiyxjvikaWôJBGIFDJBLJ ôLJOIXDFJILSXJOPBDFOIKGJOIXDFJGAGIOREIGJDIOFJGVIODFJIGJODFGJOIAJREyfhjufhudfyhgudfyhguihfdsiughdfu uufhdiughdfhgidfhgdsflghkjdfhgkjfdjghuldfiahgliuhruigheroiuupewigvudiugicvgbuihvxfhogkljsdhsljadgôjlgbjlkfdôgahdfhg sfd gsôdrôgh dsyflkj dofô dfô g sdfg rfsdjôgjdfôgjslerj gsdfgôldifjgjsdtjigeowrôgjteszhjotihjfgi dsiojgijdrsgjdfôkgjdrsdriojtgipsejtpieroipag isdrgfpijdyifopjhoxgfiohioôrdghoidfijgioft mtrzjirtzhgblgfxhjfdlkjgflxdkôjghxlôdfjlcklgjdlkfjgkldflkgdflgkldfjkgljdfgj d ifjgisdrjyiôofhôrsjtzkjtyjydfyloghardhldfhalo hahaha halo lo lo lo halo ha halo lo halo halo
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
If else - lekce 3 — založil Ymemgirei
Moderátoři diskuze