Na nete som nasiel toto:http://www.youtube.com/watch?v=G8AjUgUv9mM. Je to pinball spraveny z diod. Ako to spravil? Kebyze spojime hlavy dokopy tak by sme to mohli aj zvladnut nie? Hlavne KIIV by mohol poradit.
Fórum › Mikrokontroléry
Breakout (pinball) na ATmege32
no maticove displaye 8x8 sou normalne k dispozici treba i dvoubarevny.. cervena a zelena kolem 150
pak by to asi chtelo udelat zobrazovaci jednotku... to je 8x8bitu... casovacem prubezne stridat kterej radek (ci sloupec se bude prekreslovat...)
dvoubarevny by to asi ale bylo hezci...
pak pozice hrace, pozice micku, u micku smer pohybu... x by bylo 1, 0, -1 (vlevo, stoji, vpravo) obdobne pro y...
tri tlacitka... vystrelit micek, hrac dolevam hrac doprava
a pak uz jen algoritmus... micek se nikdy nesmi vyskytnout spodni rady... tj ze se netrefi na hrace...
pak odrazy od prekazek... kdyz leti nejakym smerem a je na boku tak zmenit smer na opacnou stranu... pokud narazi do sestrelovane prekazky tak vymazat z prekazky ten bod a vratit kompletne smer micku? tezko rict ikdyz by to nebylo nejak extra realisticky...
jako takovy to neni zase moc tezky...
zobrazeni a tlacitka...
musis mit display a tlacitka... tlacitka a display se mozna da nahodit na jedno preruseni...
pri kazdym preruseni se posunes na dalsi zobrazovanej sloupec a rosvitis spravny pozice...
zatim muzes treba jen nejakej statickej obrazek .. jen aby to pekne udelalo nejakej obrazec...
pak treba stridat nekolik obrazcu a udelat jednoduchou animaci :)
pak ty tlacitka ... treba animaci posouvat po displayi
nejake casovani ... treba pulsekundove intervaly nebo i kratsi... treba pak na pohyb micku
samotna hra:
nejdriv hrac... tak aby se mohl pohybovat...
pak muzes udelat micek ... tak aby se odrazel od sten (klidne i bez hrace zatim)
pak to co sestrelujes...
etc etc...
To Gepid : jiste ... vsak proto sem rikal ze potrebujes nejakej multiplex na rizeni displaye...
taky je pitomost delat si tu matici sam... lepsi je koupit rovnou 8x8 led matrix... sloupce budes muset ridit tranzistorama a radky v pohode z portu
proste rozsvecovat 8x8 leddiod kazdou zvlast tak zaprve to docela slusne zere kdyz to bude svitit naraz...
pak bys musel mit na to 64 vyvodu, 64 rezistoru .... a kdyz bys to rosvitil naraz tak dejme tomu 64*10mA tak to mame uz pres pul amperu :)
zatimco kdyz budes to kterej sloupec sviti prubezne stridat, a pokazdy na jednom portu posles jen data ktery na tom sloupci potrebujes tak je to mnohem uspornejsi... potrebujes 8x rezistor k diodam, 8x tranzistor a rezistor ke sloupcum...
a pak 8vyvodu na svit diod + 3 vyvody na to kterej sloupec se ma sepnout...
kdyz se to bude stridat dostatecne rychle tak to oko ani nebude vnimat...
no chces snad jeste neco stihat mezi tim ne? :D
na tu rychlost muzes pouzit preruseni... aby ti nejakej z citacu vyvolaval preruseni treba kazdou 1ms
mezi tim mas klidne i temer 8000 strojovych cyklu (podle frekvence) na delani neceho jineho....
Ale kostička je hustá, jen co je pravda :smile2: si jdu objednat ADuC a nakoupit ledky
Jako programátor se používá obvod MAX232, jinak z USA si můžeš objednat sample zdarma přímo od Analog Devices(samozřejmě v největším pouzdře), potom jenom vyrobíš desku a jde se na to :smile7:
Myslím, že to je tak, to ještě budu muset zjistit.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
GDIPLUS načítání obrázku — založil MiCizek
Hledáme nadšeného PHP vývojáře — založil skoumal_prace
Zobrazení dat ze 2 tabulek najednou ASP.NET — založil Nojmik
Názvy souborů s diakritikou — založil LJ1024
SW napsaný ve VB a jeho překlad do češtiny — založil Helča
Moderátoři diskuze